Gå till innehåll

NLT - AK träffar TPTK på äcklig bräda


Recommended Posts

Ubersanta i denna hand har spelat fiskigt och slaskigt har bland annat synat en re-raise preflop med A 5c och jagat färgdrag hårt på parad bräda och så lite allmänt slask. Själv har man väl en TAG image men tvivlar på att detta skulle påverka Ubersantas spel märkvärt.

 

Game # 279048571 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Altea"

Game ended 2006-03-16 19:22:49 GMT+01:00

 

Players:

berryBD (EUR 114,10 in seat 1)

ubersanta (EUR 160,80 in seat 2)

-OP1984- (EUR 94,25 in seat 3)

LordKlonk (EUR 128,80 in seat 4)

gerbil (EUR 111,40 in seat 5)

dennis75 (EUR 101,55 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: -OP1984- (0,50)

Big Blind: LordKlonk (1,00)

 

LordKlonk was dealt: Ac - Kh

 

gerbil Fold

dennis75 Fold

berryBD Fold

ubersanta Call (1,00)

-OP1984- Call (0,50)

LordKlonk Raise (4,00) Fin hand självklar raise preflop

ubersanta Raise (10,00)

-OP1984- Fold

LordKlonk Call (6,00) Oj då ett litet omslag med tanke hans image och att A K är en fin hand synar jag. Är omslag bättre trots dålig position postflop? Måste ju ge lite cred för en limp-raise ändå?

 

Flop Ah - Td - Qh

 

LordKlonk Check Där kom ett A men resten av brädan är usel för min del fegar här ut och knackar bara då jag bör ligga långt efter de flesta möjliga händer Ubersanta jag ha limp-raisat med.

 

ubersanta Bet (25,00) Här bettar han lite över pot

LordKlonk ????

 

Syn/raise/fold vad är bäst i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr fold, dom händer som ja tycker känns troliga är QQ-AA och TT om han brukar slå om med TT. AQ känns också troligt.

 

Färgdrag finns ju också ute men det finns inte många "suited" händer som han hade re-raisat preflop.

 

KJ för floppad stege är ju borträknat, han kan ju inte spela KJ på de viset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad han sätter dig på för hand.

 

Förmodligen pocketpar eller A med hög kicker, ev KQ, dock förmodligen inte AA-KK-QQ.

 

I vilket fall skulle han inte rejsa på floppen om inte han visste att han hade dig, eller om han är totalt galen.

 

Din check på floppen betyder inget styrkemässigt, kan vara en fälla, så han tror att han har bästa handen även om du sätter upp en fälla.

 

Med hans slaskiga image preflop kan han sitta på AK,AQ,AT, TT och även KK.

 

Jag hade foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar mest varför du synar en reraise med AK om du ska checkfolda när du träffar esset?

 

Vad är det du vill träffa? Två par,set, nötstege eller vad?

Eller är det brädan som är för farlig? Ska det vara ett ess eller kung tillsammans med en tvåa och en sjua, på en regnbågsflopp?

 

Försöker inte vara dryg, undrar bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar mest varför du synar en reraise med AK om du ska checkfolda när du träffar esset?

 

Vad är det du vill träffa? Två par,set, nötstege eller vad?

Eller är det brädan som är för farlig? Ska det vara ett ess eller kung tillsammans med en tvåa och en sjua, på en regnbågsflopp?

 

Försöker inte vara dryg, undrar bara :)

Försöker träffa något på en på bräda som inte vimlar av massa möjlig händer som slår mitt TPTK med hästlängder. Som jag ser det förlorar jag bara värde från bluffar med en check samtidigt kommer jag torska en hyffsad pot om jag bettar ut då troligtvis enbart bättre händer kommer syna Sen brukar generellt limp-raise tyda på ruggig styrka men jag bestämde mig för att kika på en flopp med A K som trots allt är en stark hand mn tyckte inte om floppen jag fick. Kändes som en win some loose alot flop.

 

Köper inte riktigt resonemanget att man träffat med A K så måste den spelas oavsett hur resten av brädan ser ut.

 

Berätta gärna hur du resonerar när du säger att A K ska spelas på denna flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...