Gå till innehåll

Bästa spelarna på Everest


hampulito

Recommended Posts

vem är du då jello? har du spelat mot mig nån gång? biffeno har inte riktigt gulat han lirar 0,5/1 med en rulle på 1k. och han är helt klart inte en av dom bät¨sta på sidan.

 

när ag lirade mot grizzly så var kanske 2k av det jag backade på hu, han körde helt galet agresivt höjde precis allt jag gjorde ifall jag reraisade rtt pott bet på flop ställde han in. väntade ett tillslut träffade jag en stege md 23 flop A45 båda ställer in han sitter på 45 och drar in kåken på sista kortet potten var väll på 1.8k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jodå, jag har spelat mot dig. Jag frekventerar Kabul (åtminstone än så länge... har en duktig downswing). Men som sagt... vem jag är får du lista ut själv. Borde inte vara alltför svårt, de flesta svenska stammisarna har redan nämnts.

 

Wizli är förresten en annan som jag förlorat en hel del mot på sistone. Kanske för att hon aldrig bluffar och för att jag tiltat och reraisebluffat henne heh :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte eric.

 

Planbar och flavio är dåliga, likaså gregvanbomme, Wyern, Aruba och en italiensk kille som varit där de senaste dagarna och haft en helt enorm flyt (kommer inte på namnet).

 

Jag har nog inte spelat mot dig tillräckligt för att ha någon speciell uppfattning. Dessutom spelar du ju shortstacked, så det finns väl egentligen inte så mycket att säga så länge du inte trycker in med J-2o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Sant. Men det stämmer att det inte finns några "bra" spelare på everest som gör snygga bluffar eller moves. Det öppnar upp en hel del för en spelare som mig 8-) Tyvärr verka jag aldrig lära mig läxan och fatta vilka som inte släpper det överpar jag sätter dem på (host Wizli host)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns precis inga bra spelare på Everest.

 

Det finns värdelösa och äckligt dåliga.

 

Men så är det ju på alla nät. Visst det finns bra spelare men dom flesta som upplevs som "bra" är för att dom sitter dag ut och dag in och lirar tight och lever på sitt självförtroende. Hade dom insett att dom lever på sjukt dåliga spelare som göra jävligt mycket misstag så skulle dom bli mer eller mindre deprimerade skulle jag tro. Finns många här på forumet som tror dom är kungar men som inte insett att det är precis så för dom också. Ingen read, ingenting, bara lira tight och få in som favorit.

 

Men visst är man bara ute efter att vinna pengar så visst, blir lite trubbel dock när motståndet blir så bra att man måste börja spela poker.

 

 

Ja, poker handlar om att plocka fisken, i första hand, och att plussa lite eller gå jämnt upp mot dom andra duktiga spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
förut (vet inte om han spelar längre) fanns det en spelar som hette cabj och kom från argentina, och han spelade 24/7 på deras 10-10$nl? men iaf han spelade dag ut och in på deras högsat bord och man såg han alltid vinna stor pottre mend et är ju bara för att han är så tight, men han var uaf förut en av evrest bästa spelar om man räknar efeter vem som vann mest pengar månad efter månad, men det finns ju vissa bra spelare på deras 0-01-0.02nl bord oxå., ^^ ;) där typ inköpet låg på 2$ :) lal, men iaf #1 vilka limitar brukar du köra på då?

 

CABJ har jag svårt för att möta, ligger nog npgra tusen back på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en tjej som nästan alltid sitter på Kabul och spelar, hon är från Frankrike, ganska kort namn, har inte klienten pådenna datorn så jag kan inte kolla men vet du vem det är Jello?

 

Tror "Jello - Kungen av Kabul" är bäst :)

 

Skriver namnet när jag kommer på det, tänker så det knaakar just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en tjej som nästan alltid sitter på Kabul och spelar, hon är från Frankrike, ganska kort namn, har inte klienten pådenna datorn så jag kan inte kolla men vet du vem det är Jello?

 

Tror "Jello - Kungen av Kabul" är bäst :)

 

Skriver namnet när jag kommer på det, tänker så det knaakar just nu.

Wizli

 

Jag hörde det finns en spelare vid namn enapena(sverige), hur bra är han?

Aldrig hört talats om. NL50?

 

Edit: Är gdaily händelsevis FabioLanzoni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förut (vet inte om han spelar längre) fanns det en spelar som hette cabj och kom från argentina, och han spelade 24/7 på deras 10-10$nl? men iaf han spelade dag ut och in på deras högsat bord och man såg han alltid vinna stor pottre mend et är ju bara för att han är så tight, men han var uaf förut en av evrest bästa spelar om man räknar efeter vem som vann mest pengar månad efter månad, men det finns ju vissa bra spelare på deras 0-01-0.02nl bord oxå., ^^ där typ inköpet låg på 2$ lal, men iaf #1 vilka limitar brukar du köra på då?

 

Kanske är Bengt Sonnert eller nån polare till honom. Läste på hans sida att han varit ett halvår i sydamerika (Argentina) för ett antal år sen. Skulle kunna vara han då limiten och tidpunkten säkert kan stämma överens med vart han var i sin karriär då. Om inte annat så kanske han skapa kontot då han var där nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en tjej som nästan alltid sitter på Kabul och spelar, hon är från Frankrike, ganska kort namn, har inte klienten pådenna datorn så jag kan inte kolla men vet du vem det är Jello?

 

Tror "Jello - Kungen av Kabul" är bäst :)

 

Skriver namnet när jag kommer på det, tänker så det knaakar just nu.

Wizli

 

YES :D Kom på det i nu i morse med. Hur är hon som spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Gdaily är inte FabioLanzoni. Fabio är en hyfsat ung svensk som är mycket talangfull...

Hähä :)

 

Jello eller Quasi = FabioLanzoni

 

Jello är inte FabioLanzoni. Att hans nick inte nämnts i den här tråden är märkligt, en av dom bästa på siten. Kommer iofs inte ihåg hur det såg ut i mars då den här tråden levde senast.

Tycker generellt att kvaliten på spelarna är högre nu än ett halvår sedan.

Grizzly ser jag nog som bäst, wizlis storhet ser jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Gdaily är inte FabioLanzoni. Fabio är en hyfsat ung svensk som är mycket talangfull...

Hähä :)

 

Jello eller Quasi = FabioLanzoni

 

Jello är inte FabioLanzoni. Att hans nick inte nämnts i den här tråden är märkligt, en av dom bästa på siten.

Jag (och säkert du) vet hans nick, men han kanske vill hålla det hemligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag (och säkert du) vet hans nick, men han kanske vill hålla det hemligt?

 

Tror han har skrivit det i sin dagbok här på pf. Men eftersom han skrivit i tråden för mindre än en timme sedan, så kan han ju få svara på det själv om han vill.

Ja alltså... det är ju inte precis en hemlighet vad jag nickar, men jag kan väl vara så jävlig att jag säger att de som är nyfikna nog får leta reda på det själva... Det tillfredställer mitt gigantiska ego också :twisted:

 

För övrigt vill jag påstå att det förvisso inte befolkas av så grymt många usla spelare på 5/10 som i gulddagarna, men att de allra flesta vinnande spelarna bara är hjärndöda tajtingar (vilket säkert inte är unikt för Everest men ändå). Wizli är ju en katastrof där; det är ju verkligen totalt ingen tankeverksamhet. Jag tror dock inte att det spelet vinner pengarna på samma sätt längre. En spelare som inte kan växla tempo borde inte kunna vinna pengar på NL1000. FabioLanzoni är en av få spelare som jag är imponerad av på sistone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily,

 

Jag tänker inte säga emot dig när du nämner "hyfsat" ung då det kan tolkas lite hur som helst men "talangfull"? ;)

 

Jello,

 

Fabio är riktigt duktig ja men jag frågade honom om Everest i dagarna och han sa att han typ slutat lira där. Övervärde men han tiltade bara på alla callingstations vilket gjorde att hans vinster sjönk rätt rejält. Förövrigt lät han hälsa att Wizli är en katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...