Gå till innehåll

Byta bord, var jag dum eller dum?


noname13

Recommended Posts

ville softa lite med några bärs o lite lugn poker på ett .25/.50$ 6bords CG.

 

Hamna vid ett först ganska lugnt bord med en avg pot på runt5$.

 

Efter 5 min blev tempot galet för att vara ett så lågt bb bord, ingen la sig på sina drag och en vanlig raise pre blev runt 10-15bb tänkte perfekt bara vänta in en bra hand och dubbla up.

väntade fick en kåk gick all in torskade mot en högre kåk ok ett inköp inte så farligt sånt händer ofta nu ligger avg pot runt 12$.

 

 

spelar några händer får en färg torskar mot en högre färg ouch ett inköp till börjar bli lite irriterad har gått ca 30 min.

 

nu ligger avg pot på 27$ på ett 0.25/50 bord vilket e ovanligt går all in pre med mina sista får triss på floppen men torskade mot en högre triss på rivern...

 

Är detta ett bord man bör lämna efter sådana bad beats eller ska man sitta och vänta in statistiken dvs spelar tait och rätt?

 

Mitt andra bord som gick parallelt var lugnt o fint som vanligt, skilda världar ena bordet avg pot runt 3-5$$ andra runt 27$ på samma level, lite kul faktiskt men dyrt pga alla utdragningar.

 

Frågar igen är detta bord man letar efter eller ?

Själv såg jag det som ett gäng galna gamblers som drog ut varandra osannalikt gång på gång och gillar inte den typen av poker men vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågar igen är detta bord man letar efter eller ?

Själv såg jag det som ett gäng galna gamblers som drog ut varandra osannalikt gång på gång och gillar inte den typen av poker men vad säger ni andra?

 

Hyperintressant bord samt frågeställning!

 

Dilemmat du har är att du befinner dig på ett bord där maniacs sitter och du - rent matematiskt - bör ha STOR chans att vinna eftersom fi's spelar otroligt löst och "ej korrekt poker".

 

Samtidigt som du spelar din "korrekta" poker och får in händer som - normalt - vinner stora potter är det du nu som torskar mot dessa maniacs som får in större händer än dig.

 

Jag anser att du på detta bord hamnat på en "kall plats". Dvs du får bra händer men blir slagen av ännu bättre. Hoppa ut från detta bord illa kvickt!

 

Finns en intressant tråd som jag startat för länge sedan där detta diskuterades.

 

Matematik och logik är en sak men vad gör man när korten går emot dessa två? Sitta kvar och bita i det sura äpplet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att det är ett bord man letar efter och stannar på om man hittar. Främst av anledningen att det är ett bord där man har goda möjligheter att vinna.

 

Att dom andra spelar dåligt gör det lättare att vinna.

 

Om du sen inte gillar den sortens poker (verkar skumt) så kan du väl lämna. Vill du tjäna pengar bör du dock stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matematik och logik är en sak men vad gör man när korten går emot dessa två? Sitta kvar och bita i det sura äpplet?

 

Kan man ens säga sådär? Hur gör korten när de går emot matematik och logik? Menar du att de har ben och går som människor och i det här fallet går mot matematik och logik som är två saker som något kan gå mot.

 

Vad är det som får korten att bete sig på detta vis? Är det årstiden, som för flyttfåglar? Eller kanske har de bara snackat ihop sig för att jävlas?

 

Om du spelar live, hur gör korten för att styra hur de blandas? Tar de över dealern? Telepati är stort bland just spelkort har jag iofs hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla säger "sitt kvar sålänge du har värde" men jag hävdar att börjar man förlora ska man sluta om man absolut är helt opvåerkad, vilket man sällan är, åker man på ett par till 5%:are så blir man så jävla lack så då tar det lång tid att hämta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du sen inte gillar den sortens poker (verkar skumt) så kan du väl lämna. Vill du tjäna pengar bör du dock stanna.

 

Jag lämnade bordet för mina utdragningar fick mig att tilta och försöka vinna tillbaka pengarna, det var gamlbing helt enkelt inga moves eller ngt höj pre sen all in flopp så mer eller mindre såg det ut. varvat med en o annan mycket lugn hand där ingen bettadade

 

I stort sett alla vid bordet verkade ha tiltat utom en som lyckades vinna de stora potterna inte pga skicklighet utan pga dealern gav han träff vid rätt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag lämnade bordet för mina utdragningar fick mig att tilta och försöka vinna tillbaka pengarna...

 

Låter i så fall som om du gjorde helt rätt i att lämna.

 

Om man däremot inte tiltat, vilket är sjukt svårt och inget jag tror att jag själv alltid klarar, bör man dock stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag lämnade bordet för mina utdragningar fick mig att tilta och försöka vinna tillbaka pengarna...

 

Låter i så fall som om du gjorde helt rätt i att lämna.

 

Om man däremot inte tiltat, vilket är sjukt svårt och inget jag tror att jag själv alltid klarar, bör man dock stanna.

 

Är det verkligen så?

 

Matematiskt... ja.

 

Men alla här har väl ändå pratat om "hot streak" eller "en cold streak". Eller? Ibland har man helt enkelt inte rätt flyt. Vissa perioder går det tungt - man har helt enkelt oflyt.

 

Går det att kvantifiera detta? Går det att "mäta" vad det är som orsakar en downswing eller en hot streak?

 

Nej. Det är bara så att ibland träffar mer än andra gånger. Varians helt enkelt.

 

Om man då sitter på ett bord där det matematiskt sett är rätt att spela, ty motståndarna spelar så vilt att de kan begå kraftiga misstag.... är det då rätt att stanna även om det går dåligt?

 

Jag säger NEJ. Jag påstår att om du har "oflyt", återigen den där okvantifierbara termen som vissa hatar, så bör du lämna bordet. Nej, det går inte att mäta. Nej, det går inte att säga om perioden infinner sig nu, eller när den slutar....

 

 

... men OM du har "oflyt" så kommer spel på ett sådant bord bara att mångdubbla dina förluster. Om du normalt hade förlorat 1 inköp på att du hade oflyt och någon annan tur, så kommer du på ett sådant bord förlora minst 3. Har du kylan, tålamodet, självförtroendet och flytet: Då är bordet en dröm. Har du INTE det så är det snarare en dödsfälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den mänskliga inlärningsmekanismen orsakar bara problem i våra hjärnor vid pokerbordet, lyssna inte på den.

 

Du kan omöjligt säga att du "är inne i en badstreakoch borde sluta spela". Du har fortfarande exakt lika stor chans att få bra kort, att träffa och att vinna en pott. Dina motståndare har exakt lika stor chans att dra ut dig som i vanliga fall. Ditt EV är exakt likadant som i vanliga fall mot det motståndet. Även om det har gått dåligt 300 händer på raken så betyder inte det att nästa hand kommer att gå lika dåligt. Korten har inget minne!

 

Så länge du inte påverkats psykiskt så att du börjar tilta eller liknande så är det bara att fortsätta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bara känner att min erfarenhet av internet poker är att man kan lika gärna skita i det. När jag får de perioderna med den nästan bästa handen så går den inte över på 300 händer utan snarare 5000 händer. Dessutom är inte internet poker helt slumpmässig algoritmen är inte perfekt.

 

Och alla som spelat seriöst vet att man bara inte kan vinna emellanåt oavsett hur du spelar.

 

för min del känns de mer som att siten har bestämt att idag ska idioterna ha tur och vad de än spelar blir en kåk. De kommer förlora imorgon men de måste vinna idag för att vilja sätta in mer pengar nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart så kommer perioder med dåliga kort eller bra. Men hur vet spelaren när de tar slut eller börjar, nästa hand kan vara AA som vinner en monster pott eller blir utdragen av 72o. Det enda spelaren vet är om du är en bra spelare så har du +EV vid maniac bordet.

 

Försök inte ge slumpgeneratorn eller kortleken känslor. De enda känslorna och perioder är i spelarens huvud.

Men om du känner dig irretaerad eller arg så är du på tilt sluta spela !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är matematiskt sannolikt att man kommer råka ut för många utdragningar i rad lite då och då om man spelar mycket. Det betyder inte att det inte går att vinna på det bordet man sitter på.

 

jag bara känner att min erfarenhet av internet poker är att man kan lika gärna skita i det. När jag får de perioderna med den nästan bästa handen så går den inte över på 300 händer utan snarare 5000 händer. Dessutom är inte internet poker helt slumpmässig algoritmen är inte perfekt.

 

Och alla som spelat seriöst vet att man bara inte kan vinna emellanåt oavsett hur du spelar.

 

Det kan mkt väl hända även live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så man ska hoppas på nästa hand, men jag menar att man aldrig vet när en good eller bad streak börjar/slutar. De flesta har nog varit med om spela en hel session och backar för att få fem bra händer i slutet som vänder hela sessionen eller tvärtom fem dåliga som sänker hela sessionen. Poängen är sitter du med sämre spelare så är det positivt EV och så länge du inte är tiltad så kan man fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viss risk föreligger att fi har sett dig som weak tight och de har då bara de absoluta nötterna vid visningen mot dig. Så det är inte säkert att du får något värde på dina bra händer här. De händer du gav som ex var väl inte utdragningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger ju inte i att man blir utdragen ibland, det får man räkna med. Inte heller kan man säga att "det inte går att vinna vissa dagar", eller att "sajten har bestämt sig för ditten eller datten".

 

Problemet är att man efter ett par oväntade och stora förlustar lätt blir

irriterad och tappar humöret och därmed tålamodet. Om man gör det ska

man sluta spela, annars luktar det tilt. Om man däremot kan hålla

huvudet kallt är det bara att spela på, eftersom man i långa loppet kan

tjäna multum på sådana bord. Så, hur man ska göra är helt individuellt,

kan man hålla sig kall är det bara att spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den mänskliga inlärningsmekanismen orsakar bara problem i våra hjärnor vid pokerbordet, lyssna inte på den.

 

Du kan omöjligt säga att du "är inne i en badstreakoch borde sluta spela". Du har fortfarande exakt lika stor chans att få bra kort, att träffa och att vinna en pott. Dina motståndare har exakt lika stor chans att dra ut dig som i vanliga fall. Ditt EV är exakt likadant som i vanliga fall mot det motståndet. Även om det har gått dåligt 300 händer på raken så betyder inte det att nästa hand kommer att gå lika dåligt. Korten har inget minne!

 

Så länge du inte påverkats psykiskt så att du börjar tilta eller liknande så är det bara att fortsätta spela.

 

 

Mmmm. Visst är det så. Visst är det så.

 

Korten HAR inget minne.

 

Och här har vi en som aldrig haft en rejäl downstreak. Faksiskt väldigt talande i en sådan här diskussion. De som någon gång verkligen haft kalla kort - de förstår. De som tror de haft det - de säger som ovan. Seriöst.

 

Jo, korten HAR inget minne. Det finns egentligen inga badstreaks eller hotstreaks.

 

Lik förbannat förekommer dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är inte internet poker helt slumpmässig algoritmen är inte perfekt.

 

Nu skojar du. Ja?

 

Nä. Han har nog väldigt rätt.

 

Sedan om det är något som påverkar? Ytterst tveksamt. Den blandning du gör hemma vid ett live-game kommer förmodligen vara någon tiopotens sämre på slumpning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...