Gå till innehåll

Nätpoker


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Åkt på en massa utdragningar eller vad har hänt?

 

Helt jävla makalöst, lirar ett FL-bord Sitter med AK floppen kommer AK4 bettar ut får syn. Turn kommer Q fortsätter betta då jag misstänker att jag är upp emot ett AX. Rivern kommer J jag checkar och det gör han med och visar upp 10.5 och vinner på stege!

 

Nu börjar det dock gå bättre =)

 

Hur går det för caam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne i en svacka...

 

Betar av Pokerdandy 400€ bonusen. Efter ca 800 av de 2000 VIP man behöver ligger jag + 500€ ca. Nu efter jag har skrapat ihop 1300VIP ligger jag ungeför -100€. Helt sjuk otur o utdragningar. Suger att ha loosat 600€ på 500 VIP :cry:

 

Så nu har jag taggat ner o lirar 0.1/0.2 och 0.25/0.5 de sista så de inte drar iväg för mycket. Bara o hoppas att rullen man startade med *400€* inte går gul då har man ju som sämst gått +- 0 iallafall hehehe men men sån e ju CP pokerna ibland. Fy FN för B2B helt enkelt...

 

Kör oxå GoldenTiger bonusen nu parallellt, liger väl ca 50$+ efter 1000 av de 2000 raked hands man behöver så ganska segt där oxå...

 

Jag är inne i en tung period nu känns de som, självförtroendet vid bordet börjar minska o man blir alltför weak/tight.

 

Bara o bita ihop o grinda på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna delge lite info om de ställen där du lirar på (bonushorar). Vilken typ av sida det är om det är snabbt spel eller om det är drygt som en bättre dag på b2b. Mycket fisk? Själv vet jag fan itne vad det är för fel men av någon anledning går det inte att vinna för mig längre men jag kämpar på.

 

Har svårt att grinda på de lägre nivåerna då jag ser ner på spelarna där och tror att jag kan så mycket mer.

 

Ifall du är sugen så släng in lite tips till micro/low limit och hur du spelar. Starthänder och positioner m.m.

 

Tror många tycker det är kul att läsa om andras erfarenheter och du verkar ju gå ganska så bra som det verkar.

 

Cheers

 

----------------------

EDIT:

 

Kan ju säga att jag har totalt kommit bort från mitt strukturerade (?) spel som jag haft innan och kanske är det därför som jag spelar kasst. Eller för att jag är inne i en badstreak och inte får en enda spelbar hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta o skriva om lite bonusar,min spelstil,favvo siter mm mm lite senare. lite stressigt o skriva här när man lirar 6 bord :lol:

 

EDIT:

Jag känner typ som du, mitt spel har hoppat genom fönstret eller något fel är det. Hittar inga kort, inga träffar,blir utdragen till höger o vänster, självförtroendet dalar=det gör att de går ännu sämre.....arghhhhhhhhhhhhhhhhhh frustrerande var ordet!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ÄLSKAR empire poker idag!

 

Mötte någon jävla nisse som spelade 95% av händerna, den enda frågan jag ställde mig var vilka händer det var han ansåg som inte spelbara!!

 

Jag gick in på ett 1/2$ FL med 50$ lämnade 2 timmar senare med 190$ en timförtjänst på ca 95$ det roliga var att han bettade varje gång det var hans tur om ingen annan hade gjort det, bettade någon däremot så var det klockrent att han synade till rivern varje gång.

 

Han var dock upp på 120$ som han vann från övriga spelare på bordet, sedan kunde jag lätt plocka dem av honom.. Jag kan ju säga som så att jag mötta honom ca 40 händer (totalt 200, men då spelar jag givetvis inte alla händer som han gör).. Ungefär 10 av dem bettade jag hela vägen till river med AK utan träff.. vann 9 av 10 gånger.. det säger lite om hur jävla dålig den här liraren var. Jag tror faktiskt inte att han ens kunde reglerna för poker om sanningen ska fram!

 

So long so long so long, So long so long so long, and thanks for all the fish!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Back on track... Efter att ha försummat varenda liten slant på empire och partypoker samt spelat en hel del freerolls funderade jag på att ge fan i det ett tag.

 

Kom dock på att jag hade ynkliga 150 VIP på unibet som jag kunde använda till något kul.

 

Fanns en hel del roliga Nightly 1 VIP som jag kunde joina och lyckades komma itm bland 500 talet spelare så att jag trots allt fick 2€ dessa tog jag sedan till 0.1/0.2 € FL som jag nu har lyckats spela upp till 35 dollar..

 

har dock haft lite skönt flyt med korten, eller rättare sagt korten kommer som de ska göra..

 

Hoppas nu att jag kan fortsätta lira på denna nivån till dess att jag kan avancera till .25/.5€

 

Ja snacka om skilda världar häromdagen lirade man 2/4 och idag är det 0.1/0.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte helt knäckt iallafall när du gulat och det är ju bra.

Oxå positivt att du inte har problem att kliva ner rejält i nivå och *börja om*

 

Jag har faktiskt aldrig gulat*knack knack,ta i trä* antingen är det bara en massa tur eller beror det på mina stenhårda BR krav för olika nivåer + att jag sällan skottar eller tiltar.

 

Du är snart på 2/4 igen, jag tror förr mer än senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det handlar ju som sagt om att kunna bygga upp en rejäl BR.. var ju dum som tog ut alla stash jag vann när jag tog hem 4800$ på party i en tourney.. hade vart en riktigt bra start på BR som man kunnat grinda rejält med. Men å andra sidan så lockade ju även pengarna då det var sommartid.. Ska försöka komma upp i en hyffsad nivå igen innan jag går upp..

 

Vann iaf Turboturren idag =) Alltid något (aalltså den i eksjö pokerklubb)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va soft! 170 e på två timmar igår på 0,25/0,50... lol! Är inne i en bra period nu igen efter att ha stagnerat lite. Vad säger ni grabbar? Vad krävs i rulle för att kliva på 0,5/1. Jag har oxå gjort misstaget å cashat ut alldeles för mycket, sitter just nu med 450 e men inbillar mig att jag måste ha runt 700 e för att gå upp en nivå. Man vill ju inte gå på en mina, eller rättare sagt man måste ha en rulle så man kan gå på en mina, så man inte behöver gå ner en nivå. Det suger ju rent mentalt. Lycka till, nu är det dags för ännu en fest.

 

Dahlsten gick å vann igår, hmm, han hade 2500 kvar när jag ställde han all-in, sen vände det. Härligt det är med poker.

 

c u

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick inte upp på 0,5/1 förräns jag hade 3000€$ i BR*BR är ju allt man har tillgängligt utanför pokern oxå men räknar bara det på poker siter + neteller som BR*

 

Det allmäna snacket/tänket är ju att du skall ha 3000*BB om du vill kunna möta swingsen utan att oroa dig allför mycket att gula.(detta förutsätter att du är en vinnande spelare)

 

Jag följer detta slaviskt och tom spelar upp rullen till 4500*BB innan jag stiger upp en nivå. Väl där om det går kasst flyttar jag ner igen då jag har 2500*BB = 2000*BB att leka med på nya nivån vilket står imot swings bra. Detta gäller ju NL inte FL där det räcker att ha 500*BB eller kanske tom lägre i mitt tycke.

 

Min värsta downswing i min online poker tid är ca 2500BB och då började det kännas riktigt tungt så jag tänker inte frångå 3000*BB regeln.

 

Enligt detta skall du ju lira 0,1/0,2 CSampaio men eftersom du redan lirar 0,25/0,5 lär väl det inte hända att du kliver ner eller? Sen kanske du har rejält med cash att stoppa in ifall du gular de 700 då är ju din riktiga/egentliga BR större.

 

Jag skulle dock rekommendera att har du absolut inte mer cash att stoppa in i pokern så följ 3000*BB för swingsen kan ju vara otäcka ibland som ni vet. Har du dock obegränsat med cash att stoppa in lira på vad du tycker är roligast ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är villig att hålla med caam här. 450 är ALLDELES för lite för att gå upp till 0.5/1.. Nivån på spelarna stiger sjukt mycket bara från 0.25/.5 till .5/1 så håll dig till 0.25 till dess att du har runt en 2000$ det är mitt tips. Själv spelar jag ju som sagt FL och då är BR kraven givetvis viktiga men känner man att man kan gå upp en nivå är det inte bedrövligt. du märker relativt fort om du kan hantera nivån eller om du är "out of your league" så att säga..

 

Stanna kvar där till dess att du har en FET BR

 

170 dollar kan man vinna på 30 minuter på 0.25/0.50 om man träffar 5 pockets på 40 händer.. Så givetvis kan man känna suget att gå upp. Men vänta till dess att du märker att du inte träffar dina rockets och blir slagen av händer som 76 som träffat tvåpar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettiga tankar, svängningarna kan vara grymma och jag planerar inte att ta steget upp än... i synnerhet vad gäller NL. Har oxå provat på FL och där inser man ju att det handlar om träffar och bra startkort. Har fått grymma perspektiv på situationer där man i NL hade lagt sig om nån betat hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning Joppala.

 

Här surfar man runt på PF.nu och så ser man att Joppestilarn bygger bankrulle när man tar ett span på Eksjö Pokerklubbs-forumdel. Jag får väl passa på att ge dig de regler som jag följt när jag ändå sitter här och skriver.

 

Swingsen är mycket större än man kan tro, jag har själv haft dagar där jag rasat runt 10 inköp (exklusive tilt) och längre perioder som jag backat >25 inköp, dessutom har jag läst en del riktiga skräckhistorier på 2+2-forum. Som Caam (tror jag det var) dock påpekade så är ju inte det du har på klienten din BR utan din totala spelkassa. Därför hade jag inte så fruktansvärt många inköp på klienten på de lägre nivåerna eftersom det inte svider så fruktansvärt att håva in ett par nya friska inköp. Allt eftersom jag byggde på rullen och klev upp för trappan så ökade jag på kraven eftersom det är svider att hosta upp med exempelvis en 2/4-rulle som student vilket gjort mig mindre riskbenägen.

 

De krav jag satte upp var:

 

$0.25/0.50 - 15 inköp

$0.5/1 - 20 inköp

$1/2 - 30 inköp

$2/4 - 40 inköp

 

Nu håvar du ju iofs in storkovan på banken till skillnad från oss fattiga studenter så du kan ju köpa in dig på 5/10 direkt ;) , men annars skulle jag rekommendera något i stil med min trappa ovan.

 

Nåväl, nu ska jag sluta spamma eran forumdel som ickemedlem. 8-)

 

GL med rullebyggandet, Joppe. Jag kommer hem till Eksjö och gular dig live någon gång...

 

/Stålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar redan svenska spel och har inte spelat en hand än så länge..

 

Eftersom man är tvungen att fylla i dessa förbannade spelgränser så ser har ju idiotjävlarna skrivit spelbudget/tid per dag,vecka månad osv.. jag skriver givetvis in fel på tid och pengar så skriver in 10 där det ska stå kr.. nu har jag alltså en spelbudget på 10kr per dag och kan således inte köpa in mig på ett enda bord utan att vara kraftigt shortstacked.

 

Detta ringer man till kundservice och ber dem ändra men inte fan går det det får man vänta med 48 timmar innan detta går att ändra. Veckabudgeten som är på 100kr måste man vänta 1 vecka med innan den kan ändras och likaså med månadsgränsen som jag satte till 100kr/timmar..

 

Jävla fittidioter.. död åt svenska spel och detta jävla monopol.. fi faen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Herrejävlar idag var man uppe och lirade på 5/10$ FL på USApoker network. Hade bestämt mig för att gå in för att bara lira premiumhänder och kanske ett oich annat lågt pocket ifall antalet spelare i potten tillät detta.

 

Började ganska så bra och jag gick direkt upp till 350$ (gick in med 300) efter att ha vunnit en liten pott där jag betade hem AKs.

 

Tyvärr gick det inte så mycket bättre eftersom jag fick de sämsta korten man kan få som pokerspelare. Foldade drygt 35 händer innan jag fick möjlighet att spela igen och då var det med AA... Raisade från UTG och fick syn av UTG +1 samt av en mittspelare och BB. Floppen kommer KJ4 Regnbåge och är inte särskilt skrämmande. Betar ut och får en reraise mot mig direkt av UTG1. Jag vill dock inte bli passiv så jag trycker tillbaks så att potten cappas med bara mig och UTG1 kvar i potten. Betar ut turn igen men får ytterligare en raise mot mig. Funderar ett tag på vad fan killen kan sitta på och jag vet att denna kille är hyffsat tight så jag utesluter direkt KJ. Funderar på om det är en AK han spelar väldigt hårt men kommer tillslut fram till att han måste ha antingen JJ eller KK, KK känns även det orealistiskt så jag bestämmer mig för att han har JJ men eftersom jag är en callingstation måste jag givetvis syna ner till rivern. Och givetvis visar mannen myten legenden upp JJ.. Tråkigt men sant. Där försvann det lite dryga 80$.

 

Handen efter sitter jag på BB och får en sketen 86off. Många spelare limpar in i potten utan att den blir höjd förrens det kommer till SB som raisar med 6 andra redan inne i potten. Jag funderar på vad jag ska göra men bestämmer mig för att göra en svag syn i hopp om ett bra drag som kan slå sönder eventuella höga par eller AK.

 

Floppen kommer K97 regnbåge vilket ger mig öppet stegdrag. SB bettar ut jag bara synar eftersom jag vet att det inte ger ett piss att höja i detta läge då det kommer att återhöjas omedels direkt. Fold fram till knappen som raisar. SB reraisar och jag ger det ett sista call i hopp om träff på turn.

 

Turn sitter som en smäck när 5an kommer i den sista färgen och ger mig nötstegen. SB bettar ut jag raisar knapp synar SB reraisar och jag cappar tillslut med 40$.

 

Turn kommer ett jävla rövkort som visar upp en 9a vilket bildar ett par på bordet.

 

Jag misstänker givetvis direkt att jag är slagen av en kåk.

 

SB checkar dock och jag bettar ut. Knappen synar och SB reraisar. Syn från mig och han visar upp KK.

Han vinner en pott på hyffsade 272$..

 

Blir lite tiltade och bluffar hem 2 potter för att sedan plocka upp AA igen som blir nedsynad till rivern och jag vinner lite till. ligger dock bara på 170$ och får sedan folda dryga 50 händer innan jag tillslut plockar upp AQ på UTG. Raisar och det är foldat fram till BB som synar. Samma kille som innan alltså och detta är verkligen en klippa. floppen kommer 10KJ och jag har stegen igen. Dessbättre foldar nu BB på turn efter att även ha betat ut denna.

 

Totalt gick jag minus 110$ på denna sessionen vilket får anses som en hyffsad siffra för att vara premiär på 5/10$

 

Hade kunnat vinna mer och förlora mer. Får dock se det posititv.. Nyttigt att testa nya nivåer men det tar nog ett tag till innan jag försöker kliva upp dit igen det ska gudarna veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...