Gå till innehåll

NLT - ATo blir tvåpar på turn, syna all-in överbet?


Recommended Posts

Bordet har varit förskräckligt weak-tight och det har varit förskräckligt enkelt att plocka upp alla limpers BB. Fi är ganska ny vid bordet men jag har spelat en hand tidigare mot honom.

 

Då höjde jag preflop med TT, floppen kom 99x och han raisade mitt potbet på floppen. En syn innan mig och jag foldar. Han visar sen upp KK som han bara synade med preflop. Han fällde dessutom kommentaren "Inte alla continuationbets vinner potten." Fi verkar aggressiv men det kan lika gärna bero på att korten kommer hans väg.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

MP2 ($12.10)

Hero ($36.61)

CO ($30.90)

Villain ($63.38)

SB ($0.29)

BB ($25)

UTG ($30.25)

UTG+1 ($24.35)

UTG+2 ($24.96)

MP1 ($8.84)

 

Preflop: Hero is MP3 with A:diamond:, T:spade:. SB posts a blind of $0.10.

2 folds, UTG+2 calls $0.25, 2 folds, Hero raises to $1.25, 1 fold, Villain calls $1.25, SB (poster) calls $0.19 (All-In), 1 fold, UTG+2 calls $1.

 

Inget ovanligt. Med ett så weaktight bord så har jag börjat höja med fler händer än vanligt preflop.

 

Flop: ($4.29) 6:club:, 2:diamond:, T:heart: (4 players, 1 all-in)

UTG+2 checks, Hero bets $3.5, Villain raises to $7, UTG+2 folds, Hero calls $3.50.

 

Hans raise kan betyda vad som helst men jag sätter honom på överpar+ och jag synar i alla fall för att inte låta honom tro att han kan köra över mig. Tänker beta ut på turn oavsett kort.

 

Turn: ($18.29) A:heart: (3 players, 1 all-in)

Hero checks, Villain bets $28.36, Hero ???

 

Här träffar jag tvåparet. Är väl som mest bekymrad över slowspelade ess då han mycket väl skulle kunna göra en sån grej. Jag ändrar min plan och checkar för att låta honom göra ett nytt försök att köpa potten ifall det var vad han försökte med på floppen. När han överbettar så är det en av två saker. En made hand som är rädd för färgdraget eller en bluff.

 

Syn (all-in) eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker beta ut på turn oavsett kort.

 

Turn: ($18.29) A:heart: (3 players, 1 all-in)

Hero checks

 

Ångra du dig? :lol: Skämt å sido e det bara att betala av om han nu skulle ha dig slagen, måste syn enligt mig.

 

Haha... vem har sagt att jag förlorade handen? :D Nog för att det ibland verkar som regel att folk postar händer här där man torskat men det här är en situation som jag både ofta vinner och förlorar i. Frågan är väl snarare om man slår Fi 40%+ av gångerna här så det är vinnande spel att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att lägga här anser jag. Du kan mycket väl ha bäst hand.

 

Skulle du inte ha det, alltså om du är uppe mot ett set med 22 eller 66 har du trots allt 4 outs till högre kåk. TT hade inte varit så kul men det är föga troligt eftersom isåfall alla tior måste vara ute.

 

Syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vår Hjälte nu på allvar menar att bordet är weak tight och att han till fullo förstår detta begrepp skulle man väl mycket väl kunna folda.

 

Skulle en weak-tight motståndare raisa pre-flopraisern på den floppen med en hand sämre än A-10... och om han hade överpar på floppen, skulle han i sådana fall kötta iväg en überbet på turn när esset kommer?

 

På ett normalt bord - äckelblixtsyn

 

På ett weak tight bord - 12 sekunders tänketid och sedan fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vår Hjälte nu på allvar menar att bordet är weak tight och att han till fullo förstår detta begrepp skulle man väl mycket väl kunna folda.

Absolut. Det som komplicerar är att Fi är som sagts tidigare ganska ny på bordet (ca 15 händer) så det enda vi egentligen vet är att han har vunnit ett par stora potter utan showdown och har höjt Hjälten på floppen med ett överpar tidigare.

 

Om jag snabbt gör lite överslagsräkning på hela situationen så finns det 14 händer som slår oss (6 varianter av 22 och 66 samt TT och AA). Jag tycker A6 är en ganska osannolikhand att syna en 5BB höjning med preflop i kass position. Även A2 borde gå bort så det vi kan förvänta oss att slå är JJ-KK som bluffar på floppen eller ett starkt ess. Det räcker med ett av pocketparen eller endast AK för att vi ska ha 12 möjliga händer att slå. Vi har 40% i potodds. Det är en given syn om Fi kan göra samma move med AK eller en bluff som med ett set, vilket jag tycker han borde göra eftersom han inte har kvar ett potbet i stacken efter turn annars. Hur man än bär sig åt så tror jag att det är ett ganska marginellt beslut i längden som skulle ha mycket hjälp av en bättre read.

 

Hur skulle ni spela som Fi om ni satt med AK, gör en höjning mot ett ev. CB på floppen och sen blir checkad till när ni träffar TPTK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vår Hjälte nu på allvar menar att bordet är weak tight och att han till fullo förstår detta begrepp skulle man väl mycket väl kunna folda.

Absolut. Det som komplicerar är att Fi är som sagts tidigare ganska ny på bordet (ca 15 händer) så det enda vi egentligen vet är att han har vunnit ett par stora potter utan showdown och har höjt Hjälten på floppen med ett överpar tidigare.

 

Om jag snabbt gör lite överslagsräkning på hela situationen så finns det 14 händer som slår oss (6 varianter av 22 och 66 samt TT och AA). Jag tycker A6 är en ganska osannolikhand att syna en 5BB höjning med preflop i kass position. Även A2 borde gå bort så det vi kan förvänta oss att slå är JJ-KK som bluffar på floppen eller ett starkt ess. Det räcker med ett av pocketparen eller endast AK för att vi ska ha 12 möjliga händer att slå. Vi har 40% i potodds. Det är en given syn om Fi kan göra samma move med AK eller en bluff som med ett set, vilket jag tycker han borde göra eftersom han inte har kvar ett potbet i stacken efter turn annars. Hur man än bär sig åt så tror jag att det är ett ganska marginellt beslut i längden som skulle ha mycket hjälp av en bättre read.

 

Hur skulle ni spela som Fi om ni satt med AK, gör en höjning mot ett ev. CB på floppen och sen blir checkad till när ni träffar TPTK?

 

För det första synar han väl inte alls i kass position utan så vitt jag förstår på knappen eller i alla fall med position på preflophöjaren, dig.

 

Att bordet är weak-tight behöver ju inte alls vara en anledningen till att han är det, snarare tvärtom. Vet han att han kan få bättre händer att folda på detta bordet och är ny på det tror han säkert att allt går hans väg bara han spelar väldigt agressivt. Agressiva spelare vill ju gärna komma till ett weaktight bord och jag tycker även hans tidigare kommentar perkar på att snarare är ganska kompetent TAG än weak-tight.

 

Om bordet är så weak-tight skulle Fi knappast heller överbetta med stål eftersom han i detta fall vet att alla weak-tighta spelare skulle lägga sig. Sitter han på ett set är detta knappast vad han vill.

 

Alltså: syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första synar han väl inte alls i kass position utan så vitt jag förstår på knappen eller i alla fall med position på preflophöjaren, dig.

Visst sitter han på knappen men också direkt till vänster om preflophöjaren, dvs hjälten. Där vill man ha en kvalitetshand eller i minsta fall en sc och hoppas på en fin flopp. Det är i alla fall inte en position man bör spela en spekulativ hand ifrån då man kommer få väldigt svårt att spela ett ev drag i en flervägspott. Med en kvalitetshand så är det naturligtvis en bra position men inte med A6s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN!!!

 

På dessa nivåer finns det fiskar som synar preflop-raise på sämre händer än A-2/A-6. Kanske har han en suited också, kan kan dessutom med lite fantasi ha samma hand som dig för att spela så. Kan kan dessutom spela 10-J,10-Q,10-K, för han kanske inte sätter dig på ett ess och bettar för att skrämma.

 

15 händer som han spelat gör honom omöjlig att värdera, om bordet är weak-tight kan han lika gärna vara en aggressiv galning som bettar alla par.

 

Skulle synat 7 dar i veckan, så många gånger vinner man på denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fetsyn! Att sitta och resonera om vad han har beroende på hans position känns nästintill meningslöst på dessa nivåer, och i detta fallet har du inga reads heller. Jag hade bettat något mindre på floppen. Tror att han misstänker att du missat och försöker stjäla. Har du träffat något på den floppen så är det sällan stål om det inte är ett färdigt set. Vad tror du att han sätter dig på? Knappast A10. Han tor säkert att du har ett par klädda kort och har missat, och därför försöker han stjäla.

 

De flesta spelar inte sina set så aggressivt, så jag tycker du kan vara lugn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat något mindre på floppen. Tror att han misstänker att du missat och försöker stjäla. Har du träffat något på den floppen så är det sällan stål om det inte är ett färdigt set.

Jag kör på av gammal vana. Så där ser mina bets ut oavsett vad jag har på handen och jag tenderar att göra det även på en så pass torr bräda som den här. Det kanske är en brist i mitt spel.

 

Vad tror du att han sätter dig på? Knappast A10. Han tor säkert att du har ett par klädda kort och har missat, och därför försöker han stjäla.

När jag spelade handen så tänkte jag att han förmodligen skulle tro att jag har överpar eller AJ+. Mitt tvåpar är onekligen ganska välmaskerat på turn.

 

Hur som helst så blev jag så glad att han gjorde precis som jag ville och synade direkt utan att reflektera över att det var ett ganska saftigt överbet. Rivern kommer blank och han vänder upp 66 för ett floppat set. Rebuy och en av dom första spelarna som får "fastplayer" som playernote... För min del var det bara att konstatera att turnkortet ytterliggare en gång snuvat mig på konfekten den kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...