Gå till innehåll

SnG - Micro buy-in, någon mer än jag som lirar?


chievo85

Recommended Posts

jag lirar en hel del 1,10€sng på b2b just nu eftersom rullen bara ligger på 100€

nästa nivå3,25€ hoppas jag snart kan ta steget ditt! ;)

 

Tycker det borde finnas mer folk än jag som sitter på dom borden o vill diskutera HH och strategier! känns som om allt som skrivs handlar om högre summor!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på den nivån.Inte för att tjäna pengar direkt utan för att det är kul och jag har inte råd med större bankrulle.

Problemet på den nivån är att folk kan syna en höjning eller en All-in med vad för skit som helst.

 

Vad har du för nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det är jätte hett att spela så låga sng's, även om rullen bara ligger på 100€ så steg upp till minst 5 i varje fall... de under skulle jag nog bedömma ge lika mycket för ens egna utveckling och ha lika seriöst spel som playmoney borden.

 

ta det lugnt slaska inte de första nivåerna så kommer det gå grymmt att spela tio med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet? Låter ju underbart..

 

Inte speciellt när du får AA eller KK,du höjer upp rejält och 4-5 pers synar.Då är du garanterad slagen av en som får in ett tvåpar med 10-3 eller 7-4.

Det är många gånger man får släppa höga pocketpar i början av turneringen.

 

Visst i det långa loppet så vinner man mot sådan personer men just när det händer är det inte kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet? Låter ju underbart..

 

Inte speciellt när du får AA eller KK,du höjer upp rejält och 4-5 pers synar.Då är du garanterad slagen av en som får in ett tvåpar med 10-3 eller 7-4.

Det är många gånger man får släppa höga pocketpar i början av turneringen.

 

Visst i det långa loppet så vinner man mot sådan personer men just när det händer är det inte kul.

 

Gå all in då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nickar Alkolas! spelar på de lägre nivåerna eftersom jag inte satt in några pengar än och jag ville se om jag var en vinnande spelare först! Började med dom 10 € man fick grattis o är nu uppe i 100€ så steget till 3,25€ kommer snart hoppas jag! ska försöka få ihop 130€ tills jag går upp i nivå!

 

Spelat en del 6$ sng på party med dåliga resultat vet ej vad det beror på men känns som at det är bättre spelare där än på b2b! men alla andra verkar ju tycka tvärt om så kan nog vara för att jag inte gillar klienten! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar en hel del 1,10€sng på b2b just nu eftersom rullen bara ligger på 100€

nästa nivå3,25€ hoppas jag snart kan ta steget ditt! ;)

 

Tycker det borde finnas mer folk än jag som sitter på dom borden o vill diskutera HH och strategier! känns som om allt som skrivs handlar om högre summor!?

 

100 inköp på den nivån känns om rätt grym overkill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar en hel del 1,10€sng på b2b just nu eftersom rullen bara ligger på 100€

nästa nivå3,25€ hoppas jag snart kan ta steget ditt! ;)

 

Tycker det borde finnas mer folk än jag som sitter på dom borden o vill diskutera HH och strategier! känns som om allt som skrivs handlar om högre summor!?

 

100 inköp på den nivån känns om rätt grym overkill.

 

Nästa nivå är ju 3,25 på b2b och med min bankrulle så är det 30 inköp just nu! vill gärna upp i 40 inköp inann jag går upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar en hel del 1,10€sng på b2b just nu eftersom rullen bara ligger på 100€

nästa nivå3,25€ hoppas jag snart kan ta steget ditt! ;)

 

Tycker det borde finnas mer folk än jag som sitter på dom borden o vill diskutera HH och strategier! känns som om allt som skrivs handlar om högre summor!?

 

Brukar också lira ibland. Börjar dock tröttna på det, blir mest all-in poker över det hela.

 

Lirar tight de första nivåerna 15/25 och 25/50. Sedan vid 50/100 sitter man oftast med 8-9bb och måste hitta en hand att gå all-in med och dubbla upp. Ibland lyckas man och då ligger man rätt bra till att komma ITM. Dock brukar man få dubbla upp en gång till innan man är där.

 

Hur spelar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Själv var jag nere på €20, körde €5 HU SnG.

Grindade järnet på €5 HU SnG, var ganska snabbt uppe på €100, 2 timmars spel ungefär. Gick över körde en €10 SnG + €10 HU SnG samtidigt, tog inte många timmar innan jag var uppe på €300.

 

Nu spelar jag på €10/€20/€30 HU SnG , är ibland uppe och spelar några €50 HU också.

 

Min BR har från runt 10 mars växt från 20 till €900.

Har en ROI på runt 30% på €20 fullring SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv var jag nere på €20, körde €5 HU SnG.

Grindade järnet på €5 HU SnG, var ganska snabbt uppe på €100, 2 timmars spel ungefär. Gick över körde en €10 SnG + €10 HU SnG samtidigt, tog inte många timmar innan jag var uppe på €300.

 

Nu spelar jag på €10/€20/€30 HU SnG , är ibland uppe och spelar några €50 HU också.

 

Min BR har från runt 10 mars växt från 20 till €900.

Har en ROI på runt 30% på €20 fullring SnG.

vilken sida lirara du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag nickar Alkolas! spelar på de lägre nivåerna eftersom jag inte satt in några pengar än och jag ville se om jag var en vinnande spelare först! Började med dom 10 € man fick grattis o är nu uppe i 100€ så steget till 3,25€ kommer snart hoppas jag! ska försöka få ihop 130€ tills jag går upp i nivå!

 

Spelat en del 6$ sng på party med dåliga resultat vet ej vad det beror på men känns som at det är bättre spelare där än på b2b! men alla andra verkar ju tycka tvärt om så kan nog vara för att jag inte gillar klienten! :shock:

 

Jag brukade också spela låg buyin sit go på b2b , var där ja startade min poker "karriär" Provade sit go på Partypoker och det gick som du själv säger inte lika bra och vad ja har märkt är det pga av att folk spelar bra mkt galnare på b2b , så är du en tight vinnande spelare kan det vara en stor fördel mot party där folk är lungnare. Cash games är därimot bra mkt bättre på Party imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar (vilket tyvärr inte blir så ofta) så lirar jag SNG turbos 1$ på U2P. Och jag tycker nivån är väldigt ojämn, nu så är jag ju en stor fisk själv men det finns konstig nog dom som är större :D Ibland sitter man helt stum när man får se vad man blir synad med.

Det är bara att vänta på bra kort, limpa med sc och trycka på när man träffar. får du bara "normalt" bra kort så kommer du ITM oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...