Gå till innehåll

PLO - Crypto, Galen fransman all-in!


espinola

Recommended Posts

Tjena,

 

Bordstämning: Sitter en galen fransman Jacquesm som höjer friskt preflop med vilka händer som helst och synar ner folk med 4-8 outs och har träffat för många ggr på rivern. Han har dubblat upp mot mig 2 ggr, så jag är jävligt sugen på att plocka han!

 

För övrigt sitter det ett gäng som nöter!

 

Omaha PL ($0.50/$1) - 2006/03/10 - 23:14:47 (UK)

Table "Snowball" Seat 10 is the button.

Seat 1: MOI ($113 in chips)

Seat 3: MuckaLuck ($98 in chips)

Seat 4: Nikkaa1 ($134.26 in chips)

Seat 5: Neskolado ($130 in chips)

Seat 6: Jacquesm ($482.43 in chips)

Seat 7: uber ($44.25 in chips)

Seat 8: ivabigun ($161.50 in chips)

Seat 9: johnbgsu ($34 in chips)

Seat 10: Brooker ($38.41 in chips)

MOI: posts small blind $0.50

MuckaLuck: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to MOI [8c 4s 7c 6s] : Har lilla B och detta är en bajs hand, men då många kommer syna fransmannens reaise kan man ju se en flopp.

Nikkaa1: calls $1

Neskolado: calls $1

Jacquesm: raises to $5.50

uber: calls $5.50

ivabigun: folds

johnbgsu: folds

Brooker: calls $5.50

MOI: calls $5

MuckaLuck: calls $4.50

Nikkaa1: calls $4.50

Neskolado: calls $4.50

----- FLOP ----- [7s 2d 5d] : Boom. Bara färgen som är läskig!

MOI: checks 1. Va fan gör man? Jag valde check?

MuckaLuck: checks

Nikkaa1: checks

Neskolado: checks

Jacquesm: bets $38.50 <--- Detta var väntat!? Coolt än så länge

uber: folds

Brooker: is all-in $32.91 <--- Low stack som vill ha en del av kakan!?

MOI: calls $38.50 2. <--- Synar bara då jag ej vill skrämma bort fransmannen!

MuckaLuck: raises to $92.50 and is all-in <--- VA FAN!? Uppe mot set?

Nikkaa1: folds

Neskolado: folds

Jacquesm: raises to $387.41 <----- Va fan gör den här grabben?

MOI: va fan gör jag? 3. Har runt 90$ kvar och potten är på runt 300$

 

Dvs; jag är förmodligen uppe mot set, samt nötfärg... Det skönaste vore top set mot middle set!!!

 

Vad hade ni gjort:

1. Check....eller pot?

2. Syn.......eller panga på pot?

3. All in.....eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, ska du smeta in stacken med bara 12 outs varpå flertalet förmodligen är döda eller låsta!? Jag fattar f-n ingenting av det här..

 

Det är det jag undrar. Och undrar inte bara det. Mina två första frågor; hade jag spelat annorlunda där hade det situationen förändrats?

 

 

Mot färgen:

Vad har han? 9 outs, såvida de andra två spelarna inte blockar

Vad har jag....jag får det till 8 outs nöt...plus 4 till som ej är nöt, men jag tror håller... handen är väl inte så bra som den ser ut?!

 

Mot set?

 

Laito:

Undra vem som är galen egentligen?

Som jag nämnde i bordstämningen, så spelade fransmannen tidigare innan denna hand väldigt galet. Jag Hade kunnat syna med 2222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutade nästan läsa när du kallade 8764ds för en "bajshand".

 

Själv pottar jag om preflopp eftersom jag i stort sett inte kan ligga efter särskilt mycket, får in döda pengar och negerar positionsspelet (vilket är rätt skönt när man sitter i sb). Sen åker ju pengarna in antingen preflopp eller vid alla floppar jag nuddat. Varians är kul. Det här spelet är iofs småtomtigt med bara så här lite pengar i potten, men är helt obligatoriskt om det funnits fler syner mellan en själv och fransmannen. Ska man spela PLO ok så ska man bli väldigt bekväm med tanken att frekvent trycka in pengarna när man ligger efter och får överligg.

 

När spelet nu går som det gör så checkraisar jag all-in för att isolera mot fransman och shortstack. Finns inte så mycket att göra när det ligger så här mycket pengar från prefloppspelet i potten.

 

Sen undrar jag lite hur folk tänker när de vill folda TP+halvpissigt drag när det ligger en halv stack i potten från prefloppspelet att slåss om. Man behöver ju inte särskilt mycket equity för att det ska vara rätt att smeta in pengarna med de förutsättningarna.

 

För övrigt så misstänker jag att Jacques är favorit vid bordet om alla sitter och spelar syn-folda-floppen-utan-jätteträff-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort :

Jag slutade nästan läsa när du kallade 8764ds för en "bajshand".

 

Finns väl ett gäng händer som är bättre. Att ett kort danglar från de övriga med ett steg är inget jag gillar generellt. Men jag måste ha gillat den eftersom jag synade med den vid potraise preflop.

 

Själv pottar jag om preflopp eftersom jag i stort sett inte kan ligga efter särskilt mycket, får in döda pengar och negerar positionsspelet (vilket är rätt skönt när man sitter i sb). Sen åker ju pengarna in antingen preflopp eller vid alla floppar jag nuddat.

 

Intressant. Detta har jag själv faktiskt inte tänkt på särskilt mycket. Men man måste gilla varians som sagt. Ett pottbet oavsett vad som kommer på floppen blir det ju oftast...efter det spelet?

 

Sen undrar jag lite hur folk tänker när de vill folda TP+halvpissigt drag när det ligger en halv stack i potten från prefloppspelet att slåss om. Man behöver ju inte särskilt mycket equity för att det ska vara rätt att smeta in pengarna med de förutsättningarna.

 

Jag var tveksam för att:

* Jag ansåg mig inte vara favorit

* Borde inte ha varit med i denna pot i huvudtaget...

* Varians; Har filosofin "Det svåra är inte att vinna, utan att minimera förlusterna"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ett gäng händer som är bättre. Att ett kort danglar från de övriga med ett steg är inget jag gillar generellt. Men jag måste ha gillat den eftersom jag synade med den vid potraise preflop.

Det är nedersta kortet som danglar så det gör inte direkt något.

 

Jag ansåg mig inte vara favorit

Vad spelar det för roll? Pengar är pengar.

 

Borde inte ha varit med i denna pot i huvudtaget...

Say what? Jag skulle aldrig foldat i ditt ställe på tusen år.

 

Varians; Har filosofin "Det svåra är inte att vinna, utan att minimera förlusterna"

Den tappar du antagligen rejält mycket värde på till lösaggro spelare som mousier Jacques.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort:

 

Danglekortet: Sant

 

Jag ansåg mig inte vara favo: Ja pengar är ju pengar. Men det finns ju olika parametrar som avgör när man slänger in sina pengar, och att jag inte inte favvo var en av de jag hade i åtanke när jag blev osäker

 

Jag borde inte ha varit med...: som SB så är det ju inte så kul generellt, men just i denna situationen när jag tänker efter så var det väl ok

 

Filosofin: Det innebär ju inte att jag kör lika tajt som en myggas brunhål 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

.

Så här gick det:

MOI: is all-in $69 <-- Blev en syn

Returned uncalled bets $279.91 to Jacquesm

 

 

----- TURN ----- [7s 2d 5d][As] <---- Fan. Dock inte död än. Har mina drag kvar

 

----- RIVER ----- [7s 2d 5d As][Td] <--- :roll::roll:

 

----- SHOW DOWN -----

Jacquesm: shows [4c 3c 3d 4d] (A Flush, Ten high)

Vad säger man om hans hand? Fransmännen drog på sämsta möjliga flushdrag och en ynka 3outs för nöt stege. Han hade med andra ord 3 outs.

Brooker: shows [2c 8d Js 6d] (A Flush, Ten high)

Drog på stege han med...lowstacken... och middle flushdrag. Vad hade han...6nöt outs

 

MOI: shows [8c 4s 7c 6s] (A Pair of Sevens, Ace high)

 

MuckaLuck: shows [Ah 5c 2s 5h] (Three of a kind, Fives, Ace high)

Mucka hade triss...och ledde....men torska...

 

Jacquesm collects $30 from Side pot #2

Jacquesm collects $178.77 from Side pot #1

Brooker collects $167.14 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $378.91 Main pot $167.14 Side pot #1 $178.77 | Side pot #2 $30 | Rake $3

Board [7s 2d 5d As Td]

Seat 1: MOI (small blind) showed [8c 4s 7c 6s] and lost

Seat 3: MuckaLuck (big blind) showed [Ah 5c 2s 5h] and lost

Seat 6: Jacquesm showed [4c 3c 3d 4d] and won ($208.77) with A Flush, Ten high

Seat 10: Brooker (button) showed [2c 8d Js 6d] and won ($167.14) with A Flush, Ten high

 

 

När jag gick från bordet hade fransmannen runt 900$, det var hana dag helt enkelt. Mycket tur, men en del moves gjorde han. Själv var 400$ av hans 900$ mina :twisted: . "Thats omaha i guess"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ah, du spelar också där...

 

JacquesM är en idiot. Det måste sägas åt alla som inte spelat mot honom och kritiserar svarspelet. Han hade bokstavligt talat kunnat ha nästan vilka kort som helst. Att folda bottom two kommer inte för honom. Dock måste man tänka på de andra människor som går in mot honom. Att spela stegdrag på en 2-flush flopp i en big multiway är ett rätt bra sätt att förlora pengar.

 

Synd att det gick så illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du spelar också där...

 

JacquesM är en idiot. Det måste sägas åt alla som inte spelat mot honom och kritiserar svarspelet. Han hade bokstavligt talat kunnat ha nästan vilka kort som helst. Att folda bottom two kommer inte för honom. Dock måste man tänka på de andra människor som går in mot honom. Att spela stegdrag på en 2-flush flopp i en big multiway är ett rätt bra sätt att förlora pengar.

 

Synd att det gick så illa.

 

Yes, spelar också där då och då, PLO100. Har inte fått koll på spelarna än, men en del verkar vara väldigt bra, medan det samtidigt finns 3-4/bord stjärtgossar att sno pengar ifrån.

 

Mmm...den dagen torskade jag 400$ jacquesM. Pengarna är inte de farliga utan att jag just torskade dem mot honom, som inte alls är bra :cry: .

 

Och ja jaquesM är en idiot. Just den dagen köpte han in sig för runt 20$ och gick därifrån med runt 900...eller jag gick från bordet när han hade det. Jävligt nice för honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...