Gå till innehåll

Allt om korttrick!


Albert

Recommended Posts

Verkar som om majoriten av pokerspelerna kan mer chiptricks än korttrick. Vilket inte är så konstigt men någon på PF borde ha lite kunskaper om diverse korttrick. Ur minnet kommer jag ihåg ett fredagsunderhållningsprogram lett av skåningen Harald Treutiger då en man skulle lära sig att med hjälp av en kortlek kast ett kort i taget för att klyva en remsa toapapper. Trivialt kan tyckas man ack så jävla kul trick! Det jag hittar är följande klipp:

 

 

http://www.gougoule.com/vrl/magic-trick.php

 

Så fixa lite länkar om korttrick.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om majoriten av pokerspelerna kan mer chiptricks än korttrick. Vilket inte är så konstigt men någon på PF borde ha lite kunskaper om diverse korttrick. Ur minnet kommer jag ihåg ett fredagsunderhållningsprogram lett av skåningen Harald Treutiger då en man skulle lära sig att med hjälp av en kortlek kast ett kort i taget för att klyva en remsa toapapper. Trivialt kan tyckas man ack så jävla kul trick! Det jag hittar är följande klipp:

 

 

http://www.gougoule.com/vrl/magic-trick.php

 

Så fixa lite länkar om korttrick.

 

här är ett längre klipp på samma korttrick. Han gör lite mer efter

 

http://209.58.251.58/movies/products/7116a.wmv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Få vill väl avslöja sina tricks? Det är väl det som är halva poängen?

Annars kan jag rekommendera den här filmen, om du vill lära dig lite tricks enkelt.

 

Secrets of Street Magicians Finally Revealed2.avi

 

 

Som hobbymagiker så skulle jag absolut inte rekomendera den filmen!

för det första så lär du dej inget då alla viktiga detaljer för att få tricket att se trovärdigt ut utelämnas. För det andra så blir det bara tråkigt att titta på typ David Blaine sen när du vet hur han gör, å programmet misster sitt underhållningsvärde.

 

 

Den som vill bli magiker bör börja på biblioteket. inte långt ifrån Pokerböckerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda "magin" jag själv tycker är kul är gammal vanlig och hederlig close-up med kort och mynt. Helst då trick som omfattar sleight of hand och psykologiska aspekter. "Matematiska korttrick" tycker jag är helt ointressanta.

 

Är man seriöst intresserad ska man köpa Royal Road to Card Magic och också kika på Alex Elmsley's verk. Tycker det är trist när folk avslöjar korttrick på webben. Det ska krävas läsning, intresse och många timmars slit (läs: övning) för att vara the real thing. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda "magin" jag själv tycker är kul är gammal vanlig och hederlig close-up med kort och mynt. Helst då trick som omfattar sleight of hand och psykologiska aspekter. "Matematiska korttrick" tycker jag är helt ointressanta.

 

Är man seriöst intresserad ska man köpa Royal Road to Card Magic och också kika på Alex Elmsley's verk. Tycker det är trist när folk avslöjar korttrick på webben. Det ska krävas läsning, intresse och många timmars slit (läs: övning) för att vara the real thing. :)

 

 

AMEN! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger Amen till det också.

 

E-filmerna kräver ju enormt mycket träning för att grejerna skall sitta. och därför sitter jag och tränar jog-cut's och annat dagarna i ända nu :)

 

JiWe, efter den första crash course filmen, vilken skall man fortsätta med? 2:an eller gå på Ninja filmerna direkt? eller är det skit samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
skit i ellusionist dom suger.

 

Du verkar smart.

 

ellusionist är jävligt bra. Brad Christian som förklarar tricken är en grym pedagog och mästare på att få stark reaktion på enkla trick. Crash och Ninja går igenom allt det viktiga.

 

efter den första crash course filmen, vilken skall man fortsätta med? 2:an eller gå på Ninja filmerna direkt? eller är det skit samma?

 

Det är nog skit samma vilken du går till efter Crash 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...