Gå till innehåll

NLT - SnG, Home Game, dålig syn med KQ på BB?


Recommended Posts

Efter gårdagens home game med lite delade meningar om mitt spel så bestämmar jag mig nu för att fråga er, Vi kör en 8-mana Sng 100kr buyin 20min blindsH, alla började med 1500i marker. pris = 300/500

 

vi har 5 spelare kvar, jag har chiplead med c:a 8500, de andra är relativt short stackade.

 

Detta är vad som händer, blinds är nu på 150/70. jag sitter på big och alla foldar fram till knappen, en kille som 2-3 händer innan precis dubblat upp sig ifrån 300 --> 1250 ställer in.

 

lilla lägger sig och det är nu upp till mig, jag drar upp Kq och synar utan att tänka specielt länge, 8500 - 1250, Knappen visar upp A 10 of. Just nu ser det iaf ganska ok ut för mig, flopp kmr 78j turn Q river Q, det är nu det blir liv i huset !

 

Han blir skit förbannad och tycker att detta var en jävla fisk syn. vi börjar prata ganska hög ljud men vi kmr inte fram till något specifikt. "han säger att jag inte kan prata mig ur denna dåliga syn jag gör, jag får stå för att jag gjorde en fisk syn!?"

och att jag sjönk i hans ögon som bra pokerspelare

jag kan aldrig förstå hur han kan kalla detta fisk syn, så därför frågar jag nu er här.

 

skriv era synpunkter, låt tangenbordet glöda !

 

lägg till, sng går ut på att ta ut spelare, jag kan ta synen med tanke på min chiplead, 150 i potten för att vinna 1250, dåligt med pottodds men det är all-in situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du ska syna. Fi borde ställa in med väldigt många händer - rimligtvis alla par, alla ess, alla två kort T eller högre och några till, du har då i stort sett ett coinflip, givet döda pengar i potten självklar syn.

 

Du har dessutom råd. Vid förlust har du fortfarande mer än hälften av alla marker i spel.

 

Bara om du tror/vet att Fi är snortight trots sin ministack är fold rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ är ju en ganska typisk hand att syna med i detta läget.

 

Det killen surar över är säkert att du tog dina 40% chans å slog ut han. Tycker säkert att han har en såpass djup stack att allt utom QQ+ ska lägga sig i detta läget, eller nått. ;)

 

Mindre kul kille att ha i ett homegame när han hetsar upp sig över en skitsak. Låt honom bara hållas och tro att du är en apkass pokerspelare, så kommer du att göra mer pengar på han.

 

Kan ju vara så att 100 spänn för honom var lite för mkt för att spela för denna månaden oxå, men han får ju skylla sig själv isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given syn. Vad gnäller han för. Hade varit en sak om du synat med 72o. hade själv synat alla dar i veckan. Sen är det ju extrem tur att du gör trips också, men som sades tidigare är han inte speciellt stor favorit med A10.

 

Det är ju också ganska roligt att han gnäller över själva synen i sig. Han hade säkert räknat med en syn och att ta hem potten, men det gör man ju knappast nio av tio gånger med A10 om man får syn. Första gången han spelade??? Se till att han är med nästa gång så att du kan skinna honom igen... Oförståelse för spelet och dessutom tiltbenägen, smaskens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...