Gå till innehåll

TV: European Poker Tour


Elvis

Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ett Gus Hansen play av Alex. När kungen kommer på turn bettar Alex 60k till en pot på 330k. På så sätt sätter han huvudbry i polacken. Polacken kan vara drawing dead och se Alex bet som ett mjölkbet för att spela av han hela stacken om han sitter på 88 eller 99 och tvingas folda. Snyggt spel av Alex. Får han mothugg på turn är det bara kasta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag håller med om att Stevic vann rättvist (som Dan Glimne sa). ;)

 

Jättebra spel var det ju inte. Otroligt löst och aggressivt spel - och envisades med att slänga upp hålkorten hela tiden. Bra att ge dina motståndare gratis info, Alex!

 

Annars var produktionen klart godkänd (även om jag inte fattar varför de på riktigt dagis-manér då och då känner sig tvungna att jämföra två händer - tror dom inte att tittarna kan se skillnaden på en triss och två par?) och Dan Glimne helt okej som kommentator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det var ju omöjligt att hänga med i den produktionen, ingen koll på hur höga raisar/bet var, ingen koll på stacksize, alla här var övertygade om att irländaren var chipleader när Stevic helt plötsligt vann. Måste säga att WPT på femman ger en helt andra möjligheter i att säga om dom spelade rätt eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu ska jag WHINA av mig.

 

KOMMENTATORN

 

• Låter så jävla gay, alternativt som en en överklassgubbe med prestationsångest som uttalar sakert bögigt.

 

• Säger allt på svenska utom färg ("han fick en flush") - sen säger han betar, med långt e (som i korna "betar")

 

• Konstiga kommentarer och ibland felaktiga, som när det var par mot två överkort och bordet parar sig, så säger han nu kan endast X rädda Y. Det e ju fel, bordet kan 2-para sig.

 

• Diggar hans fittiga idiotkommentar (på överklassbögiska): "Tita chan plockade opp Äss Kuuung, BIG ZLI11CK. En sådan chand hvill mahn djärna plåcckkka opp i 3tt c$$$$shgame.

 

DUM I HUVUDET

 

PR0024.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bör helt klart skärpa till sig på många punkter. Av det man fick se skulle Stevic varit shortstack på slutet, men så VANN han. Jaha...?

 

Fixa:

* Sätt mikrofoner på deltagarna, så man hör vad de säger samt så man slipper bakgrundsbruset.

* Skriva ut hur stora varje satsning är, pottstorlek osv, på samma bra sätt som wpt gör.

* Förbjuda "öppna" skjortor/t-shirts om man har hårigt bröst. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av det man fick se skulle Stevic varit shortstack på slutet, men så VANN han. Jaha...?

 

Ja, jag fattade inte det heller först, trodde inte jag hängde med ;)

 

Sen tycker jag de visar korten konstigt, de visar korten före så man vet inte vem som fått vilka kort. Trodde t ex Alexander hade AJ när han hade A4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte glimne skötte sig bra förutom att han kan tagga ner en aaaning.

Håller med nisseman att produktionen var lite för snabb+PLOCKA bort "hejaklackarna" fruktansvärt irriterande tyckte jag.

annars ett gokänt och trevligt program med lite nya ansikten och lite andra "spelstilar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som UPC slav kan jag numera inte se Eurosport och får dras med Viasats taffliga poker vid blackjackformat bord.

 

Någon som har bägge kanalerna och kan jämföra produktionerna?

 

 

Jåpps, jag har bägge kanalerna och tycker att Eurosports var klart skönare än Viasats rymdskepps-poker.. Klart, man fick ju bättre översikt på Viasat men en mer deprimerande produktion får man leta efter.

Värst av allt är väl kommentatorns hånskratt hela tiden så fort någon bettar ur underläge eller liknande. Glimne- Klart bättre än så iaf men ganska stel.

Viasat- :D / :D:D:D:D:D

Eurosport- :D:D:D / :D:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har inte sett programmet, men nu vet jag att thorin är dum i hela sitt huvud iaf, alltid något.

 

Ja, alla kan inte vara perfektion definierat. Kommentatorn irriterar mig normalt, men nu när jag e trött så äcklar han fan mig.

 

Tror han blev sur att du avslöjade vem som vann, blev själv lite irriterad att jag läste tråden och såg ditt kommentar, men man får skylla sig själv antar jag. Du kan väl redigera för resten av folket som inte sett den än men som också kommer att läsa tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurosports program var alldeles för kort. Verkar som de klippt kraftigt i programmet, vilket märktes ett antal gånger. Infon kan också bli bättre. Något stökigt var det också med alla skrikande och berusade spanjorer i publiken. Bör bli ändring tills nästa gång de sänder i London. Engelsmän är väl kända att ta det lungt med alkoholen...

 

Dan Glimne var helt klart godkänd som kommentator, kul att man fick höra röst och se ansikte till personen bakom Pokerhandboken.

 

Godkänt får alltså programmet men det kan bli bättre.

 

/PeO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...