Gå till innehåll

Svindyrt att ta ut check! Skicka tillbaka den?


Recommended Posts

Hej

Jag började spela på en no deposit bonus på noble poker och fick 3 alternativ att ta ut med.

 

Jag vann $400 och tänkte jag skulle klara mig till $500 och ta ut med wire transfer. Men jag kom aldrig upp i $500 så jag valde att ta ut mina $400 med bank draft. Det skulle ta 21 dagar att få checken men det var det värt tyckte jag. När jag fick den och skulle hämta pengarna hos nordea så är bankens avgift 1500kr(!) Det är ju 50% av vinsten :cry: Jag frågade fall det gick att få en billigare avgift för jag hade tänkt mig 150 spänn max.

 

Så jag sket i att lämna in den och undrar fall man kan skicka tillbaka den till noble så de lägger in den på pokerkontot igen så får jag försöka få $500!!

 

Någon som vet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om samma sak.. Kommer dock inte ihåg vilken sida det var på. Men jag gjorde så att jag kontaktade supporten. Bad dom dra tillbaka checken och sätta in pengarna på mitt pokerkonto igen. Det tog tid men dom gjorde det. Öppna sen ett netellerkonto och ta ut det den vägen istället.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om samma sak.. Kommer dock inte ihåg vilken sida det var på. Men jag gjorde så att jag kontaktade supporten. Bad dom dra tillbaka checken och sätta in pengarna på mitt pokerkonto igen. Det tog tid men dom gjorde det. Öppna sen ett netellerkonto och ta ut det den vägen istället.

 

Lycka till

Okej gött då! noble kan inte betala ut til neteller ifall man ine har lagt in meddet :cry:

 

kanske dum fråga men kan jag åka till usa och ta ut den där??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej gött då! noble kan inte betala ut til neteller ifall man ine har lagt in meddet :cry:

 

kanske dum fråga men kan jag åka till usa och ta ut den där??

 

Eller så startar du ett netellerkonto, sätter in 20-40$ på noble poker och cashar ut allt till neteller?

 

Känns lite lindrigare än att åka till USA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om samma sak, hade två checkar, en från PartyPoker och en från Neteller.

 

På Skandiabanken sade dom att pga att dom inte har ett "utlandskontor" så kunde jag inte casha in utländska checkar och hänvisade mig till Föreningssparbanken, där jag dock just sagt upp mitt konto.

 

Personalen på Skandiabanken sade att jag hade rätt enligt grundlagen att starta ett konto hos Föreningssparbanken enbart för att kunn casha ut checken. På Föreningssparbanken blev jag dock hånad och dom sade att det var tvunget att vara ett lönekonto, osv.

 

Till slut lyckades jag casha ut den till mitt bosparkonto som jag hade kvar hos Föreningssparbanken, tack vare att jag gick till mitt lokala kontor i den lilla håla jag kommer från. Det är väldigt olika hur man blir bemött på olika kontor av samma bank.

 

Då fick jag betala 500 kronor per check, en var på $200 och en på $100, så det blev inte mycket kvar. Men med hänsyn till det kan man ställa sig frågande till 1500 kronor i avgift.

 

Försökte också skicka tillbaks min check till Neteller, men det skulle kosta runt $70, vad jag minns, så det kändes ännu mer meningslöst...

 

Bankerna är extremt rädda för utländska checkar, så mitt tips är att aldrig casha ut något till check.

 

Neteller är ett alternativ som oftast finns, och därifrån kan man (numera, inte då ovanstående inträffade) casha ut till sitt VISA-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EAK jag frågade om det gick men de svarade att jag endast fick ta ut så mycket pengar som jag hade lagt in med neteller :x

 

Och hur ska man göra med vinster? Så om jag sätter in 100$ och vinner 300$ så får jag bara ta ut 100$ till neteller, resten måste ligga kvar på kontot eller cashas ut med check? Sick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EAK jag frågade om det gick men de svarade att jag endast fick ta ut så mycket pengar som jag hade lagt in med neteller :x

 

Och hur ska man göra med vinster? Så om jag sätter in 100$ och vinner 300$ så får jag bara ta ut 100$ till neteller, resten måste ligga kvar på kontot eller cashas ut med check? Sick.

 

 

Vägra och spela på sådan pokersiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...