Gå till innehåll

Sannolikhetsfråga: AA vs. slumphänder?


parre

Recommended Posts

Detta kanske har diskuterats förut, men vad jag undrar är iaf:

 

Vi säger att hjälten får AA i ett löst fixed limit bord och fem personer går med.

 

Hur stor är chansen att någon av de fem motståndarna slår AA efter floppen (om vi utgår från att de har helt slumpmässiga kort)?

 

Om alla fem synar fram till river, hur stor är sannolikheten att någon av de fem slår ett oförbättrat AA?

 

Om vi utgår från ovanstående situation, vad är den handen man har mest vinstchans med? Är det fortfarande AA? Eller är det så att t.ex. suited connectors är bättre mot fem motståndare med ovanstående förutsättningar?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA är pre-flop nästan alltid den enskilda bästa handen i hold'em, oavsett antal motståndare. Det finns situationer där detta inte gäller, men de är väldigt sällsynta.

 

Jag har ingen aning om vad hur många floppar som finns där AA ligger efter mot en slumpmässig hand, men det kan inte vara särskilt många. Jag antar att AA ligger före på långt fler brädor än en slumpmässig hand än tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...