Gå till innehåll

Allt om SnG-resultat!


Kidder

Recommended Posts

Helt fantastiskt!!

 

Äntligen jämnar oddsen ut sig. Jag har nästan börjat tro att jag verkligen suger på poker.

Senaste Sng sessionen kom jag ITM 9 ggr av 9 möjliga.

 

4 vinster

2 andraplatser

3 tredjeplatser

 

Enda handen som var lite orättvis var en allin med AA preflopp som blev slagen av Q6 typ.

 

Jippi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag verkar vara något slags expert på turbo-sng:s (5 pers, 1-2 får pengar, skitsnabba blindshöjningar). Har kanske spelat ett tiotal gånger, oftast för $ 5. Har väl varit tvåa ett par gånger, resten har jag vunnit. Alldeles nyss när jag gick all in på den totalmissade floppen med A3 och fick bluffsyn av K hög med runner-runner-drag till färg. LOL!

 

Detta inlägg borde iofs ligga under osannolika händelser då jag aldrig någonsin försökt spela bra i en sådan turnering och de är meningslösa lotterier i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har stats för hela året på SnG Turbo (insatsen styrs av bankrullen och är allt mellan 5+0.5 till 50+5) 2 giv på varje blindnivå, speltid 10-15 min.

5 spelare är det som gäller och ITM på 1:a & 2:a plats.

I Januari är 90 turneringar spelade och jag ligger på 35% 1:a platser, 22% 2:a platser, 35% 3:e, 7% 4:e och drygt 1% 5:e.

ROI 26%

 

SnG Turbo har givetvis ett större inslag av tur i sig men kräver även det sin tydliga strategi vilken jag försöker utveckla och har nog hittat ett skelett till en bra strategi i alla fall.

På de lägre borden ($5 & $10) ser jag det som ett jättenederlag att inte vara bland de tre främsta (rena rama fiskodlingen där) men jag måste byta ut fler 3:e platser mot ITM 2:a platser samtidigt som ettorna ligger konstant eller drar sig mot 40%.

 

En av anledningarna till att jag kör med 5 spelare på bordet är att mina finalnerver är riktigt risiga i stora turneringar och då är dessa bra att träna psyket på :D

 

Cheers !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min SnG statistik från januari

 

Pokerstars NLT, 2-bord, 18 spelare

buy in: $5+0,50

4 priser: $36 - $27 - $18 - $9

 

105 spelade

 

1:a - 13

2:a - 6

3:a - 11

4:a - 10

5:a - 6

6:a - 4

7:a - 9

8:a - 7

9:a - 2

10:a - 8

11:a - 8

12:a - 8

13:e - 5

14:e - 1

15:e - 2

16:e - 2

17:e - 1

18:e - 2 (All-in med AA-preflop och All-in med turnat toppset (nuts) på turn)

 

ITM 38,1%

ROI 59,0%

 

Flest ITM i rad: 3

Flest inte ITM i rad: 11 (Sånt händer , that's poker...)

 

-------------------------------------------------------

 

Pokerstars NLT, 1-bord, 9 spelare

buy in: $5+0,50

3 priser: $22,5 - $13,5 - $9

 

9 spelade

 

1:a - 2

2:a - 1

3:a - 1

4:a - 2

5:a - 0

6:a - 1

7:a - 1

8:a - 1

9:a - 0

 

ITM 44,4%

ROI 36,3%

 

-------------------------------------------------------

 

Pacificpoker NLT, 1-bord, 10 spelare

buy in: $5+0,50

3 priser: $25 - $15 - $10

 

89 spelade

 

1:a - 15

2:a - 16

3:a - 15

4:a - 10

5:a - 11

6:a - 11

7:a - 8

8:a - 0

9:a - 1

10:a - 2

 

ITM 51,7%

ROI 56,3%

 

Flest ITM i rad: 5

Flest inte ITM i rad: 4

 

-------------------------------------------------------

 

Pacificpoker FLT, 1-bord, 10 spelare

buy in: $2,50+0,25

3 priser: $12,50 - $7,50 - $5

 

10 spelade

 

1:a - 2

2:a - 0

3:a - 1

4:a - 1

5:a - 1

6:a - 4

7:a - 1

8:a - 0

9:a - 0

10:a - 0

 

ITM 30,0%

ROI 9,0%

 

-------------------------------------------------------

 

Kommentarer: Jo, jag funderat lite på att spela högre limits...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martenmania: det verkar gå väldans bra för dig i grytorna.

Visserligen spelar du på låga limits, men huvudsaken är ju att man plussar :)

 

Har du några goda generella råd för SnG-spel?

Jag lyckades bra i början, men på senaste går det riktigt dåligt. Mina vanligaste placeringar på 10-mannabord är definitivt 4e och 5e plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
tänkte lägga in min statistik också lirar mest 5 och 10 $ 10 personers

 

Antal SnG 29 st

Total vinst SnG: 198,5 $

Snittplacering: 5

Snittvinst: 6,84

% ITM 48,28%

ROI 94,98%

Vinst/h: 13,23$

 

FÅr man fråga hur du bokför din statistik, något program eller knapper du in på excel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad borde ens ROI% ligga på?

 

jag tröttnade på cashgames efter förra helgens katastrofresultat, så denna veckan har jag bara spelat $10+1 SNG's på party...

har spelat 55 stycken hittills denna veckan och det har gått såhär:

ROI%=57

ITM%=55

avg. finish=3.93

1st/2nd/3rd=10/5/15

 

o det känns rätt bra...

 

den mest retfulla handen är nog denna: (jag är crayn42)

 

***** Hand History for Game 1600680953 *****

15/30 TOURNEYTEXASHTGAMETABLE (NL) (TOURNAMENT 9619870) - WED FEB 16 16:36:37 EST 2005

Table Table 11062 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: widge85 (675)

Seat 3: JMTOHL75 (1075)

Seat 4: lov2bdad (775)

Seat 5: ronky (1505)

Seat 6: patsfan7820 (1550)

Seat 7: crayn42 (770)

Seat 8: CjMack_21 (730)

Seat 9: jokerpoker57 (185)

Seat 10: POKAHANAS (735)

patsfan7820 posts small blind (10)

crayn42 posts big blind (15)

** Dealing down cards **

Dealt to crayn42 [ Ah, As ]

CjMack_21 folds.

jokerpoker57 calls (15)

POKAHANAS folds.

widge85 folds.

JMTOHL75 folds.

lov2bdad folds.

ronky raises (30) to 30

patsfan7820 folds.

crayn42 raises (45) to 60

jokerpoker57 calls (45)

ronky raises (270) to 300

crayn42 raises (710) to 770

crayn42 is all-In.

jokerpoker57 calls (125)

jokerpoker57 is all-In.

ronky calls (470)

Creating Main Pot with $565 with jokerpoker57

Creating Side Pot 1 with $1170 with crayn42

** Dealing Flop ** : [ 6c, 6h, 4d ]

** Dealing Turn ** : [ Qh ]

** Dealing River ** : [ Qc ]

** Summary **

Main Pot: 565 | Side Pot 1: 1170 |

Board: [ 6c 6h 4d Qh Qc ]

widge85 balance 675, didn't bet (folded)

JMTOHL75 balance 1075, didn't bet (folded)

lov2bdad balance 775, didn't bet (folded)

ronky balance 2187, bet 770, collected 1452, net +682 [ Qd Ac ] [ a full house, Queens full of sixes -- Qd,Qh,Qc,6c,6h ]

patsfan7820 balance 1540, lost 10 (folded)

crayn42 balance 0, lost 770 [ Ah As ] [ two pairs, aces and queens -- Ah,As,Qh,Qc,6c ]

CjMack_21 balance 730, didn't bet (folded)

jokerpoker57 balance 283, bet 185, collected 283, net +98 [ Js Qs ] [ a full house, Queens full of sixes -- Qs,Qh,Qc,6c,6h ]

POKAHANAS balance 735, didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och nöter lite SnG på DoylesRoom just nu. Var länge sedan jag spelade No Limit, och för tillfället kör jag bara $5, då jag har en begränsad bankrulle på sidan.

 

Har helt bytt strategi - sitter i princip away de första nivåerna, och spelar inte såvida jag inte får AK, AA, KK, QQ eller möjligen AQs. Sedan när tomtarna har spelat ut sig så är det faktiskt riktigt trevlig nivå. Headsup-matcherna kan ta en liten stund, och när det är tre personer kvar så kan det vara riktigt tight.

 

Jag gillar att blindsen inte ryker iväg som bara f-n heller, som jag tycker de gör på Multipoker. Blir bara all-in-krig av det hela då...

 

Tänkte att jag skulle köra ~100 stycken, och kolla statistiken efter det. Just nu har jag bara spelat tre, men vunnit två av dem, så jag är nöjd... ;)

 

 

Edit: tolv spelade, och just nu ligger ROI på 59%. Kommer definitivt få skriva ner den siffran ju mer jag spelar. Bara lite statistikbrus än så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Woho! Måste skrivtilta lite här...

 

Hittade ett par riktiga tomtar från $215 sng på Party sittandes på Step 5 ($1065) så jag bestämde mig för att slå mig ner. Naturligtvis fanns det flera riktigt vassa spelare vid bordet vilket sänker ens EV en del, men hej, det skulle ge mej en del erfarenhet också så jag bestämde mig för att titta in.

 

Mycket riktigt fick jag också en uppdubbling från en av dom :lol:

 

***** Hand History for Game 1705109936 *****

30/60 TourneyTexasHTGameTable (NL) (Tournament 10210568) - Tue Mar 08 15:16:22 EST 2005

Table Step 5 983602 (Real Money) -- Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MargaritaMan (1080)

Seat 2: greychips (1000)

Seat 3: AuTigers234 (898)

Seat 4: XXX (900)

Seat 5: gaffel (940)

Seat 6: picman20 (1076)

Seat 7: Ingpin (1115)

Seat 8: Sh00teR (1001)

Seat 9: drotik141 (985)

Seat 10: PLAYB0Y (1005)

drotik141 posts small blind (15)

PLAYB0Y posts big blind (30)

** Dealing down cards **

Dealt to Ingpin [ Ks, Kc ]

MargaritaMan folds.

greychips folds.

AuTigers234 calls (30)

XXX calls (30)

gaffel folds.

picman20 folds.

Ingpin raises (125) to 125

Sh00teR folds.

drotik141 folds.

PLAYB0Y folds.

AuTigers234 calls (95)

XXX calls (95)

** Dealing Flop ** : [ 4d, 3c, Jd ]

AuTigers234 checks.

XXX checks.

Ingpin bets (425)

AuTigers234 folds.

XXX raises (775) to 775

XXX is all-In.

Ingpin calls (350)

** Dealing Turn ** : [ 6c ]

** Dealing River ** : [ 6s ]

Creating Main Pot with $1970 with XXX

** Summary **

Main Pot: 1970 |

Board: [ 4d 3c Jd 6c 6s ]

MargaritaMan balance 1080, didn't bet (folded)

greychips balance 1000, didn't bet (folded)

AuTigers234 balance 773, lost 125 (folded)

XXX balance 0, lost 900 [ Js Td ] [ two pairs, jacks and sixes -- Js,Jd,Td,6c,6s ]

gaffel balance 940, didn't bet (folded)

picman20 balance 1076, didn't bet (folded)

Ingpin balance 2185, bet 900, collected 1970, net +1070 [ Ks Kc ] [ two pairs, kings and sixes -- Ks,Kc,Jd,6c,6s ]

Sh00teR balance 1001, didn't bet (folded)

drotik141 balance 970, lost 15 (folded)

PLAYB0Y balance 975, lost 30 (folded)

 

 

Lyckades i alla fall komma trea till slut, vilket man inte får vara helt missnöjd med. Ska ta och spela några STEP4 nu, verkar finnas rätt så mycket värde i dom även för tomtar som mig själv 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok får berätta min lilla SnG historia

Körde 10st SnG $10i söndags 8 ITM varav 6 första platser 1 andra och 1 tredje, allt kändes så perfekt, tyvärr slog klockan mycket så jag bestämde mig att fortsätta på måndagen

Resultat måndag:

7 SnG endast 2 ITM 2 tredjeplatser, resten utanför!

 

Nu har man börjat tvivla på sin förmåga, allt var ju så perfekt i söndags...skulle aldrig gått o lagt mig utan bara fortsatt spela *suck*

 

Vill ha tillbaka min "luck"

 

Någon som har den, ni kan messa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska lite att gå på, bör spela betydligt fler innan man kan säga något.

 

Ja, det är ju absolut för lite för att man ska kunna avgöra om framgången berott på nåt annat än tur. Men oavsett varför det gått bra var det för tungt att fortsätta när det plötsligt tokvände.

 

Det där stämmer inte. Rent statistiskt så räcker det med 30 observationer även om det självklart är en fördel med fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett tips härifrån (thnx psykologen) och har börjat spela SnG's för att öva mig på att spela finalbord.

Körde två €5 10 pers bord igår kväll med resultaten tvåa resp trea.

Kul att vara heads up för första gången, killen jag mötte var naturligt nog bättre HU-spelare men jag fick å andra sidan bättre kort.

Med blinds 250/500 pushade jag det faktumet, litade på min magkänsla och raisade till 1K med 53o. Han limpade och floppen blev 358 rainbow. Jag ställde in förstås och inte en sportmössa att han trodde jag träffat den floppen. Han synade förstås med A6o. :P Rivern blev spännande efter A på turn, men visst gick korten min väg.

Han räddades den gången av en större stack och en gång till av ett tursamt riverkort men sen tog hans bättre spel ut sin rätt. Blev ändå en hedrande andraplats premiäromgången 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att se lite stats för någon som spelat ett par hundra 200SGs.. eller högre limitar. Själv hatar jag numera 10p SGs, dom är urtråkiga att spela(eftersom man måste spela så jävla tight i början) och det är för mycket lotteri i slutet.. finns mycket mer pengar att hämta på cahshgames.

här kommer min stats...

 

buy in: 200 + 15

antal: 207

nettovinst: +2097

ROI: 4.71%

 

har spelat endel högre insatser också men dom har jag ingen statistik på men jag är ganska säker på att jag ligger ett par k back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dagar man loosat mest på SnG är då man spelat 4-5 i rad för att man vet att man kan bättre men man hade ett bad beat i de 2 första SnG:erna.

Just nu spelar jag max 2 st i rad och har jag inte kommit ITM på någon av dem så får det vara för den dan, detta har sparat mig en massa $...

 

Det här är ett MYCKET BRA råd!

 

Poker handlar väldigt mycket om money management, inte bara att vara duktig på poker. När det går dåligt gäller det att kunna analysera varför det går dåligt. Ibland har man en dag då inget går och då är det bättre att sluta. Har man en dålig dag så är det bättre att sluta spela.

 

Så jag kör lite grann som du, men jag har inte ett begränsat antal så. Men känner jag att jag inte är på topp idag, så då slutar jag. Det går oftast bara sämre ifall man ska jaga ifatt pengar man nyss förlorat. Det slutar oftast att man bara förlorat mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Gjorde en underbar upphämtning idag på ett hårt SnG-bord. Var nere på 1.5BB med sex personer kvar. Får Q2o UTG, men väljer att vänta tills det är min tur att posta BB i hopp om att få en något bättre hand. Många limpare och jag plockar upp 85o, som faktiskt står efter att ha floppat topparet. Påbörjar en uppvandring, och dubblar med KK. Spelar snortight och försöker inte stjäla några potter, då jag i såna fall hamnar all-in. Överlever ytterligare en uppdubbling och plötsligt är jag ITM. Och ett tu tre så slår jag ut tredje personen. Fi har nu 3.5 gånger så mycket marker som jag, men jag lyckas spela mitt A-game under HU-matchen, och det lönar sig när han åker med floppat mellanpar mot mitt överpar. Var nära på att ge upp och bara trycka in ett par gånger för att göra slut på eländet, men det lönade sig att inte tappa fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har spelat en del Omaha Hi-Lo Limit och lärt mig grunderna i detta spel. Pot limit har jag inte vågat mig på annat än i SnG-form med $10 i inköp. Första gången åkte jag tidigt, andra gången blev jag 4:a, och nu i mitt tredje försök vann jag. :-)

 

Jag har egentligen ingen vidare koll på hur jag ska spela, men jag spelade få starthänder (åtminstone jämfört med övriga bordet) och hade dessutom turen att träffa nöthanden tidigt så att jag kunde dubbla upp. Lyckligtvis har övriga spelare ännu sämre koll. En spelare lyckades ta hem en stor pott i början och bibehöll sin position mycket tack vare aggressivt spel, dvs han betade när ingen annan tycktes ha något. Säkert en bra taktik. Då vi hamnade heads-up på slutet med mörkarna 400/800 var det rena lotteriet, och jag drog vinstlotten.

 

Edit: Intressant var att en spelare satt ut hela turneringen, och kom trea. Jag gissar att han visste vad gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...