Gå till innehåll

SAJT: Pkr.com


Painman

Recommended Posts

lol, så att de byter msn-info över chatten är alltså ett stort hot mot din säkerhet? ^^

 

Om du fått min msn över ett bord och vi startar en dialog, hur lång tid tar det innan du är inne i en pott och frågar mig vad jag slängde för hand? LOL

 

Jag tror inte det handlar om säkerheten LOL, utan en stor poäng som poker innehåller vilket är att man bara får veta sina egna hålkort innan showdown.. LOOOOL lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...
Äuhm... ja det är klart att det finns ökad risk för kollusion om spelarna får byta email med varandra, det är väl självklart. Och det finns väl en anledning att större nätverk som prima m.fl. förbjuder det.

 

Saknar man argument så duger ju alltid "lol". Varför menar du att risken för kollusion inte blir större?

 

Jag tycker de ska förbjuda att man känner varandra sen tidigare, så man inte pratar i telefon / skype / msn / icq / aftonbladet chatt. Sen så borde de banna alla som har msn igång samtidigt som klienten, eftersom de då uppenbart är skyldiga till collusion. Helst ska alla vara från olika länder vid samma bord för att minska risken helt. Eller så ska man inte kunna se vilka de andra är runt bordet. Eller vilket bord man själv sitter vid.

 

Ta av dig foliehatten och spela ffs. Anmäl om du tror att det är collusion på gång. Folk kommer alltid fuska även om de inte får byta email över ett pokerbord.

 

.... Lol. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Är inte PKR väldigt stora? De har 15000-16000 spelare @peak.

För att vara ett enskilt nätverk måste de väl tillhöra de 3-4 största iaf? Eller har jag tappat bort mig totallt den senaste tiden.

 

Jag gillar klienten starkt. Och spelarna, särskilt fredag/lördag kvällar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vänstermusen? Jag har bara en mus och den ligger under högerhand

 

 

jaa, men asså...................... jag vet att du fattar men bara spelar allmänt retarded, men vänsterklick och håller fast i rutan... kul att kunna försöka hjälpa er iaf...... -.-

 

 

EDIT : rivermax89 dig har man donerat åt någongång på NL600 har jag ett vagt minne av^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syssla med sånt när man läser på PF... eww

 

-eww?

 

 

Nu har jag en liten fråga, och jag ber om ursäkt om jag missat 10sidor angående det här, isf får ni skicka vidare mig bara.

 

Va någon på pkr live event 1? Ska någon på tvåan som går 17 april? Hela arrangemanget känns ju lite B, men jag tror det kan passa mig ganska bra då jag inte varit iväg på något live event tidigare..

 

Berätta gärna allt ni vet, jag kvalar förmodligen in mig oavsett! London baby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte PKR väldigt stora? De har 15000-16000 spelare @peak.

För att vara ett enskilt nätverk måste de väl tillhöra de 3-4 största iaf? Eller har jag tappat bort mig totallt den senaste tiden.

 

Jag gillar klienten starkt. Och spelarna, särskilt fredag/lördag kvällar...

 

PKR är den 15e största siten (dvs ganska liten). De har en peak på 1383 spelare (cashgame).

 

Källa: http://www.pokerscout.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va någon på pkr live event 1? Ska någon på tvåan som går 17 april? Hela arrangemanget känns ju lite B, men jag tror det kan passa mig ganska bra då jag inte varit iväg på något live event tidigare..

 

Berätta gärna allt ni vet, jag kvalar förmodligen in mig oavsett! London baby

 

 

Nåååågon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA kan stämma =) , dock borde jag speeeewat några K till dig

 

Spelar inte mer på PKR tyvär, men ska nog börja igen, men du är den svensk jag mött mest på Högre nivåerna(gulade min rulle)..

 

Vet du vem "slaktarn" är på NL1000 hu på PKR ? elr vem han var, tänkte möta han någon gång, verkade vara en riktig wannabe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Det verkar allmänt vedertaget att PKR inte är skattefritt. Vad är det då jag har missat med "inom EU" reglerna? Sidan är engelsk o england ligger väl inom EU :)

 

Ty

 

Företaget är Alderney-baserat. Alderney är en ö i Engelska kanalen med liknande ekonomiska undantagsregler som andra kanalöar och t ex Isle of Man, vilket innebär att det inte anses ligga inom EES. Därav skatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Hej igen!

 

Jag har väntat med att skriva svar, så att ni har haft tid att lugna ner er lite. Sanningen är att jag misstänkte att det fanns en rigg när jag skrev inlägget, men jag tror inte det längre. Jag hade i alla fall kvar omdömet att vara så pass nyanserad att jag aldrig kallade något för ett bevis, men det fanns det ju andra som påstod att jag gjorde.

 

Jag har spelat poker i 2½ år och närmar mig en miljon i totala vinster. Självklart har jag blivit utdragen många gånger, men jag hade aldrig tidigare upplevt en sådan utdragen serie av inget annat än bad beats. Så jag hade förlorat mycket pengar, kanske det bidrog till att jag började misstänka riggen.

 

Syftet var att höra med andra spelare om de hade upplevt något liknande, så att man kanske skulle kunna dra några slutsatser efter det. Om det finns över 100 pokersajter i världen, är det ju faktiskt ganska sannolikt att någon av dem är riggad, och jag tycker att detta forumet är bra för att dela med sig av sina erfarenheter för att ta reda på om så är fallet. Men igen, jag tror inte att pkr är riggat!

 

Sedan blev jag lite sur på de kommentarerna som skrevs av andra. Megadeath ryckte loss en mening ur sitt sammanhang för att förvränga mitt budskap. Han skrev att jag har bevisat riggen genom...

 

Detta är att medvetet missuppfatta vad jag skrev för att få mitt inlägg att verka korkat. Om mitt inlägg redan hade varit så korkat så hade han inte behövt felcitera mig för att bestrida det.

 

 

 

den hör också hemma i sandlådan :)

 

Men...hampulito tillhör dem som klarar av att diskutera på ett sakligare sätt...

 

 

 

Det behöver inte vara 2-outare för att det skulle kunna vara en rigg. Så vitt jag vet så har KK mot AA bättre odds (preflop) jämfört med att sätta en runner-runner-Färg (från floppen). Dessutom vidhåller jag att det är sjukt osannolikt att få den starthandsfördelningen som jag skrev i inlägget.

 

Det låter som du menar att en rigg måste se ut på ett särskilt sätt. Det räcker inte att man blir utdragen i 70%-lägen 10 gånger i rad, det måste tydligen vara 2-outare på rivern 6 gånger i rad...? Om någon hade programmerat en rigg så hade ju syftet varit att inte väcka misstanke. eller?

 

Jag tror alltså inte att pkr är riggat, men jag vill att detta forum (genom samarbete oss emellan) ska vara det första med att bevisa om någon sajt, någon gång i historien, skulle vara riggad.

 

Peace!

Jag hade bra flyt i början efter min insättning men igår så lyckades jag inte komma bland pengarna i en enda sit & go under hela kvällen. Först vid 2-tiden på natten kom jag 2:a resp. 1:a. Det spelade ingen roll vad jag hade så blev jag utdragen på olika sätt så det gick bara inte att vinna. Då började jag också fundera på om siten kan vara riggad så att nya spelare först vinner upp för att öka motivationen och självförtroendet, börjar spela högre, förlorar pengarna och "tvingas" sätta in nya. Jag tror inte att siten riggar mot individuella spelare men däremot att det kan finnas ett generellt system som t ex ofta ställer två toppar mot varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt fiskigt.

 

Igår fick jag KK på ett 6 man bord, $1/2 NL.

En snubbe hade höjt och ställt flera gånger med $200. Tillslut tittar jag ner på KK...och jag bara hoppas på att han ska ställa... och JA han ställer in med drygt $200. Jag blixtsynar. Och han visar upp KJo :lol:

Dock så var floppen inte kul... AT kommer på floppen och jag fruktar damerna... men jag klarar mig och dubblar upp. Samma kille spelar än idag och verkar ha alldeles för mycket pengar :)

Nick? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...