Gå till innehåll

SAJT: Svenska Spels Pokersida


Guts

Recommended Posts

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svenska Spels pokerrum är öppet mellan klockan 07.00 och 03.00.

 

Jaha, så var man utestängd direkt då. Enda lediga speltiden för mig som småbarnspappa är att gå upp tidigt på morgonen och spela innan de små vildingarna vaknar, d.v.s. mellan 04:00 och 07:00.

 

Men... jag hade väl inte väntat mig sådär jätteivrig trafik på "mina" tider ändå så det kan ju kvitta 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men medan man väntar på att sajten ska kicka igång kan man testa sina spelvanor (finns länk i vänstra menyn). Under kategorin Din syn på spel fick jag följande "dom" :) :

 

Din syn på spel

Du har en överdriven tilltro till din egen förmåga att påverka spelet. Oavsett hur skicklig och kunnig du är kommer det i längden alltid vara spelbolaget som vinner. Din skicklighet kan aldrig vända oddsen till din fördel. Det gäller alla spel.

En felaktig syn på slumpen och hur den fungerar kan vara en allvarlig varningsklocka. Ring gärna stödnumret för spelberoende och läs mer om hur slumpen fungerar här nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterar att det står att man skall ladda hem pokerklienten. Det blir alltså som så att Svenska Spel kommer att diskriminera alla oss Linuxanvändare och inte erbjuda webbbaserad javaklient ?

 

Ja dom kommer köra med boss medias klient så det tror jag är ett rimligt antagande.

 

Ska bli ganska intressant om dom har några insättningsbonusar eller andra bonussystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får intrycket av poker.se att man startat spelet, men det är alltså bara deras hemsida som är lanserad det går inte att ladda ner någon klient ännu.

 

De tre första raderna på poker.se:

 

I dag har tydligen Svenska Spel tjuvstartat sin pokersatsning på nätet. Klienten är inte uppe för provspel eller nedladdning än, men det finns lite förhandsinformation om det kommande pokerrummet.

 

Jag har svårt att tolka det som att det redan är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men medan man väntar på att sajten ska kicka igång kan man testa sina spelvanor (finns länk i vänstra menyn). Under kategorin Din syn på spel fick jag följande "dom" :) :

 

Din syn på spel

Du har en överdriven tilltro till din egen förmåga att påverka spelet. Oavsett hur skicklig och kunnig du är kommer det i längden alltid vara spelbolaget som vinner. Din skicklighet kan aldrig vända oddsen till din fördel. Det gäller alla spel.

En felaktig syn på slumpen och hur den fungerar kan vara en allvarlig varningsklocka. Ring gärna stödnumret för spelberoende och läs mer om hur slumpen fungerar här nedan.

 

Det där stämmer ju inte för poker? Klart att ens skicklighet kan vända oddsen till ens fördel.

 

Annars tycker jag sidan ser bra ut. Kan bli kul att testa spela med :- istället för $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem har ju valt en, enligt mig, en av dem bästa klienterna iallafall.

 

Ska bli oerhört intressant att testa.

Hoppas Ken fixar till en schyst PF.nu deposit deal också :P

 

har för mig att SS inte får använda sig av signup bonusar :cry:

 

Fast på deras pokersajt har dom dock en ruta med Erbjudanden:

 

Attraktiva erbjudanden som är riktade emot spelare presenteras här efter lansering.

 

Mest riktat mot befintliga kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
När kan man tänkas börja spela där då?

Tjugosjunde mars har jag hört.

 

Sen är ju frågan, ska man hänga på låset den dagen? Dels kan det ju vara initialt strul (se t ex på Expekt) i ett "nytt" system, dels så tror jag det är mest befintliga onlinepokerspelare i början.

 

Sen när Svenska Spel kört sin första marknadsföringsdrive och har en stor tydlig länk på hemsidan "Spela sån däringa tuff påkör" ramlar sällanspelarna in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en överdriven tilltro till din egen förmåga att påverka spelet. Oavsett hur skicklig och kunnig du är kommer det i längden alltid vara spelbolaget som vinner. Din skicklighet kan aldrig vända oddsen till din fördel. Det gäller alla spel.

En felaktig syn på slumpen och hur den fungerar kan vara en allvarlig varningsklocka. Ring gärna stödnumret för spelberoende och läs mer om hur slumpen fungerar här nedan.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerlanseringen dröjer kan man läsa i Aftonbladet idag. Detta beroende på att Lotteriinspektionen satt upp krav som måste uppfyllas tekniskt innan en lansering kan vara på plats att köra skarpt.

 

Vi håller på med tester, och jag tycker att det flyter på bra. Jag kan inte säga något premiärdatum, men det blir mer förr än senare, säger Ira Gladnikoff, Svenska Spels försäljningschef för poker.

Lotteriinspektionen håller också på och går igenom funktionaliteten. Vi är tvungna att vänta på att de säger kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...