Gå till innehåll

Nån har tömt mitt poker konto!


link85

Recommended Posts

2) Använd inte IE eller Outlook då de är programen som är värst utsatta vad gäller exploits.

 

Vilken mail är säkrast? Jag använder just nu en Pop3-mail men får väl kanske överväga att byta programvara från Outlook. Jag har även en gmail men antar att Pop3 är säkrare? Så, vilken programvara rekomenderar du?

Mozilla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt helvete fick nyss de här mailet från canbet:

Greetings Hannes,

 

I thank you for your recent correspondence.

 

Kindly note Rule Number 6, as stated on the Canbet website :

 

Each client is wholly responsible for the secrecy of his betting account and should make every effort to prevent the use of the personal account number by any third party, as any transactions entered into where the account holder's number has been given to effect a wager, shall stand as bona fide transactions dependent only upon the current balance of the account.

 

We can see from our detailed records that the password change was made via the internet, rather than by a Customer Services Representative. In order for someone to change your password on-line they would need your Account Number and current password. In order to gain knowledge of your current password they would need details of your date of birth, Mother's Maiden Name and email address. All password information is sent to the Canbet Account Holder's nominated email address, so they would need access to that Account also.

 

Please also note that when the withdrawal was requested the log-in was located to the same area as yourself. That same IP has also contacted us regarding an 'account to account' transfer, to a friend's account.

 

If you require any further information please do not hesitate to contact me. However, Canbet will not be reimbursing this withdrawal.

 

Kind Regards

 

Amy Harris

Customer Services Manager

Canbet Sports Bookmakers UK Ltd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej canbet! Jävla skitsite!

 

hehehe... las igenom mailet och tank efter lite...

 

In order to gain knowledge of your current password they would need details of your date of birth, Mother's Maiden Name and email address.

 

Skriv in detta for att fa ett mail, ga in pa din email och byt tillbaks ditt losenord, kolla i transaction history for att kolla vart dina pengar har gatt.

 

Please also note that when the withdrawal was requested the log-in was located to the same area as yourself. That same IP has also contacted us regarding an 'account to account' transfer, to a friend's account.

 

Samma omrade som du bor.. det ar inte du som ar ute o fiskar med dina kompisar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Please also note that when the withdrawal was requested the log-in was located to the same area as yourself. That same IP has also contacted us regarding an 'account to account' transfer, to a friend's account.

 

Nej, inte samma dator. Den som loggade in för att göra uttaget fanns i samma område. Sedan har samma dator/IP/snubbe (alltså samma som den de loggade in från, den som finns i området, inte links egna dator) kontaktat dem angående en account to account transfer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

begär att få ip och klockslag

muta nätverkstekniker på isp att få reda på hemadress

gå dit och spöa upp den som bor där

 

Det lagliga alternativet är att när man fått ip och klockslag så går man genast till polisen och tar

med sig mycket dokumentation och så anmäler

man fallet. Samt ber dem snabbt kontakta ISP så att inte deras inloggningsuppgifter försvinner om vem som var inloggad vid den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå att det är nån ja känner?

 

...trådskaparen måste ju skämta? Du säger att du ringde sajten, och du har ju uppenbarligen haft någon slags konversation med dem via epost.

 

Hur kan du INTE förstå brevet som står med relativt enkel engelska?! Något känns väldigt snett här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är sjukt. det är inte jag som har skrivit dom 2 senaste inläggen från mig där det blandanat stod vad canbet skrev till mig nu när jag skulle logga in här fungerade inte lössen han har skrivit här jag la mig 23.30 å har inte skrivit dom men nu har jag bytt lösen på hotmail fan vad detta är skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt ja. Endera världens roligaste troll eller så helt funtad.

 

Du MÅSTE se till att skydda din dator!

 

Förmodligen är det din bror/kompis/syster/knarkdealer som håller på att blåsa dig.

 

Kolla de runt omkring dig, det verkar helt klart som om du har blivit blåst. Om det nu ligger till som du säger så är det magiskt. Kräver ju att personen som gör det här mot dig dels har ALL kunskap om dina accounts, dina loginnamn, din familj, dels har ett IP som är närbeläget.

 

Låter det troligt att det är en helt randomperson? Visst, någon kan ju ha hackat dig och bara råkat ha ett snarlikt IP. Men sparar du all info på din dator?

 

Be sajten kolla vart pengarna gått. De säger ju att IPnumret har gjort en förfrågning om account till account-transfer. Vore kanske intressant att kolla VART de där pengarna skulle skickas?

 

 

Ta hjälp av någon som kan skriva vettig engelska och svenska. Sätt dig med den personen och läs igenom mailet, svara sedan på det och fråga vart pengarna var ämnade, var de hamnade och om du inte kan få den identiteten.

 

Sedan hoppas jag innerligt att du förvarar dina löss säkert i framtiden. Akta dig för anticimex.

 

**edit

ÄR det någon annan som skrivit: Så grattis. Be Ola kolla IPt så vet du vem som jävlats med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är sjukt. det är inte jag som har skrivit dom 2 senaste inläggen från mig där det blandanat stod vad canbet skrev till mig nu när jag skulle logga in här fungerade inte lössen han har skrivit här jag la mig 23.30 å har inte skrivit dom men nu har jag bytt lösen på hotmail fan vad detta är skumt

 

Nej, nu blev det för mycket! Be PF kolla upp inlogg uppgifterna så får de bla reda på omd det är från samma ip...Har väldigt svårt att tro på den här såpan...

 

Peace

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...