Gå till innehåll

Aya - Dagboken igång igen, FLT 10/20+ banzai


Ayahuasca

Recommended Posts

Har fullständigt tappat förmågan att vinna. Träffar ingenting. Ingenting.

Dessutom spelar jag dåligt.

 

Kom en kille idag som totaldominerade ett bord. Han hade 69% PFR, 71% VPiP och 2.5 Aggr. efter 200 händer. Han spelade sjukt bra postflop och plussade ungefär 200BB. Rätt intressant.

 

Får trösta mig med att jag dragit in mer än en "vanlig" månadslön på RB och bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom en kille idag som totaldominerade ett bord. Han hade 69% PFR, 71% VPiP och 2.5 Aggr. efter 200 händer. Han spelade sjukt bra postflop och plussade ungefär 200BB. Rätt intressant.

Fick han tokbra kort, eller? Annars känns det lite som en high-limit-lirare som provar lite idéer på lägre nivåer. Du har inte några händer att dela med dig av? Låter, precis som du säger, intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick han tokbra kort, eller? Annars känns det lite som en high-limit-lirare som provar lite idéer på lägre nivåer. Du har inte några händer att dela med dig av? Låter, precis som du säger, intressant.

 

Av det jag såg (6-tablade) så fick han bra kort. Väldigt bra kort. Blev dock imponerad av hans spel i ett par händer, ska kolla om jag hittar de imorrn. Orkar inte rota i PT nu.

____________________________________________________________________________

 

PokerRoom 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aspade.gif.

UTG calls, MP calls, Button calls, SB completes, Hero raises, UTG calls, MP calls, Button calls, SB folds.

 

Flop: (9 SB) Kspade.gif, 5club.gif, 7spade.gif(4 players)

Hero bets, UTG raises, MP calls, Button folds, Hero 3-bets, UTG calls, MP calls.

 

Turn: (9 BB) 8heart.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP raises, Hero calls, UTG calls.

 

River: (15 BB) Kclub.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets, MP calls, Hero folds.

 

Final Pot: 17 BB

 

Minns med en tår i ögat dagarna då AA höll mot K2o...

 

Resultatet visar nu minus. Minus $33. Minus 0.02BB/100. Efter 20k händer. Fan liksom, jag tänkte ligga på... say... +3BB/100 vid det här laget.

 

graf20k-1-th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en kille idag som totaldominerade ett bord. Han hade 69% PFR, 71% VPiP och 2.5 Aggr. efter 200 händer. Han spelade sjukt bra postflop och plussade ungefär 200BB. Rätt intressant.

Hur vet du att han spelade sjukt bra postflopp?

 

Du kan ju rimligen inte sett mer än runt 70 showdowns, och större delen av dem bör ju vara sånt man inte kan säga bu eller bä om. Du får gärna posta några händer som du tyckte att han spelade väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en kille idag som totaldominerade ett bord. Han hade 69% PFR, 71% VPiP och 2.5 Aggr. efter 200 händer. Han spelade sjukt bra postflop och plussade ungefär 200BB. Rätt intressant.

Hur vet du att han spelade sjukt bra postflopp?

 

Du kan ju rimligen inte sett mer än runt 70 showdowns, och större delen av dem bör ju vara sånt man inte kan säga bu eller bä om. Du får gärna posta några händer som du tyckte att han spelade väldigt bra.

 

Såg inte 70 showdowns utan 23, där majoriteten av händerna var väldigt basic spelade och hade träffat hårt. Har egentligen bara en hand som exempel på hans överlag extremt aggro spel, också den enda bluffen han visade. Handen i sig säger inte så mycket:

 

Texas Hold'em $5-$10 (real money), hand #382,369,577

Table Medellin, 19 Apr 2006 3:32 PM ET

 

Seat 1: elbanana ($264.50 in chips)

Seat 3: Mammux ($69.00 in chips)

Seat 6: MrKata ($450.75 in chips)

Seat 8: 1redskelt ($1,317.25 in chips)

Seat 9: liberator187 [ 6C,3H ] ($509.25 in chips)

ANTES/BLINDS

MrKata posts blind ($2.50), 1redskelt posts blind ($5).

 

PRE-FLOP

liberator187 folds, elbanana folds, Mammux bets $10, MrKata folds, 1redskelt bets $10, Mammux bets $10, 1redskelt calls $5.

 

FLOP [board cards 9H,AD,AS ]

1redskelt checks, Mammux bets $5, 1redskelt bets $10, Mammux folds.

 

SHOWDOWN

1redskelt shows [ 6H,5H ]

1redskelt wins $55.50.

 

SUMMARY

Dealer: Mammux

Pot: $57.50 | Rake: $2

elbanana loses $0

Mammux loses $25

MrKata loses $2.50

1redskelt bets $30, collects $55.50, net $25.50

liberator187 loses $0

 

Han gick till showdown med väldigt få händer. Om det nu var "sjukt bra" spel kan ju ifrågasättas men jag tyckte att han en intressant stil. Han gick upp emot samma spelare om och om igen (jag minns att jag själv knappt var i samma pott som honom mer än ett par tre gånger) och bustade de två utvalda innan han drog. Förmodligen hade han bara ett groteskt flyt men tankarna går ändå till den där 5/10 liraren på 2+2 som höll 5BB/100 efter 30k händer med väldigt hög VPiP (var väl typ 35-40 på 6-max?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om sådana där händer utgör någon större del av hans HD så är han löjligt långt ifrån en balanserad spelstil. Mitt ABC-grind skulle lätt nolla honom om han inte bytte växel, helt enkelt bara genom att han skulle lägga in alldeles för många bets med 0-6 outs när jag inte alls har för avsikt att lägga mig.

 

Det är ju så klart möjligt att han specifikt försökte exploatera just de där killarna (eller teamplayade).

 

Sen fattar jag liksom inte hur Mammux lyckas få in fyra bet pre mot en överaggro motståndare och sedan foldar på världens ofarligaste bräda. Skulle ju vara om han hade något i stil med JTs då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, om jag minns rätt så var det knappast någon risk för teamplay. Hade grindat bordet ett par timmar innan han kom och satte sig. På bordet satt jag, en annan stabil 9 to 5 grinder och två fiskar som suttit där ett tag. Det intressanta är att han spelade just så, som om han satt sig bara för att busta de två fiskarna. Det är ju dock ganska orimligt att han skulle haft en sån read på just de två att han skulle kunna ha en sån extrem edge mot dem men så som det utspelade sig verkade det just så.

 

Sen fattar jag liksom inte hur Mammux lyckas få in fyra bet pre mot en överaggro motståndare och sedan foldar på världens ofarligaste bräda. Skulle ju vara om han hade något i stil med JTs då.

 

Nej, det fattar inte jag heller. Det är förmodligen förklaringen till att han backade $834 över 103 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rollercoastern fortsätter och jag ligger nu +$850 för månaden vilket motsvarar magra 0.37BB/100. RB-stacken byggs dock på och jag lyckades bitcha till mig en till $1000 bonus för månaden, så jag lär väl plussa iaf $5k utanför själva spelet.

 

Anyway, har en hand ni får kolla på. Har en känsla av att den är självklar men något stör mig med den.

 

Preflop: Hero is MP with 9diamond.gif, Aclub.gif. UTG posts a blind of $5.

UTG (poster) checks, Hero raises, Button calls, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: (7.50 SB) 4diamond.gif, 3heart.gif, Jheart.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG calls.

 

Bettar ut, båda callar.

 

Turn: (5.25 BB) Qdiamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG folds.

 

Det är väl mest det här jag tänkte på. Button har 64/0/0.24 efter 28 händer och UTG har 45/6.59/0.57 efter 91 händer. Bör jag betta ut igen här på denna dubbel-tvåfärgade/tvåstegdragade brädan med A-hög? Har jag något värde i det över huvud taget? Det är ju svårt att sätta just de här på en direkt HD då båda är löspassiva tomtar men lite mer generellt? Sannorlikheten att Button checkar efter är stor om man ska gå efter hans stats.

 

River: (7.25 BB) 8club.gif(2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Jag bettade ut i alla fall och Button, uppenbarligen den mest löspassiva tomten i de löspassiva tomtarnas land of löspassivitet följer med till the goddamn river som inte ens parar mig. Så Hero bettar helt enkelt ut igen då tomten mycket väl kan ha missat ett drag?

 

Final Pot: 8.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet visar nu minus. Minus $33. Minus 0.02BB/100. Efter 20k händer. Fan liksom, jag tänkte ligga på... say... +3BB/100 vid det här laget.

Tack för grafen, intressant att se. Brutala svängningar som får min graf att se lugn och stillsam ut. (Är det bara jag som inte får picfury att fungera med Firefox? Var tvungen att byta till IE.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns värde i ett betta turn där. Ofta ligger du bakom mot ett par de inte kommer folda och ofta sitter båda på alla möjliga och omlöjliga drag som har miljoner outs mot dig. Check it!

 

Och varför vill du få knappen att folda ett missat drag på river? Om du tror han har det så är det ju bättre att försöka inducera en bluff. Om du nu inte tror han bluffar om du checkar till han så är en check/fold det ända spelat du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns värde i ett betta turn där. Ofta ligger du bakom mot ett par de inte kommer folda och ofta sitter båda på alla möjliga och omlöjliga drag som har miljoner outs mot dig. Check it!

 

Nej, spontant så känns det som att man inte har något värde i att betta men jag har inte räknat på det. Svårt att få ihop en rimling handrange för någon av motståndarna.

 

Och varför vill du få knappen att folda ett missat drag på river? Om du tror han har det så är det ju bättre att försöka inducera en bluff. Om du nu inte tror han bluffar om du checkar till han så är en check/fold det ända spelat du kan göra.

 

Sant och bluffinducing existerar inte mot en sån Fi. Allt han bettar slår mig och allt jag slår checkar han bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Hero is BB with 2heart.gif, Aheart.gif.

1 folds, Button raises, 1 folds, Hero calls.

 

Flop:

2club.gif, 6heart.gif, Qdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Turn: Qspade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

River: Qclub.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls.

 

Final Pot: 9 BB

 

Det här är helt åt helv fel.

Trött hand i slutet på en 6h session, spelar passivt och dåligt. Måste börja spela kortare sessioner... Button är en solid 29/20/2 efter 800 händer.

CR, bet, bet känns ju rätt standard? Orkar inte resonera kring denna handen nu men skriv vad ny tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Trevligt trevligt. Själv var man ett megastort Meshuggah-fan men tyvärr tycker jag de har tappat en del de senaste åren. Fortfarande ett av favoritbanden dock.

Hehe, hittade det, bacon-per kändes inte som ett jättesmickrande smeknamn dock. Tror jag läste nåt om honom men kommer inte ihåg vad. Hans utseende talar nästan för sig själv ;)

 

Jaså en drog...det förklarar den sjuka låten! :)

 

För övrigt är V för Vendetta riktigt bra!)

 

Verkar som du är inne i en stor downswing. Hoppas den slutar snart. Själv haft 2½ månaders marginaler på fel sida men det verkar nästan som det återgått till det normala. Tagit igen allt och lite till på en knapp vecka. Oerhört frustrerande är det iaf när man åker på det gång på gång!

 

Nästa gång jag skriver kanske jag tillomed kommenterar en hand! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo sedan Nothing 2003 har det går utför för Meshuggah. Händer ändå att de glider på playlisten ibland men oftast är det numera andra band som tar plats där. BTW så är musikdiskussioner alltid välkomna i min DB. :)

 

Alltså, stor downswing kan man väl inte kalla det. Mer bergochdalbana typ där resultatet visar svagt plus även om jag sannorlikt ligger under mitt förväntade resultat. Ingen dag är den andra lik resultatmässigt just nu.

 

Klart du ska kommentera händer, var/vad spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha.

 

Månaden är slut och jag slutade långt under mitt uppsatta mål, 2BB/100. Vad ska man säga liksom, har väl inte krossat borden direkt. Periodvis har jag haft riktigt oflyt och överlag har jag spelat bra men skulle ljuga om jag inte påstod att jag tiltat bort en hel del .BB/100.

 

Anyway, postar det vanliga krafset. Ni kan ju njuta lite av det, jag är redan sen till en fest så jag måste dra nu.

 

Graf:

graf30k-1-th.png

 

Stats:

stats30k-1-th.png

 

Sorry för den dåliga uppdateringen i slutet av månaden.

 

Later...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder lite spontant på en inblick i mitt privatliv. Kände för att skriva lite.

 

För ett halvår sedan fick en polare mig att börja lyssna, uppskatta och garva åt Stephen Lynch. Mannen ifråga är en stå-upp-fast-inte-direkt-utan-mer-sitta-ner-och-spela-gitarr-och-sjunga-komiker som på ett slående sätt lyckas driva med allt ifrån katolska präster till D&D i sina texter. Lynch har sedan dess följt mig på ett eller annat sätt men idag kunde jag, i en utvald låt, verkligen relatera till vad han sjunger på ett helt nytt plan.

 

 

Stephen Lynch - She Gotta Smile

 

She gotta smile,

Yeah, She gotta smile and

she's flashin' it right at me

 

She gotta wink, a wink across

the bar and I know that it's meant to be.

 

 

Klockan var lite efter nio när en polare ringer och frågar om jag vill dra med på en fest. Med tanke på vem det var som ringde så blir den naturliga följdfrågan "Fest?". "Ja, eller alltså..." svarar han och jag lutar mig tillbaka med en skeptisk blick. Det är alltid såhär. Han inleder alltid med "Vill du dra med på en fest", varvid jag frågar "Fest?" och han fortsätter "Ja, eller alltså...". Jag skrek med andra ord inte högt av entusiasm. Vad jag hade att vänta kunde vara allt ifrån ett sexpack, en gravt berusad morsa och Scooter på hög volym till ett par smått onyktra brudar som väntade i en lägenhet passande nog inte långt ifrån där jag bor. I detta fallet gällde det sistnämnda vilket jag blev något upprymd över. Tankarna gick någonting i stil med "Men fuck it. Ditt patetiska sociala nät i Göteborg skulle behöva sig en boost och dessutom så finns det någon promilles chans att en av tjejerna faktiskt skulle visa sig spika en poäng högre än fyra på snygghetsskalan" så jag tackade ja och förberedde mig för att vika från den trygga position jag hittills hållt framför datorn.

Några timmar senare var jag påväg över till tjejernas lägenhet. Skepsisen var som bortblåst och jag inbillade mig att det var någonting speciellt med denna kvällen, att detta inte var en av de kvällarna som kommer att ersättas i minnesbanken av en suddig spritfest någonstans i Trollhättan.

Nej, detta skulle bli någonting att minnas.

 

She gotta walk, Oooh she walkin' over

and i know this could be my day.

 

Väl framme ringde jag upp min polare och bad honom möta mig vid porten. Han kommer ner, vi tar en cigg och jag passar på att fråga lite kring de två brudar vi ska träffa. Han förklarar att en av dem helt klart får godkänt och lyckas om och om igen snärja sig ur kommenteranden kring den andres utseende. Dessutom förklarar han att båda är "något berusade" vilket jag själv kopplar kommer resultera i evighetsfnitter och enorma diskussioner kring whatever. Jag förberedde mig mentalt, vi fimpade ciggen och entrade den sunkiga trappuppgången. Väl framme vid dörren knackar vi på och väntar några sekunder innan en behemoth öppnar dörren.

Ja, en behemoth. En sån här. En grotesk varelse vrålandes vokaler slängde upp dörren framför oss och jag tryckte mig mot väggen och såg mitt liv passera revy. This is it, tänkte jag. Döden vid tjugo års ålder, så här sjukt spontant. Tack som fan, den som nu målade upp mitt öde.

Min polare muttrar någonting om att jag ska sluta be om nåd för mitt liv och gå in i lägenheten. Efter en viss tvekan följer jag motvilligt med hopp om att den här varelsen, for the love of god, inte var den som fick "helt klart godkänt" utseendemässigt. Väl inne i lägenheten kastar jag mig in på toan och försöker leta upp någonting att mer eller mindre beväpna mig med innan jag hör en till röst från den minimalt ljudisolerade lägenheten. Om det tidigare beskrivna kretinets röst avlägset skulle kunna kopplats till en kvinna så var den här rösten tveklöst tillhörande en gudinna. Kanske hade jag inte kommit hit i onödan ändå?

 

She got a ... friend,

Eeeew she gotta friend;

Why's she standin' in her way?!?

 

IT'S HER BIG FAT FRIEND!

Oh god there's always one

BIG FAT FRIEND!

To ruin my F---ing fun!

 

Jag gick ut från toaletten och tjejen som mötte mig var ingen gudinna, men helt klart en 7a i alla fall. Alla hälsar och bedriver lite casual conversation i den minimala ettan. Jag gör mitt bästa för att undvika att se på her big fat friend, alias besten, på andra sidan rummet men den/hon täckte upp någonstans kring 40% av golvet så det var tämligen svårt att undvika. Då och då lät jag blicken vandra mellan de två säkra punkterna jag hittat, fönstret och spisen och varje gång stack det till av smärta i ögonen när jag för något ögonblick råkade uppfatta en del av en kroppsdel på det här vandrande berget.

 

Tiden var knapp, jag hade blivit sen, inte anlänt förrän ungefär halv ett på natten och 7an skulle upp och jobba klockan sju. Jag insåg att det var lika bra att skrida till verket så jag frågar lite, ställer lite följdfrågor och droppar då och då rimligtvis roliga sarkastiska kommentarer, i mångt och mycket relaterat till min polare. Han är väldigt användbar i dessa sammanhang då hans knappa intelligens och totala brist på restriktivitet i frågar och dylikt lämnar öppet mål för verbalt skarpsinniga som undertecknad.

Det flyter på rätt bra och det tycks också det monstruösa köttstycket på andra sidan rummet uppfatta. Den/hon blev också mer och mer berusad under tiden som gick och försökte allteftersom ta över i princip alla samtal som pågick i rummet. Jag gjorde mitt bästa för att ignorera det med ett leende och antog att det var något försvarsbeteende där djuret/saken instinktivt försökte försvara sin enda vän. För övrigt så är det inte så ofta man träffar på patetiska varelser av den här kalibern så observationer av beteendemönster skulle kunna visa sig användbara i framtiden. Man kan aldrig vara nog förberedd.

 

Efter en timma och lite mer alkohol så började dock detta beteende bli alldeles för påtagligt för att kunna ignoreras. Jag frestades att börja svara dräpande på de jobbiga och ytterst meningslösa konversationer djuret/saken gjorde sitt bästa för att föra, men insåg snabbt att resultatet av det endast skulle fylla mig personligen med eufori samtidigt som det sannolikt skulle lämna mig utan hopp om att få den intressanta tjejen. Jag saknade en plan för denna situationen och bestämde mig för att gå till reträtt. För den här gången. Klockan började bli mycket och jag kände att detta skulle vara en bra tidpunkt att gå. Jag visste nämligen att jag skulle träffa dem igen. Min polare hade bjudit in sig själv och mig till deras fest på något hyrt uteställe nu på fredag så jag behövde inte ha någon ursäkt för att se den intressanta tjejen igen. Jag offentliggjorde mina avsikter och den groteska tingesten såg lättad ut.

 

Kvällen kändes lyckad och jag gick hemåt. Funktionen "blanda låtar" (shuffle) på min iPod gjorde ironiskt nog att det första musikstycke jag lyssnade till på vägen hem blev "She Gotta Smile" med Stephen Lynch och jag flinade åt det hela vägen hem, med undantag av de gångerna jag fnittrade maniskt åt alla de sinnessjukt elaka saker jag kunnat säga till just the big fat friend.

Nej, det här blev en kväll att minnas och för den delen följa upp nu på fredag. Fram tills dess ska jag förbereda och armera mig mot Ms. Meatball. Planer kommer smidas i veckan, var så säkra.

 

Well baby baby baby

if it's boots you wanna knock,

Leave your chubbly friend at home

because she's gonna block the cock.

Now I'm afraid of no man,

With any I'll contend,

But I cannot compete with your

Big Fat Friend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då och då lät jag blicken vandra mellan de två säkra punkterna jag hittat, fönstret och spisen och varje gång stack det till av smärta i ögonen när jag för något ögonblick råkade uppfatta en del av en kroppsdel på det här vandrande berget.

 

Haha, kan det vara så illa?

 

Bra skriver, hoppas på en fortsättning nästa helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog aldrig i hela mitt liv läst något så fruktansvärt underbart!

Känner igen scenariot alltför väl.

Jag är dock inte alls lika hämmad som du verkar vara så jag missar liggning 9 gånger av 10.

Måste få en fortsättning på denna underbara historia! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ja, en behemoth. En sån här. En grotesk varelse vrålandes vokaler slängde upp dörren framför oss och jag tryckte mig mot väggen och såg mitt liv passera revy. This is it, tänkte jag. Döden vid tjugo års ålder, så här sjukt spontant. Tack som fan, den som nu målade upp mitt öde.

Min polare muttrar någonting om att jag ska sluta be om nåd för mitt liv och gå in i lägenheten. Efter en viss tvekan följer jag motvilligt med hopp om att den här varelsen, for the love of god, inte var den som fick "helt klart godkänt" utseendemässigt. Väl inne i lägenheten kastar jag mig in på toan och försöker leta upp någonting att mer eller mindre beväpna mig med innan jag hör en till röst från den minimalt ljudisolerade lägenheten. Om det tidigare beskrivna kretinets röst avlägset skulle kunna kopplats till en kvinna så var den här rösten tveklöst tillhörande en gudinna. Kanske hade jag inte kommit hit i onödan ändå?"

 

Kan vara bland det roligaste jag läst :D Tack för ett skönt kvällsgarv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni uppskattade texten. Håll till godo för uppföljningen nu...

BTW, Gyre, det var så illa.

 

Anyway, månaden börjar bra. Ingen monsterrush men ändå en soft start. Känner mig mer hemma med 6-tablandet nu så händerna rullar in snabbt, någonstans mellan 550 och 700 i timmen. Räknade lite på det och det visade sig att enbart min RB gav mig en effektiv timlön på nästan $50. Not bad, not bad. :) Ett problem är dock att jag är en sucker för att chatta. Chat + 6 snabba 5-max bord går inte ihop som strawberries and cream direkt, hade förmodligen plockat ett par hundra till idag om jag inte chattat så mycket.

 

1313 händer, +$500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...