Gå till innehåll

Hotmail-konto haxat, pokerkonto tömda, åtgärder?


Yutta

Recommended Posts

Just nu är jag helt utflippad.

 

Sätter mig ner med min bärbara dator på ett internetcafe jag spelat på senaste tiden, är i Österrike och åker skidor hela säsongen nämligen.

När jag skulle logga in på msn så stod det att lösenordet var fel hela tiden. Trodde det var nått knas me datorn, prövade att starta om. Funka fortfarande inte, polarna kunde logga in men inte jag.

 

Har pokerkonto på Pacificpoker och Partypoker. Prövade logga in på Party, gick inte. På pacific gick det att logga in eftersom det inte går att byta lösenord där vad jag vet. I Cashiern står det $0.

 

Kan inte heller logga in på mitt Netellerkonto, password incorrect.

 

Visst vet jag att jag är dum som har kvar mailen med inlogguppgifter i inboxen, men inte svårt ändå om man har tillgång till mina hotmailuppgifter.

 

Jag har använt mitt VISA och mitt Neteller på båda siterna. Så med andra ord så har pokersiterna betalat ut till nått annat ju.

 

 

VAD KAN JAG GÖRA????

 

Totala summan kapital var $2650

 

HJÄLP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kontakta kundsupport på Pacificpoker, Partypoker och Neteller direkt. På de flesta site så kan man inte se VISA nummert i klienten så det ska vara lugnt.

 

De har säkert chipdumpat dina pengar så pacific och party kan kanske spåra dem.

 

Till alla andra, spara inga inloggningsuppgifter i Hotmail. Hotmail är väldigt enkelt att hacka.

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tråkigt, gör som cheunce sa och maila dessa snarast möjligt.

 

Till alla andra, spara inga inloggningsuppgifter i Hotmail. Hotmail är väldigt enkelt att hacka.

Om man envisas med att ha Hotmail kopplat till Neteller etc. kan man iallafall ha ett kryptiskt svar på lösenords-frågan. Detta då det ofta (tyvärr) räcker med att kunna svara på den för att få möjlighet att byta lösenord på valfritt Hotmail-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off men dom där lösenordsfrågorna man måsta välja på fler och fler ställen kan väl knappast göra saken säkrare. Alla som känner mig någorlunda har ganska bra koll på mitt favoritlag eller min första bil. Hatar verkligen dom frågorna. Skrev nåt helt annat på Neteller på svaren då blev det problem när jag kontaktade supporten och dom frågade vad min första bil var! Det var ju inte riktigt det jag hade skrivit som svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart kan man skaffa en "säker" mail för nätpoker? Ni som har riktigt mycket pengar inne på siter vad har ni för mail?

 

Varför har mejlen så stor betydelse?

 

Det är väl bara att komma ihåg lösen eller skriva upp det på en lapp.

 

Jag måste erkänna att jag inte heller fattar det där. Jag har ingen uppgift om något konto uppskrivet någon stans. Varför ska man ha det?

 

Till dig som är drabbad i denna fråga så är min rekommendation att du vänder dig till alla de företag som är inblandade i detta. Pacifik, Party, Neteller och Visa. Sist men inte minst, kontakta polisen. Är aldrig fel att ha med sig en polisanmälan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Neteller, visade sig att tjuven hade använt mitt Neteller konto att föra över pengarna till och sen vidare. Pengarna bör väll då kunna spåras om tjuven har fört över det till nått annat pokerkonto t ex.?

Har även live chatat med Pacific, som sa att jag skulle maila över alla uppgifter så skulle de undersöka. Har slängt i väg ett likadant mail till Party.

 

Neteller skulle undersöka saken och återkomma till mig.

 

Ska kolla om jag kan ringa snuten me.

 

Till det där me säkerhetsfråga, va ju ett tag sen man reggade sitt Hotmailkonto, skulle försörka återställa och får säkerhetsfrågan: Favoritbok/saga från barndommen?

 

Har verkligen ingen aning om vad jag svarade på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Neteller, visade sig att tjuven hade använt mitt Neteller konto att föra över pengarna till och sen vidare. Pengarna bör väll då kunna spåras om tjuven har fört över det till nått annat pokerkonto t ex.?

Har även live chatat med Pacific, som sa att jag skulle maila över alla uppgifter så skulle de undersöka. Har slängt i väg ett likadant mail till Party.

 

Neteller skulle undersöka saken och återkomma till mig.

 

Ska kolla om jag kan ringa snuten me.

 

Till det där me säkerhetsfråga, va ju ett tag sen man reggade sitt Hotmailkonto, skulle försörka återställa och får säkerhetsfrågan: Favoritbok/saga från barndommen?

 

Har verkligen ingen aning om vad jag svarade på den...

 

 

Ofta är det viktigaste i såna här frågor att man själv ligger på som en utsvulten iller. Du ska inte ta för givet att det jobbas för fullt med just ditt ärende. Det är din uppgift att få det på deras agenda. Tex, "har slängt iväg ett mail..." Du ska inte slänga iväg ett mail, du ska ringa, maila och åka på besök!!!!! (Typ alltså...) Och vadå se om du kan ringa snuten? Du måste nog se till ATT göra istället för att se OM du kan göra. Men det är bara ett tips från en luttrad person som tror att man måste ta tag i saker själv om man vill ha något gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yutta,

 

Om du sitter på internetcafes och liknande kan det vara någon som installerat någon program som loggar alla tangentbordtryckningar.....

 

Man ska akta sig för att logga in på pokersiter, neteller och e-postlådor på publika datorer.

 

...Sätter mig ner med min bärbara dator på ett internetcafe jag spelat på senaste tiden...

 

 

Sagge: Tro inte att jag inte kommer att vara på Neteller, då jag tror att de är de enda som kan lösa detta. Tjuven har ju bara gjort en helt vanlig cash-out till mitt netellerkonto, så om pokersidorna kan göra så mkt tvivlar jag på, eller va tror ni andra?

 

Skall jag avvakta svar från Neteller innan jag gör en polisanmälan?

 

Någon som vet om försäkringar täcker denna typen av stölder om det blir så att jag inte får några pengar tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacific låter pengarna "hänga" i tre dagar innan de gör utbetalningen men den är ju redan gjord. Konstigt om Neteller betalat ut till annat konto eller kreditkort du angett, de har ju rigorösa handhavanden just för att veta att du är du och att det är dina konton. Har tjuven fört vidare pengar till annat Netellerkonto platsar han för medverkan i "Worlds dumbest criminals" och det borde vara tämligen lätt för dem att återställa pengarna... tycker jag. Berätta hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller: Du har inte lust att utveckla det där?

 

Senaste mupptrenden är att adda pokerspelare på MSN och sedan chatta lite vänskapligt medan man luskar ut svaren på alla security questions som kan tänkas finnas på exempelvis hotmail. Ett enkelt och effektivt sätt att kapa nåns hotmail.

 

Har du addat nån okänd på MSN och diskuterat lagsporter, favoritfärger osv kan det vara ett problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller: Du har inte lust att utveckla det där? Om du känner till någon bakdörr kan det kanske vara läge o få ut det också? ...nej ooo nej jag har iiiinte reggat någon på MSN på sistone 8-) (bluffbrillorna på)

 

Som tidigare har skrivits, så är Hotmail extremt osäkert. Googla lite, så kommer du att få reda på en massa saker.

 

Om man sparar alla inloggningsuppgifter på sitt hotmailkonto, ja, då är man korkad - mycket korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste mupptrenden är att adda pokerspelare på MSN och sedan chatta lite vänskapligt medan man luskar ut svaren på alla security questions som kan tänkas finnas på exempelvis hotmail. Ett enkelt och effektivt sätt att kapa nåns hotmail.

 

Har du addat nån okänd på MSN och diskuterat lagsporter, favoritfärger osv kan det vara ett problem...

 

LOL. Det där kände inte jag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste mupptrenden är att adda pokerspelare på MSN och sedan chatta lite vänskapligt medan man luskar ut svaren på alla security questions som kan tänkas finnas på exempelvis hotmail. Ett enkelt och effektivt sätt att kapa nåns hotmail.

 

Har du addat nån okänd på MSN och diskuterat lagsporter, favoritfärger osv kan det vara ett problem...

 

LOL. Det där kände inte jag till.

 

Jag åkte dit på den härom dan ;) Fan vad klantig jag va. Men klantigast var nog tjuven som missade att byta security question så jag snodde tillbaka det inom en kvart =) Har som tur e inget viktigt konto kopplat till min hotmail så jag känner mig inte särskillt orolig.

 

En viktig sak till alla som är rädda för haxxeri är att slänga alla mail som innehåller securitycoden till neteller. Den kan man inte få reda på (vad jag vet), se också till att ha svåra svar på säkerhetsfrågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla andra, spara inga inloggningsuppgifter i Hotmail. Hotmail är väldigt enkelt att hacka.

 

Hotmail har faktiskt väldigt hög säkerhet. Lyckas någon hacker ta sig in på ditt mailkonto beror det oftast på att du inte valt ett lösenord av den säkerhetsklass Hotmail rekommenderar. Då får du faktiskt skylla dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmails säkerhet..

 

Om någon okänd via social engineering lyckas klura ut svaret på någon av följande "säkerhetsfrågor" kan du förmodligen anse ditt konto kidnappat och eventuellt registrerade pokersiter som tömda:

 

Favoritrollfigur inom film, teater och litteratur

Historisk favoriperson

Favoritbok/-saga från barndomen

Favoritfilm från barndomen

Mat som du alltid tyckt om

Dina två bästa barndomsvänner

Favoritprogram på TV som inte visas längre

Din första bil

Din första arbetsplats

 

Summa sumarum - undvik att regga dig på siter via hotmail!

 

Har du reggat med hotmailadress - B Y T SNARAST !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla andra, spara inga inloggningsuppgifter i Hotmail. Hotmail är väldigt enkelt att hacka.

 

Hotmail har faktiskt väldigt hög säkerhet. Lyckas någon hacker ta sig in på ditt mailkonto beror det oftast på att du inte valt ett lösenord av den säkerhetsklass Hotmail rekommenderar. Då får du faktiskt skylla dig själv.

 

Förutom att man tagit bort alla pokerrelaterade mail från sitt hotmail konto vad mer kan man göra?

 

- Byta lösenord på hotmailkontot till nåt svårt...

- Ha lite svåra säkerhetsfrågor till de olika pokersiter/Neteller..

 

Finns det annat man kan tänka på?

 

Eller ska man helt enkelt sluta vara lat och byta email adress på alla ca 20 pokersiter man har??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...