Gå till innehåll

Spelare fick konto låst efter fusk på MTT


Hagabo

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yes, it’s true. I did use these accounts to enter multiple accounts in the same multi table tournaments. I have never done this in a tournament with less than 1,000 players.

 

Grattis ZeeJustin, du är en fuskare allt annat blay är bara dåliga bortförklaringar, synd att Party inte kunde beslagta mer än 100k. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det lite tragiskt att en 16åring blev av med sina pengar. Men jag är fortfarande glad och tycker de gjorde rätt som tog pengarna. Det viktiga med det här är att skicka ut signalen till folk där ute att det inte är ok att fuska och att man verkligen kan åka dit!

 

Sen funderar jag på om han inte bryter avtalen om han lirar poker som 16 åring också. Det kanske inte är olagligt i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går bolagen vidare med sånna ärenden eller beslagtar de pengarna och fryser kontot? Det är ju trots allt bedrägeri!!

Det är inte kriminellt, men det är avtalsbrott. Men alla juridiska frågor regleras i avtalet man har med sajten, och däri ingår bland annat frysning av kontot mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom hans brev, han nämner även att ta emot rakeback när man spelar på partypoker också är förbjudet och partypoker skulle kunna ta alla pengarna från dom som har rakeback också. Vet ju att jag läste någon dagbok som skriver dom får rakeback när dom spelar på partypoker. Inte för jag tänker sladdra, mest så att folk vet om riskerna dom tar.¨

För övrigt att förbjuda att fler än en spelare från samma ip håller jag inte med om, skulle göra att antingen får min bror spela lr så får jag spela, vilket skulle vara jävligt drygt, så länge man inte är med i samma turnering lr sitter vid samma bord ska det ju inte vara ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de kör på samma dator.

 

det är många som kör från samma ISP/uppkoppling, det är inga problem.

 

ZJ å JJ blev upptäckta för att någon tipsade party..

 

 

 

Mao är det nästan omöjligt att upptäcka.

 

Då borde det vara massor av människor som gör detta. Då borde man kanske göra det legalt i stället?

 

Är det något jag missat? Om folk ändå kan göra det utan att bli upptäckta så vad är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de kör på samma dator.

 

det är många som kör från samma ISP/uppkoppling, det är inga problem.

 

ZJ å JJ blev upptäckta för att någon tipsade party..

 

 

 

Mao är det nästan omöjligt att upptäcka.

 

Då borde det vara massor av människor som gör detta. Då borde man kanske göra det legalt i stället?

 

Vilket jävla argument.

 

Och ja, det är förmodligen ganska utbrett om man får tro JJ/ZJ tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var ganska intressant läsning.. har dock en fråga.. jag och min flickvän spelar båda poker, dock på olika nivåer så vi kan aldrig hamna på samma bord. Förutom just på den berömda swedish freeroll.. Är det då inte tillåtet att vi båda reggar oss? Visserligen skulle hon över sin döda kropp inte släppa så mkt som en trasig marker till mig men låt oss spekulera att vi skulle hamna på finalbordet med 10k$ i 1:a pris så vore det väl en lögn att säga att jag inte skulle vara frestad att ge varann "extra fördelar"..

så egentligen besvarar jag väl min egen fråga, klart det vore fusk.. men hur är reglerna ngn som vet? får vi spela på samma sajt överhuvudtaget?

vi har två datorer med samma modem.. :roll:

 

Och OM det kommer en ny freeroll.. får bara en av oss regga sig då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig fastslå att jag inte på något sätt tycker det här är kul! Däremot tycker jag det är otroligt bra att fuskare åker dit och straffas. När det gäller JJ så kommer inte Party att behålla hans turneringsvinst, utan istället flytta de andra spelarna ett steg uppåt i resultatlistan.

 

Det som fascinerar mig mest är hur folk kan sitta och försvara fuskarna på det här forumet.

Fine, två konton kan jag väl gå med på att någon ska kunna få ha, men de ska inte användas i samma turnering i så fall. Jfr med en live-turnering. Skulle det vara okej om två personer spelade ihop, kanske med någon form av kommunikation för att delge varandra sina hålkort? Knappast va?! Varför skulle det då vara okej att göra det på nätet?

 

Den här "JJ"-personen har knappast gjort det av misstag heller, eftersom det klart och tydligt framgått att han diskuterat +EV kring att göra så här med sina vänner.

 

Vad finns det öht för försvar mot det här beteendet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, it’s true. I did use these accounts to enter multiple accounts in the same multi table tournaments. I have never done this in a tournament with less than 1,000 players.

 

Grattis ZeeJustin, du är en fuskare allt annat blay är bara dåliga bortförklaringar, synd att Party inte kunde beslagta mer än 100k. :x

 

Ja jäkligt synd. De borde ta hans livsbesparingar + hans mammas pengar också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig fastslå att jag inte på något sätt tycker det här är kul! Däremot tycker jag det är otroligt bra att fuskare åker dit och straffas. När det gäller JJ så kommer inte Party att behålla hans turneringsvinst, utan istället flytta de andra spelarna ett steg uppåt i resultatlistan.

 

Det som fascinerar mig mest är hur folk kan sitta och försvara fuskarna på det här forumet.

Fine, två konton kan jag väl gå med på att någon ska kunna få ha, men de ska inte användas i samma turnering i så fall. Jfr med en live-turnering. Skulle det vara okej om två personer spelade ihop, kanske med någon form av kommunikation för att delge varandra sina hålkort? Knappast va?! Varför skulle det då vara okej att göra det på nätet?

 

Den här "JJ"-personen har knappast gjort det av misstag heller, eftersom det klart och tydligt framgått att han diskuterat +EV kring att göra så här med sina vänner.

 

Vad finns det öht för försvar mot det här beteendet?

 

Som jag skrev i ett inlägg tidigare. Ingen med en hjärna som spelar med två konton i samma MTT ger sig själv någon fördel om man skulle råka hamna på samma bord. Det ger ju en autoban på sig själv garanterat!

 

Sedan, det är 3000 pers i touren och han har inte hamnat på samma bord. Kan någon ge mig den superba fördelen man får med att spela med två konton här? Någon sa att det är viktigt att bygga stor stack och att det är enklare med två konton? Va? Ja, man får dubbelt så stor chans för dubbelt så stort pris. Jag ser inte fördelen med det riktigt :S

 

Jag förstår partys regel för att alla ska ha lika stor chans. Jag föredrar att spela i turneringar där varje reggat konto betyder en reggad person. Men folk som verkar bli förbannade och skriker "death to cheaters" är ju bara löjliga. Jag misstänker att ingen av er använder rakeback på partypoker heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir inte förbannad. Konstaterar bara att det är bra att Party visar konsekvens när folk bryter mot reglerna. Inte ett dugg synd om "JJ" eller andra i samma situation, eftersom det är ens eget ansvar att informera sig om vad som gäller. I det här fallet är det ju ännu tydligare, eftersom det är helt uppenbart att han visste om att han bröt mot reglerna genom att skapa ett extra konto. Återigen, jfr med en live-turnering...

 

Och nej, jag använder inte rakeback.

 

Det här är ju lite som att köra 120 km/h när hastighetsbegränsning är 90. Åker man dit så är det inte mycket att bråka om, eftersom man vet om att man bryter mot lagar/regler när man kör för fort.

 

Han förtjänade det straff han fick, om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte fördelen med det riktigt :S
Tydligen är den tillräckligt stor för att ZJ skulle ha upp mot 6 konto som spelade samma MTTs.

 

Ang party rakeback
Party rakeback bryter inte mot den ToC som spelaren ingår med Party. Det är affiliaten som bryter sin ToC mot Party i rakeback fallet. Ie spelaren fuskar inte utan det är affiliaten.

 

Och det sker inte på bekostnad av andra spelare utan på affiliaten (dock skulle man kunna argumentera att om alla betalar full rake så skulle Party hålla lägre fees vid borden och det därför indirekt drabbar mot/medspelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är den tillräckligt stor för att ZJ skulle ha upp mot 6 konto som spelade samma MTTs.

 

Ja, han fick en fördel 6 gånger större än alla andras. Till priset av 6 gånger större inköp.

 

Party rakeback bryter inte mot den ToC som spelaren ingår med Party. Det är affiliaten som bryter sin ToC mot Party i rakeback fallet. Ie spelaren fuskar inte utan det är affiliaten.

 

Och det sker inte på bekostnad av andra spelare utan på affiliaten (dock skulle man kunna argumentera att om alla betalar full rake så skulle Party hålla lägre fees vid borden och det därför indirekt drabbar mot/medspelare).

 

Okej, detta visste jag inte. Betyder det att jag helt kan sluta oroa mig för att party ska ta mina vinster på mitt rakeback konto om det upptäcks? Nice isåfall :)

 

Om man inte utnyttjar situationen då man hamnar på samma bord (vilket man inte gör om man har en hjärna) så ser jag ingen större fördel i att köpa in sig med två konton. Det kan väl jämföras med att sätta sig med 100xBB på ett cg-bord istället för 50xBB och att göra en re-buy direkt i en tour.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är den tillräckligt stor för att ZJ skulle ha upp mot 6 konto som spelade samma MTTs.

 

Ja, han fick en fördel 6 gånger större än alla andras. Till priset av 6 gånger större inköp.

 

Party rakeback bryter inte mot den ToC som spelaren ingår med Party. Det är affiliaten som bryter sin ToC mot Party i rakeback fallet. Ie spelaren fuskar inte utan det är affiliaten.

 

Och det sker inte på bekostnad av andra spelare utan på affiliaten (dock skulle man kunna argumentera att om alla betalar full rake så skulle Party hålla lägre fees vid borden och det därför indirekt drabbar mot/medspelare).

 

Okej, detta visste jag inte. Betyder det att jag helt kan sluta oroa mig för att party ska ta mina vinster på mitt rakeback konto om det upptäcks? Nice isåfall :)

 

Om man inte utnyttjar situationen då man hamnar på samma bord (vilket man inte gör om man har en hjärna) så ser jag ingen större fördel i att köpa in sig med två konton. Det kan väl jämföras med att sätta sig med 100xBB på ett cg-bord istället för 50xBB och att göra en re-buy direkt i en tour.

 

 

Har man en storstack så har man en fördel framför andra vid bordet genom att man då kan tvinga andra att spela om hela sin stack om de inte lägger sig. Det ökar chansen att motparten lägger sig i kniviga situationer och leder till att man får en liten edge mot alla andra motspelare.

 

 

Med två insatser så kan man ta en tidig coinflip och det kostar inte så mycket att förlora eftersom man har en chans till att vinna. Dvs i praktiken så blir det detsamma som att man får starta turnerningen med dubbelt inköp genom att betala dubbelt så mycket för att vara med i turneringen.

 

Att spela 1 turnerning med två identiteter är därför inte detsamma som att spela två olika turneringar.

 

Större stack och större chans att motståndaren foldar gör att man får någon procents högre chans att vinna hela turneringen än de som bara som har en spelare i turnerningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dristar mig att ställa en okunnig fråga:

Det är ju egentligen inte party som är den förfördelade parten. Det är ju motspelarna. Finns det en teoretisk möjlighet för t.ex. tvåan i turneringen att stämma killen i det här fallet? Och få rätt till delar av de pengar som party beslagtagit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...