Gå till innehåll

NLT - Trn, 1/11, Expekt Online NM!


schenker

Recommended Posts

Knappt fyra timmar kvar till NM i Onlinepoker (hos Expekt). Längtar!

 

Om det är någon annan här som ska vara med och hamnar vid samma bord som mig så ska ni veta att:

- om jag höjer en oöppnad pot med 3-4 BB så har jag alltid AA el KK

- om jag höjer en öppnad pot med ett potbet så har jag garanterat AA

- om jag synar en preflop-höjning på 3-4 BB så har jag QQ eller QJs

 

Ovan är sagt i all välmening...och kanske hjälper det just dig att komma tvåa ikväll ;)

 

/schenker

 

* RP och flytt till Pokerresultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, om jag ska vara seriös så känner jag mig oerhört laddad inför kvällen.

Har spelat MTT ganska mycket de senaste månaderna och har haft turen att dra in ett gäng 3-siffriga dollarvinster. Men har känt att det har varit lite för mycket tur med i bilden och att jag långt ifrån behärskar spelformen.

Har läst en hel del inlägg här på forumet den senaste veckan och fått många aha-upplevelser. Hoppas och tror att all denna nya kunskap (som ni har gett mig) får mig att lägga upp min spelstrategi på ett bättre sätt ikväll (och framöver).

 

/schenker,

284:a i SM efter en dåligt spelad hand samt oflyt med rivern vid min sista all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du fick iaf nått..

 

jag satt i 45 minuter och fick fuck-all. Inte ens tillstymmelse till draghand ens (inte för att jag hade pengarna till det).

 

När jag fick nått som man möjligen kunde titta på flopp med (om ingen mothöjde) så missade jag floppen.. varje gång..

 

vid ett enda tillfälle mötte jag den andre shortstacken vid mitt bord och han trissade hårt. Jag hade top pair med usel kicker och satte han minst på top pair med bättre kicker så jag fick folda.

 

Sista handen så fick jag äntligen 66... okej.. bb är 100 .. jag har 550.. dags att sätta allt. Så jag gick all in pre-flop. En synar med KJ.. och han sätter K på turn'en.

 

plats 464.. skoj skoj..

 

Nu går jag fan och dödar några oskyldiga terrorister nånstans istället... frihetskämpar my ass! Eat lead!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag spelade bedrövligt... :-(

Började hyfsat och låg uppe på 2500 när average stack var 1600.

Sedan lade jag mig inte i tid på två händer.

Och sen fick jag AA och höjde endast 2 x BB...alla la sig :-(

 

Efter 55 minuter låg jag plötsligt på dryga 1300 i marker. Fick 88 i sen position. En lirare i mittposition höjde 3 x BB (vilket borde fått mig att tänka efter lite...). Jag gick all-in och han synade direkt. Killen satt på KK och jag var utslagen.

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...