Gå till innehåll

Vad ska man kika efter när man letar efter fuskare?


Inexplicable

Recommended Posts

Tyvärr är min uppfattning den att när det handlar om pengar så kommer det alltid folk som försöker fuska. Detta kanske grundar sig i att för 10 år sen när jag gick gymnasiet så spelade vi poker på rasterna och den som hade vunnit allra mest blev upptäckt med att fuska.

 

Numera spelar jag lite på nätet och men ibland även live, vilket jag tycker är otroligt mycket roligare. Detta leder till tanken att vad ska man kolla efter för att hitta fuskare?

 

Min fuskande klasskamrat använde sig av tricket att dela underifrån, men det är också det enda trick jag känner till.. vad finns det för andra trick som är relativt vanliga och hur upptäcker man dom?

 

*Flytt till Allmän - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en osymmetrisk baksida på korten så är det relativt lätt att sortera dem efter exempelvis höga eller låga kort, vilket så klart är väldigt användbart i texas. Märka essen med tumnageln och annat är ju också rätt trivialt.

 

Som fuskblandning så kan man ju också se till att lägga ett visst kort överst i leken och ge näst högsta kortet istället för bara understa. En mycket enkel variant som jag blev utsatt för på gymnasiet är att helt sonika vika upp kanterna så högt när man blandar att man kan se korten. Det är relativt lätt om motståndarna är ouppmärksamma och leken inte autokuperas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I seriösare sammanhang tror jag inte det finns många som ens vågar fuska. Annars så gäller det väll att välja spelare med omsorg då ett pokerparti ska arangeras. Att bjuda in Bruno, 18 år, en kille som tidigare ägnat sig åt att råna rullstolsburna pensionärer är väll kanske inte något man ens bör överväga. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...