Gå till innehåll

Hjälp mig undvika tilt


noname13

Recommended Posts

Bullen jag har ett problem ...

Fan efter några bad beats (sannslösa men ändå) får jag fet tilt och börjar gambla hårt eller syna klara beats där jag kanske hade floppen men blev slage på turn eller liknande vet om det men synar ändå kan inte lägga händerna som är slagna fast jag vet det.

Har kostat mig mycket på senaste då jag inte kommit ur tankesättet.

 

Någon som har lite tips skulle det uppskattas och spara mig jävla massa pengar, har tagit ut lite av rullen så jag inte tiltar bort allt jag byggt upp fortfarande lugnt finns utrymme att bygga tillbaka men i takten jag loosar nu tar det inte lång tid.

 

Vad gör ni när ni märker att ni spelar kasst eller har en streak av utdragningar i sammband med idiot beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som funkar för mig är att illa kvickt stänga av pokerklienten. Sen medans man fortfarande är upprör så kör man igång det gamla goda slafsspelet Soldier of Fortune. Ett klassiskt FPS där skademodellen är indelad i kroppszoner. Så du kan skjuta av lite armar o så. Det funkar garanterat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar skriva av mig i chatten. Tomtigt värre men brukar faktiskt funka för mig. Här om dagen blev jag utragen nåt så in i ******* av en riktig fisk. Jag började skriva ner i chatten hur mycket han hade kvar i sin stack varje gång han losade en pott. Sakta men säkert försvann tilten, ungefär linjärtberoende med hur hans stackstorlek minskade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar skriva av mig i chatten. Tomtigt värre men brukar faktiskt funka för mig. Här om dagen blev jag utragen nåt så in i ******* av en riktig fisk. Jag började skriva ner i chatten hur mycket han hade kvar i sin stack varje gång han losade en pott. Sakta men säkert försvann tilten, ungefär linjärtberoende med hur hans stackstorlek minskade

 

Brukar också skriva i Chatten ibland.

 

När man skriver av sig så sätter sig det i Hjärnan att man verkligen är på Stortilt och då tänker man efter lite mer redan nästa hand och sen så är Tilten borta efter ett par händer eller ett per minuter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja skriva av sig hjälper lite faktiskt och sånna grejer, lite kul att alla badbeats kommer i samma period som att mina 5 senaste nöt färger har plockats av en kåk o 3 senasste på rivern eller att mina AA i turneringar plockats av triss då båda varit all in men det är ganska normalt och om jag väl fått en bra hand och hyfsad pott så har den andra lirarn haft samma hand helt otrligt att allt sådant komme rsammtidigt efter en period av flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja skriva av sig hjälper lite faktiskt och sånna grejer, lite kul att alla badbeats kommer i samma period som att mina 5 senaste nöt färger har plockats av en kåk o 3 senasste på rivern eller att mina AA i turneringar plockats av triss då båda varit all in men det är ganska normalt och om jag väl fått en bra hand och hyfsad pott så har den andra lirarn haft samma hand helt otrligt att allt sådant komme rsammtidigt efter en period av flyt.

 

Jag tycker att du ska använda punkt lite oftare det är liksom lite jobbigt att läsa en lång text eller ett inlägg här på pokerforum eller på ett annat forum också för den delen när man inte ser var den börjar eller slutar och det blir svårt att se poängen i det du säger då hoppas att du lär dig något av det här onödiga inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja skriva av sig hjälper lite faktiskt och sånna grejer, lite kul att alla badbeats kommer i samma period som att mina 5 senaste nöt färger har plockats av en kåk o 3 senasste på rivern eller att mina AA i turneringar plockats av triss då båda varit all in men det är ganska normalt och om jag väl fått en bra hand och hyfsad pott så har den andra lirarn haft samma hand helt otrligt att allt sådant komme rsammtidigt efter en period av flyt.

 

Jag tycker att du ska använda punkt lite oftare det är liksom lite jobbigt att läsa en lång text eller ett inlägg här på pokerforum eller på ett annat forum också för den delen när man inte ser var den börjar eller slutar och det blir svårt att se poängen i det du säger då hoppas att du lär dig något av det här onödiga inlägget

 

Jag tycker du ska undvika att leka svenska lärare på ett pokerforum, som du sa själv ett helt onödigt inlägg och jag föredrar att du ej läser mina inlägg och slutar spela smart. Om du tycker den lilla texten var komplicerad så får du väl börja läsa barnböcker istället.

 

Jag tyckte synd om mig själv och vill grina av mig lite på forumet efter massa bad beats och tilt osv , det sista jag vill ha är kommentarer från ngn som vill spela smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska använda punkt lite oftare det är liksom lite jobbigt att läsa en lång text eller ett inlägg här på pokerforum eller på ett annat forum också för den delen när man inte ser var den börjar eller slutar och det blir svårt att se poängen i det du säger då hoppas att du lär dig något av det här onödiga inlägget

 

Du misshandlar ju svenska språket och dess grammatik något brutalt själv. Kasta inte sten i glashus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska använda punkt lite oftare det är liksom lite jobbigt att läsa en lång text eller ett inlägg här på pokerforum eller på ett annat forum också för den delen när man inte ser var den börjar eller slutar och det blir svårt att se poängen i det du säger då hoppas att du lär dig något av det här onödiga inlägget

 

Du misshandlar ju svenska språket och dess grammatik något brutalt själv. Kasta inte sten i glashus.

 

Du missade ironin i hans inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det inköp med mest +EV någonsin för min onlinepoker är en sandsäck med tillhörande handskar, lämpligt upphängd i anslutning till datorn. En riktig avtiltare som faktiskt funkar för mig.

Dock har det medfört några nackdelar. Min sambo har också fått upp ögonen för detta och börjar jag höra ett metodiskt dunkande från rummet är det bäst att gå och inställa sig vid diskbänken istället för att köra en MTT ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl åtminstone försöka skriva på svenska för det?

 

Vad är det som får dig att tro att jag inte skriver på svenska?

Är det svårt att förstå en text som inte är skriven 100% gramatiskt korrekt?

Ska man behöva köra spell check och läsa sina inlägg 3 ggr är det här ngn jävla uppsats forum för svenska språket där man får betyg för sin förmåga att uttrycka sig korrekt?

Det var ett jävla tjat om inkorrekt svenska, hur fan kan man hänga upp sig på det ?.

Brukar du gå till engelska poker forum och gnälla på deras grammatik, språkbruk eller sätt att uttrycka sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte konstigt att du har tiltproblem om du till och med blir upprörd över att någon via ett forum kritiserar din svenska. Skriver du bra kommer fler läsa och om fler läser får du fler tips. Var det inte något sådant du sökte?

 

Till topic: Jag vet att jag spelar sämre när tilten kommit, har aldrig lyckats vinna tillbaka med tilt i huvet. Så jag började sätta en gräns för hur mycket jag fick torska per dag. Har gått som smort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

skriv inte av dig på svenska bara för då disablar dom din chatt som med min och då går det inte skriva av sig tiltandet.

Jag fråga oxå efter anti tilt tips för ett par veckor sen och jag fick faktist ett rätt bra svar. Gör så många armhävningar du bara orkar samtidigt som du svär åt mot han som hadde tur mot dig. Funkar för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Vad gör ni när ni märker att ni spelar kasst eller har en streak av utdragningar i sammband med idiot beslut?

 

När jag närmar mig tiltstadiet brukar jag ta mig en titt över högeraxel där jag har satt upp en bild på min stora idol och förebild. Det är en bild när man ser honom sitta och vänta 2.5/5 Diana på SVS helt ostört.

 

Då tänker jag för mig själv att det en dag kommer vara jag som sitter där helt ostört som en dragon och väntar in mitt byte, och spelar genast bättre igen.

 

2q21vlc.jpg2re31o1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...