Gå till innehåll

Lämna ut fyrsiffriga koden?


jokke

Recommended Posts

Har fått ett nytt kreditkort så måste nu byta det på siten (prima).

Kan dock inte göra detta själv så mailade o fråga hur jag ska gå tillväga.

 

Fick detta te svar:

 

"Antingen så kan du skicka hit kortnumret och utgångsdatum och bekräfta din fyrsiffriga säkerhetskod så uppdaterar vi ditt konto."

 

Men bör jag verkligen ge ut mitt fyrsiffriga koden? Har jag juh aldrig behöva angett förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett nytt kreditkort så måste nu byta det på siten (prima).

Kan dock inte göra detta själv så mailade o fråga hur jag ska gå tillväga.

 

Fick detta te svar:

 

"Antingen så kan du skicka hit kortnumret och utgångsdatum och bekräfta din fyrsiffriga säkerhetskod så uppdaterar vi ditt konto."

 

Men bör jag verkligen ge ut mitt fyrsiffriga koden? Har jag juh aldrig behöva angett förut?

 

Det handlar självklart inte om din PIN-kod på kortet, utan den 4-siffriga kod som du själv valde när du skapade prima-kontot.

 

Om det nu var denna du menade så borde det vara helt okej, jag använder BET365 och där har jag flera gånger fått ange denna när jag bytt in-/utbetalningstyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Eek!! :shock: Mitt Mastercard har precis gått ut, och jag kan inte minnas att jag någonsin valde någon fyrsiffrig säkerhetskod när jag signade upp mig på Prima...! Hur ska jag göra då? :?

 

Kan det vara koden som finns på baksidan av det gamla kortet?

Skulle tro det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man får koden först när man har konton på fler än en Prima-site.
Jag har konto på fler än en site. Det kanske beror på vilket site? Ni skriver att det är Prima som kräver koden, det kan inte vara så att det är själva siten som kräver den?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet365 har iaf en sådan kod som man väljer när man signar up.. Har för mig att jag sett det på någon annan Primasite också.. Men det är inte någon kod som gäller på alla Prima sidor, utan endast några av Primasiterna som använder en sådan extra säkerhetskod..

 

Jo det var på bet365 jag också såg den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...