Gå till innehåll

NLT - Beta AQ på turn/river utan träff?


Recommended Posts

Players:

roven1 (EUR 27,95 in seat 1)

bodabruk (EUR 52,05 in seat 2)

LaeppeN8 (EUR 8,30 in seat 3)

*Lasse* (EUR 48,05 in seat 4)

Munkmannen (EUR 15,65 in seat 5)

HERO (EUR 48,50 in seat 6)

 

Jag är nästan helt ny vid bordet. Har spelat ca 10 händer. Har inte mött någon av spelarna tidigare.

 

 

Dealer: bodabruk

Small Blind: LaeppeN8 (0,25)

Big Blind: *Lasse* (0,50)

 

HERO was dealt: A :club: - Q :spade:

 

Munkmannen Fold

HERO Raise (2,10)

roven1 Fold

bodabruk Call (2,10)

LaeppeN8 Call (1,85)

*Lasse* Call (1,60)

 

Flop J :club: - J :diamond: - 3 :spade:

 

LaeppeN8 Check

*Lasse* Check

HERO Bet (5,00)

 

Får tyvärr med mig tre spelare men floppen känns ofarlig och betar cirkus 2/3 pot.

 

bodabruk Call (5,00)

 

Eftersom brädan inte är direkt dragvänlig känns det som det finns en överhängande risk att fi har 33 eller J här och slowspelar.

 

LaeppeN8 Fold

*Lasse* Fold

 

Turn J :club: - J :diamond: - 3 :spade: - 5 :heart:

 

HERO Check

 

Är det självmord att beta igen utan read? Eller är det vekt att checka? Jag gav i allafall upp potten här.

 

bodabruk Check

 

River J :club: - J :diamond: - 3 :spade: - 5 :heart: - 3 :diamond:

 

HERO Check

 

Min enda chans att vinna är att beta men jag vågar inte annat än checka igen.

 

 

 

Jobbig hand det här. Hur skulle ni spelat utan read? Det är ju på turn den stora frågan kommer upp. Ska jag beta där? Om jag inte gör det, är det då någon idé att beta river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag är fi så kan jag se det såhär:

 

1. Vanligt CB och ger upp på turn.

2. Han träffade triss och ville få det att se ut som att han gjorde ett CB och sedan ger upp på turn.

3. Han har ett pp och var rädd för att jag hade en J.

 

Lite read beroende men är han lös så skulle jag nog betta här tror knappast fi har något han kan syna med, MEN har han inte en hand han kan syna med så har du honom slagen för det mesta och då vinner du inget när du skulle vunnit ändå och förlorar mer när du är slagen.

 

Jag gissar på att fi har ett lågt pp eller QJ/JT. En check-syn är inte helt fel heller, han kan ju knappast tro att något av dom sista korten hjälpte dig så det är väldigt svårt. Lutar nog mest mot check-syn om han inte bettar helt onormalt mycket. En sista sak jag kan komma på är att göra en post-oak bluff om fi är kompetent, KAN få att fi att lägga en bättre hand, dessutom är det bästa sättet att komma undan biligt om han har monster.

 

Håller fö med cop att det inte är smart med ett CB mot så många fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du ska betta turn ur position där, inte utan att ha spelat mot spelaren tidigare. River känns ju också ganska kall att betta, eftersom på NL50 så finns det ingen som kan syna med AJ där för att de tror att deras A kan vara bra. Däremot får du nästan garanterat syn av alla par, och vinner mot alla sämre A:n ändå. Det kluriga är väl annars om du ska syna river mot ett bet. Ett litet bet skulle jag syna. Med rätt read kan man ibland syna typ ett halvpottsbet, men inte mot nån man inte känner till.

 

Edit: såg nu att brädan dubbelparade sig på river. Då ska du vara ännu mer restriktiv med att syna ett bet förstås, eftersom du bara splittar mot andra A:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

möjligt att jag är feg men jag skulle "gett upp den" och bara checkat redan på floppen och hoppas på att få se en gratis turn som kanske hjälper. jobbigt att göra ett bluff CB mot 2 spelare, här möter du tre :(

 

på river känner jag på mig ett han slänger ut en bet som du "måste" syna med A hög vilket blir en ren donation när han visar pocket 7or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han ett J så kommer han raisa dig eller har han en trea så kommer han calla eftersom du checka turn och visade svaghet exakt som du inte ville ha det callet efter floppen. Jag själv hade trott att mitt två par med A som kicker hade hållt här så klart man checkar ner den. Det jag tror han sitter på är AK eller typ pocket 8or eller 9or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...