Gå till innehåll

Mitt VISA stulet och använt på pokersida!


NiVetVem

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Mitt visakort blev stulet i helgen natten mellan lördag å söndag. Jag märkte det inte förrän ca 0200 då jag ringde å spärrade kortet. Men dom hade hunnit använda upp alla ca 7000 kr jag hade där på de få timmarna de hade. Idag har jag kollat upp det å pengarna har spårats till en pokersida, men än går det inte at se vilken. Är det någon har har någon koll, eller aning, om hur pokerisdor rent allämt hanterar sådana fall? Efetrsom jag hann spärra kortte inte mer än 2h efteråt, tror ni då att man kommer kunna få tillbaks pengarna eler så? Visst bör detta klassificeras som chip dumping?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska banker brukar vara ganska duktiga att ersätta kunden när kreditkortsbedrägeri över nätet har skett vad jag förstår. I ditt fall har dock ditt kort blivit stulet "IRL" och pengarna har hunnit blivit spenderade innan du hann spärra kortet, så jag vet inte riktigt hur det kommer att gå.

 

Det bästa är om du snarast ringer din bank och frågar hur stor chansen är att du får tillbaka dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

jag funderar på att göra ett försäkringsbedrägeri och lägga över några tusen från mitt visa till nån pokersite och sen bryta av kortet och slänga det och spärra det och sen fylla i blanketet o få pengarna tillbaka igen så dumpar jag över alla pengar till en polare som med glädje tar ut dem för en tusing eller något!! är detta olagligt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderar på att göra ett försäkringsbedrägeri och lägga över några tusen från mitt visa till nån pokersite och sen bryta av kortet och slänga det och spärra det och sen fylla i blanketet o få pengarna tillbaka igen så dumpar jag över alla pengar till en polare som med glädje tar ut dem för en tusing eller något!! är detta olagligt????

 

Nejdå. Just försäkringsbedrägerier har dom missat i senaste betaversionen av lagboken, så är övertygad om att det är helt ok att göra så. Tänk på att bryta kortet i tillräckligt många delar bara innan du spärrar det... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju mina pengar och dom kan ju inte veta att det var jag som gjorde det !! kanske kan tjäna några tusen i måna den på sånt här?? vad tror ni?? olagligt eller ej så är det ju ingen privatperson so m förlorrar på detta så det skadar igen utom bankens som redan har mycket pengar !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju mina pengar och dom kan ju inte veta att det var jag som gjorde det !! kanske kan tjäna några tusen i måna den på sånt här?? vad tror ni?? olagligt eller ej så är det ju ingen privatperson so m förlorrar på detta så det skadar igen utom bankens som redan har mycket pengar !!

 

Usch vilket lamt trolleriförsök. Gör om gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju mina pengar och dom kan ju inte veta att det var jag som gjorde det !! kanske kan tjäna några tusen i måna den på sånt här?? vad tror ni?? olagligt eller ej så är det ju ingen privatperson so m förlorrar på detta så det skadar igen utom bankens som redan har mycket pengar !!

 

Usch vilket lamt trolleriförsök. Gör om gör rätt.

har du testat sjölv elle ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske kan tjäna några tusen i måna den på sånt här??

 

Du tror inte de märker ett mönster efter några gånger?

 

är det ju ingen privatperson so m förlorrar på detta

 

Japp, alla bankens pengar låses in i ett bergrum i Sibirien för att aldrig mer användas av privatpersoner.

 

Annars kan du råna din lokala pressbyråkiosk, eller varför inte starta ett bluff-postgironummer där folk kan sätta in pengar till stackars barn i katastrofdrabbade områden. Du får pengar och de tror att de gör en god gärning. Det är win-win.

 

 

Skärp dig nu... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju mina pengar och dom kan ju inte veta att det var jag som gjorde det !! kanske kan tjäna några tusen i måna den på sånt här?? vad tror ni?? olagligt eller ej så är det ju ingen privatperson so m förlorrar på detta så det skadar igen utom bankens som redan har mycket pengar !!
Framför allt tror jag övriga försäkringstagare uppskattar det här, då deras premier blir dyrare vad det lider...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...