Gå till innehåll

Tiltar lättare på vissa nätverk!


Daxxar

Recommended Posts

Är det bara jag som har problem med att tilta extra lätt på vissa nätverk? På Prima och Tain har jag extremt lätt för att börja tilta och spela 50$ headsup så jag torskar halva rullen. Men på Partynätverket har detta aldrig hänt och mitt spel har alltid känts bättre där. Har alltid lättare att folda händer jag vet är slagna osv.

 

Undrar vad detta kan bero på, slump kanske? Eller är det utseendet på klienten? Hursomhelst tycker jag bara att de är lite mysko :)

 

Några andra med liknande upplevelser att dela med sig av?

 

* Till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lättare att tilta när jag provar en ny klient. Vet inte riktigt varför. Men det kan vara så att spelarna ofta är bättre än på Party där jag normalt spelar FLT och att jag blir frustrerad att jag inte vinner eller vinner betydligt mindre än i vanliga fall... Detta kan leda till tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, kan ge mina egna exempel.

 

 

På prima tiltar jag i princip aldrig - tror det har att göra med att det var här jag började spela, känns som hemma ungefär. Sen har jag alltid haft mycket flyt generellt sett på prima.

 

På partypoker brukade jag tilta stenhårt förut. När jag säger tilta så menar jag inte att jag ofta drog upp i nivå och smällde rullen utan att jag började spela oerhört slaskigt och kasst. Detta gick dock över efter att jag slutade spela på skinsen efter att party bröt upp. Nu när jag är tillbaka så är det mycket bättre.

 

Stars tiltar jag inte på, men däremot har jag aldrig haft något riktigt flyt där och jag märker ibland att jag inte har lika bra självförtroende i mitt spel där som på andra siter.

 

Paradise = TILT

 

Alla andra siter är neutrala ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de som säger att det lättare att tilta på ett nytt nätverk. När jag lirade på party första gången och åkte på en beat tänkte jag typ "äh skitsamma, det e ju ändå bara pengar på detta oseriösa leknätverket, med grafiska spelare vid bordet".

 

Annat är det när man sitter och myser hemma på b2b, eller ibland Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäsp. Vet inte om jag börjar bli okänslig men jag börjar tröttna på alla dessa trådar. "Å jag förlorar bara när jag inte har mina turkalsonger på mig! Varför är det så?"

 

"Den gröna färgen på klienten får mig så på tilthumör. Jag måste kunna byta skin för det är därför jag är en förlorande spelare"

 

Om ni kommer fram till något med substans så häpnar jag och tar tillbaka allt jag sagt. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäsp. Vet inte om jag börjar bli okänslig men jag börjar tröttna på alla dessa trådar. "Å jag förlorar bara när jag inte har mina turkalsonger på mig! Varför är det så?"

 

"Den gröna färgen på klienten får mig så på tilthumör. Jag måste kunna byta skin för det är därför jag är en förlorande spelare"

 

Om ni kommer fram till något med substans så häpnar jag och tar tillbaka allt jag sagt. :?

 

Det är väl ganska självklart att man kan spela sämre om man inte känner sig bekväm med klienten?

Jag tycker stars utseende och bilder är väldigt distraherande om man kör mer än 4 bord. Därför använder jag en svart bakgrund och kör utan bilder. Detta leder till att jag blir mindre stressad och kan hålla fokus längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäsp. Vet inte om jag börjar bli okänslig men jag börjar tröttna på alla dessa trådar. "Å jag förlorar bara när jag inte har mina turkalsonger på mig! Varför är det så?"

 

"Den gröna färgen på klienten får mig så på tilthumör. Jag måste kunna byta skin för det är därför jag är en förlorande spelare"

 

Om ni kommer fram till något med substans så häpnar jag och tar tillbaka allt jag sagt. :?

 

Det här är väl ändå inte riktigt en sådan tråd? Jag säger bara att jag har inte hamnat i mitt så kallade "tiltmode" en enda gång på Party medan jag på Tain och prima kan få värsta cprycken och bluffa bort allt på 3händer eller spela 50$ headsup när min rulle är på 300$. Undrade bara ifall någon haft någon liknande upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl ganska självklart att man kan spela sämre om man inte känner sig bekväm med klienten?

Jag tycker stars utseende och bilder är väldigt distraherande om man kör mer än 4 bord. Därför använder jag en svart bakgrund och kör utan bilder. Detta leder till att jag blir mindre stressad och kan hålla fokus längre.

 

För mig är det stor skillnad mellan att spela sämre och tilta. Spela sämre kan innefatta marginella skillander i ens spelande. Det gör knappast en tiltsituation.

 

Apropå skillader i spel så är det en träningssak och handlar om disciplin.

 

Den enda jag kan komma på som påverkar mig nämvärt är huruvida klienten är ny. Börjar jag multitabla på en ny klient som jag inte kan så blir det lite mer stressigt men det är aldrig tilten är nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd faktiskt!

 

Jag har själv också tänkt på detta och jag tror att det faktiskt är lite avgörande vilken klient man spelar på. Har själv spelat på b2b och prima och tycker att borden är ganska "lugna". avstånd mellan spelarna, inga konstiga avatars. spelet i sig är i och för sig hyfsat tajt också om man jämför med de sajter jag lättare kommer in i slaskmode på. De jag har märkt är sportingbet som nämndes här tidigare och också Ongame (eurobet) tycker jag det är tiltvarning på.

 

Tror dock att det är lite beroende på att man är ny på klienten och att spelet på 2/4 1/2 NL som jag spelar på faktiskt är lösare på sporting och ongame. Dessutom kan en tiltfaktor säkert vara som folk har nämnt tidigare också att man satt in en mindre summa pengar för att dels testa en ny klient och dels kanske spela till sig en bonus. Dessa pengar kanske känns mindre viktiga.....

 

jag vet inte, men intressant tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar mest på partypokers blackjackknapp. Helvete vad den går varm när beatsen haglar :twisted:

 

By the way, någon som vet om man kan få bort den i betaklienten? Sist jag testade gick det inte.

 

/Luap - blackjacktorsk for life

 

Du är inte ensammen. Klarar inte av pokerklienter som har blackjack knapp. Man dras till den på något konstigt vis. Blackjack bidrar bara till ett stort svart håll i rullen, för vinna på blackjack är fan omöjligt :(

 

Tiltar oftast på B2B av någon outgrundlig anledning. Helt omöjligt att spela nmot deras bonusar. Jag vinner dom kraftigt dom första 200vipen, sen så gör jag en störtdykning och slutar minus och då med bonus inräknad :(

 

Men allt beror nog på att det är jag som är dålig men vill inte erkänna det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol riktigt skönt att läsa den här tråden...började spela på everest (spelar där fortfarande iofs) och så fort jag kommer in på den sidan känner jag tilten växa inom mig...har haft så många utdragningar, bad beat m.m där att det förmodligen satt sig på psyket hos mig....däremot på andra sidor har jag inte alls den tendensen utan spelar mitt spel som jag ska...everest har jag numera bara som ett nöjeskonto, har svårt att slita mig, vill väldigt gärna slå tomtarna på fingrarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl ganska självklart att man kan spela sämre om man inte känner sig bekväm med klienten?

Jag tycker stars utseende och bilder är väldigt distraherande om man kör mer än 4 bord. Därför använder jag en svart bakgrund och kör utan bilder. Detta leder till att jag blir mindre stressad och kan hålla fokus längre.

 

För mig är det stor skillnad mellan att spela sämre och tilta. Spela sämre kan innefatta marginella skillander i ens spelande. Det gör knappast en tiltsituation.

 

Apropå skillader i spel så är det en träningssak och handlar om disciplin.

 

Den enda jag kan komma på som påverkar mig nämvärt är huruvida klienten är ny. Börjar jag multitabla på en ny klient som jag inte kan så blir det lite mer stressigt men det är aldrig tilten är nära.

 

Ja, det håller jag med om. Men dåligt spel brukar vara en bidragande orsak till tilt. Hursomhelst fasthåller jag att vissa klienter kan få en ur balans. Det kan handla om minnen från dåliga sessioner på siten eller irritation över utseendet/funktionaliteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl ganska självklart att man kan spela sämre om man inte känner sig bekväm med klienten?

Jag tycker stars utseende och bilder är väldigt distraherande om man kör mer än 4 bord. Därför använder jag en svart bakgrund och kör utan bilder. Detta leder till att jag blir mindre stressad och kan hålla fokus längre.

 

För mig är det stor skillnad mellan att spela sämre och tilta. Spela sämre kan innefatta marginella skillander i ens spelande. Det gör knappast en tiltsituation.

 

Apropå skillader i spel så är det en träningssak och handlar om disciplin.

 

Den enda jag kan komma på som påverkar mig nämvärt är huruvida klienten är ny. Börjar jag multitabla på en ny klient som jag inte kan så blir det lite mer stressigt men det är aldrig tilten är nära.

 

Ja, det håller jag med om. Men dåligt spel brukar vara en bidragande orsak till tilt. Hursomhelst fasthåller jag att vissa klienter kan få en ur balans. Det kan handla om minnen från dåliga sessioner på siten eller irritation över utseendet/funktionaliteten.

 

Håller helt med om dig att minnet om bad beat kan få en på tilt. Tycker det är konstigt att någon med det nicket (psykologen) så snabbt avfärdar en sådan grundläggande och självklar sak som betingning och respons. Har man tiltat ett par gånger på en sida/skin så är det mycket lättare att det betingar fram en tilt.

Nu säger jag inte att det här är huvudanledningen till att man tiltar utan det är en bidragande orsak.

 

Slut på OT nu och till topic.

Jag tiltar inte ofta men när jag gör det så spelar det ingen stor roll var jag spelar, tiltar lika mycket överallt. fö tycker jag tilten är viktig!! Utan den så ser man bara positivt på poker och alla vet ju hur viktigt det är med kritiskt tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller helt med om dig att minnet om bad beat kan få en på tilt. Tycker det är konstigt att någon med det nicket (psykologen) så snabbt avfärdar en sådan grundläggande och självklar sak som betingning och respons. Har man tiltat ett par gånger på en sida/skin så är det mycket lättare att det betingar fram en tilt.

Nu säger jag inte att det här är huvudanledningen till att man tiltar utan det är en bidragande orsak.

 

Slut på OT nu och till topic.

Jag tiltar inte ofta men när jag gör det så spelar det ingen stor roll var jag spelar, tiltar lika mycket överallt. fö tycker jag tilten är viktig!! Utan den så ser man bara positivt på poker och alla vet ju hur viktigt det är med kritiskt tänkande.

 

 

När har jag sagt att jag avfärdar betingning?

 

Det var en retorisk fråga därför jag har aldrig sagt det eller ens antytt något dylikt. Snacka om svammel.

 

Du får nog läsa på lite mer om Pavlov och Skinner eller snarare lite teoribildning som gjorts efter andra världskriget för det här kan man knappast inte förklara med precis som du säger en enkel betingning.

 

Skulle någon tilta betingat så skulle det innebära att personen skulle börja chipdumpa så fort han satte på klienten. Det har jag LITE svårt att föreställa mig. Speciellt när det inte finns någon reinforcement. Jag har lite svårt att tro att någon får lyckokänslore eller något annat positivt stimuli av att tilta. Dessutom så pratar man inte längre om responsive conditioning utan det kallas classical conditioning.

 

Men nog med psykologi lektion för i natt. Någon annan kanske kan ta över och utveckla.

 

Och angående OT. Det här är ju just det här som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, det håller jag med om. Men dåligt spel brukar vara en bidragande orsak till tilt. Hursomhelst fasthåller jag att vissa klienter kan få en ur balans. Det kan handla om minnen från dåliga sessioner på siten eller irritation över utseendet/funktionaliteten.

 

Någon slags ascociering klient- aggression i kombination med dålig impulskontroll handlar det säker om.

 

Tilt för mig är när man trycker in allt med Q9s (vilket personen inte normalt gör)i alla fall så det är inte så ofta man ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller helt med om dig att minnet om bad beat kan få en på tilt. Tycker det är konstigt att någon med det nicket (psykologen) så snabbt avfärdar en sådan grundläggande och självklar sak som betingning och respons. Har man tiltat ett par gånger på en sida/skin så är det mycket lättare att det betingar fram en tilt.

Nu säger jag inte att det här är huvudanledningen till att man tiltar utan det är en bidragande orsak.

 

Slut på OT nu och till topic.

Jag tiltar inte ofta men när jag gör det så spelar det ingen stor roll var jag spelar, tiltar lika mycket överallt. fö tycker jag tilten är viktig!! Utan den så ser man bara positivt på poker och alla vet ju hur viktigt det är med kritiskt tänkande.

 

 

När har jag sagt att jag avfärdar betingning?

 

Det var en retorisk fråga därför jag har aldrig sagt det eller ens antytt något dylikt. Snacka om svammel.

 

Du får nog läsa på lite mer om Pavlov och Skinner eller snarare lite teoribildning som gjorts efter andra världskriget för det här kan man knappast inte förklara med precis som du säger en enkel betingning.

 

Skulle någon tilta betingat så skulle det innebära att personen skulle börja chipdumpa så fort han satte på klienten. Det har jag LITE svårt att föreställa mig. Speciellt när det inte finns någon reinforcement. Jag har lite svårt att tro att någon får lyckokänslore eller något annat positivt stimuli av att tilta. Dessutom så pratar man inte längre om responsive conditioning utan det kallas classical conditioning.

 

Men nog med psykologi lektion för i natt. Någon annan kanske kan ta över och utveckla.

 

Och angående OT. Det här är ju just det här som är intressant.

 

Jag tror att det beror på illusionerad elementarfobi, triggad av Maslowmultiplikatorn och förnekelse. Detta härstämmar i deillusionerad preferensassociation som medför en låg trygghetsfaktor. "Abusus non tollit usum" brukar detta fenomen benämnas i Pavlovkretsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...