Gå till innehåll

Blanda baileys med?


Eiffel

Recommended Posts

Tja, vad har du?

 

Spontant så känns det ju inte direkt som du kan få något man kan dricka ett par glas av utan att få diabeteskänsla med Bailey's iom att det är så sött.

 

Här är en drinklista men de flesta recepten förutsätter andra, ganska exotiska spritsorter som du antagligen inte har liggande hemma om du inte är hobbyalkoholist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tvunget måste dricka Bailey's: Blanda med Vodka och lite mjölk alternativt bara Vodka.

 

Annars, mitt drinktips för en enkel och god dryck: Brännvin (Vodka, hemkört, whatever sålänge det inte är för mycket finkel), Schweppes Russian, en liten del outspädd apelsinjuicekoncentrat. Blanda 30-40% sprit, 1-2% apelsinjuicekoncentrat och resten Schweppes. Detta blir gott och får en fräsig färg. Dessutom tycker jag mig bli mindre bakis när jag dricker det.

 

En annan underskattad variant är Vodka Kurant med Cola (glöm Sprite), starkt blandad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shots; sambuka å baileys eller minttu (reserverar mig för stavningen, men ni vet den där finska spriten som man alltid lyckas få hem efter en kryssning) och baileys.

Annars så är det alltid gott å blanda med coantreu, kasta in lite mjölk om du vill vara "lite mindre man" ;) . Eller bara isbitar. Bara isbitar är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...