Gå till innehåll

Simpelt pokerprogram i Java, hjälp av kunnig sökes!


ampixo

Recommended Posts

Nu behöver jag lite hjälp här på morgonkvisten. Någon som kan JAVA-kodning lite lätt kanske kan hjälpa mig? Uppgiften i fråga är frågande :

"

Skapa en applet i vilken sju spelkort delas ut. Fem kort ska ligga på bordet och du, spelaren, har två kort på hand; som i Texas Hold'em.

 

Inga dubletter får förekomma bland korten och programmet ska skriva ut om spelaren fått "färg". Man kan använda alla fem korten som ligger på bordet eller använda en eller två av de korten som man har på hand. "

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, fråga inte så mycket frågor, utan lös bara uppgiften! Han har ju fått det sådär, ska han veta mer specifikt så måste han ju fråga sin lärare!

 

Eller... jag menar.... det var ju inte till skolan. Så... .det var... väl.... hans arbetsgivare som gav honom uppgiften! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, fråga inte så mycket frågor, utan lös bara uppgiften! Han har ju fått det sådär, ska han veta mer specifikt så måste han ju fråga sin lärare!

 

Eller... jag menar.... det var ju inte till skolan. Så... .det var... väl.... hans arbetsgivare som gav honom uppgiften! ;)

 

Håller med helt och hållet. För skola och arbete är det enda som existerar i denna värld! ;)

 

Programet skulle vara så simpelt som möjligt och så slumpartat som möjligt. Samt att det skulle kunna gå att köra i win-mode. Men inte i behov av programet längre. Var ganska lättgjort när jag tänkte efter lite extra, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...