Gå till innehåll

Långa män smartare?


Albert

Recommended Posts

Aftonbladet

 

 

Man vet att kroppslängden förutom ärftlighet i viss mån beror på sociala och ekonomiska omständigheter. I överklassgrupperna är fler människor långa än i de lägre klasserna.

 

 

Äntligen fick jag det på papper att jag är smartare än snittet och då är jag ändå inte från överklassen! Ägda! Länge leve drasuterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång man har lång drule. Ju längre drule, desto bättre självförtroende. Har man bra självförtroende, tror man att man kan lösa IQ-uppgifter. Om man tror på sig själv har man större chans att lyckas på ett IQ-test än om man inte tror på sig själv!

 

Ju större bröst en kvinna har, desto bättre självförtroende. Har man bra självförtroende, tror man att man kan lösa IQ-uppgifter. Om man tror på sig själv har man större chans att lyckas på ett IQ-test än om man inte tror på sig själv!

 

Nä vänta nu, den här teorin stämmer nog bara på män...

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men... Jag är kort ju! Vafan, innebär denna upptäckt att jag kommer att behöva se mig om efter ett annat jobb, som är mer passande för min nyupptäckta dumhet? Jag menar, man måste ju ha lite i hjärnan för att göra det jag gör, och det kan har nu aftonbladet visat att jag är för kort för.

 

Damnit, vad har McDonald's för krav på utbildnings? Kanske har en chans hos dem?

 

Tack aftonbladet, tänk bara vad pinsamt om detta hade fortgått, vad pinsamt det hade blivit om jag hade fortsatt här. Visste att jag kunde lite på er och era noggranna, källkritiska och pålitliga journalister!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om det är gott om långa grabbar på forumet. Är själv två meter och trivs riktigt bra med det. Det är sällan jag stöter på längre killar även om det händer ibland.

 

Vart har förresten sevenfeet tagit vägen? Minns att kallade sig så för att han var typ 2.06 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste en gång en undersökning (det var ett exempel i statestikkursen på KTH) som entydigt slog fast att barn med stora fötter var mer begåvade/mentalt utvecklade (kommer inte ihåg exakt ordval) änbarn med små fötter. Det var utom all tvivel statistiskt säkerställt, rent revolutionerande resultat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... Det var alltså ett exempel på hur misslyckade experiment gav korrekta, men ändå uppåt väggarna, felaktiga svar.

 

Ju äldre en unge är, desto större fötter har den. Ju äldre en unge är, desto mer mentalt utvecklad är den. Forskarna hade upptäckt att äldre ungar är smartare än yngre, via fotstorleken. Djupt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...