Gå till innehåll

PF-satelliter till EPT etc?


RayIV

Recommended Posts

Satt precis och läste tråden om WSOP2K6 som till viss del handlar om eventuellt stejkning av vår käre forumfisk gdaily. Funderade över att i fall tillräckligt intresse inte fanns bland medlemmarna kanske PF kunde skjuta till resten (då jag fått för mig att PF har en del kapital, till viss del avsett för stejkningar och liknande (?)).

 

Nu vill jag inte på något sätt misunna gdaily någonting men det känns lite... statiskt att satsa så mycket pengar på en person och en så dyr turnering. Istället slog tanken mig att istället för att bara köra vanliga MTTs med rak prispool kan man köra satelliter till förslagsvis EPT-turneringar som (oftast) har inköp på 4K euro. En början vore ju att satsa på att få iväg några spelare till en specifik EPT-tävling och på så vis ha lite Team Pokerforum-känsla.

 

Tanken är att PF skjuter till lite pengar och antingen gör satelliten billigare eller ökar antalet prisplatser. Hoppas intresse och kapital finns från PFs håll (intresse bör ju finnas iaf, då man tidigare stejkat spelare). Jag misstänker att HeyPoker gladeligen betalar resa/boende mot att man spelar i t-shirts med deras namn (samt pokerforums). Givetvis kommer de lyckligt lottade som kommer iväg skriva väluppdaterade livedagböcker här på forumet. :)

 

Tycker det är en trevligt idé åtminstone, frågan är ju om EPT kanske är lite för dyra turneringar för att PF ska kunna stejka satelliten med en summa pengar som "makes a difference".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RayIV,

 

vi diskuterar faktiskt precis en liknande sak. Vill inte avslöja mer, men det lär märkas om max tre veckor...

Tss... så låter det alltid, bara för att man inte ska kunna ta åt sig äran och/eller söka patent för idén.

 

Självklart :-)

 

Skämt åsido, hade faktiskt ett möte om det här i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga varför ni har valt Stars och inte HeyPoker där ni kör turneringar varje vecka?

För att EPT är ett Stars-event?

Ok, visst. Men det stoppar ju inte B2B från att ha satelliter..

Nej, det är ju sant.

Tänkte bara att Stars kanske var mer villiga att bidra med sponsring till sitt eget event. Men jag spekulerar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...