Gå till innehåll

Allt om snus!


Albert

Recommended Posts

Vänner,

 

Sedan förra gången jag läste tråden, har jag provat Granit portion och Kronan portion. Granit är helt ok. Inte mycket att klaga på. Kronan är däremot något av det värsta jag smakat. Fy tusan!

 

När jag köpte min senaste stock med LD, såg jag att LD satt kombilock på dosorna. Mycket bra initiativ! LD är fortfarande mitt favoritsnus.

 

Priser hos Tutti frutti (vid Systembolaget på väster i Jönköping):

Stock LD portion 105 kr.

Stock Kronan portion 89 kr (erbjudande i två veckor, sa killen bakom disken).

 

Finns det lägre priser i Jönköping?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooog!

 

It's the truth Jenze boy!

 

Ja, jag tror säkert att någon tomtig läkare har sagt det till dig. Men det känns som en överdrift. Ett hjärta slår väl nånstans mellan 100 - 120 000 slag per dygn. Skulle snuset göra att det slår lite drygt 10% fler slag per dygn?

 

Jag vet ju inte, det kanske det gör?

 

Fast en läkare som säger sådana saker får ju ens hjärta att slå ytterligare 25 000 slag per dygn så då kan han ju tänka över sin yrkesroll en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En läkare sa till mig att man får 15 000 hjärtslag mer per dag om man snusar :shock:

 

Om vi räknar på en genomsnittspuls på 80 slag/min = 115200/dygn

 

Plussar vi på 15000 slag på det=130200/dygn

 

130200/dygn = 90,4 slag/min

 

Saftig ökning..

 

10 slag extra per minut. Visst, det är mycket men inte orimligt. En polares farsa som är läkare berättade detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu snusat det svarta guldet i tre år och har inte den minsta tanke på att sluta. Det finns inget som är så underbart som att lägga laptopen på lilla kulan och samtidigt trycka en stor jordklump och slänga upp den med tungan under läppen. I början hade jag svårt att finna min egen nisch och slungades i den täta snusdjungeln, har i princip testat allt men har nu fastnad för den underbara Skruf stark lös, ingen annan som gjort det :D?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Gjorde antagligen det snuskigaste jag någonsin gjort i morse. Snuset tog slut igår kväll runt 22-tiden och det var lugnt. Skulle promenera hem imorse och mitt på gatan hur locket ligger vid sidan av en halvmosad Ettan dosa. Jag spankulerar fram för att se om snuset är använy eller inte. Sedan ser jag till vänster; ingen människa, sedan studerar jag mitt högra håll och även där inte en levande själ så jag plockar upp dosan och en pris. Märker att de är lite fuktiga av regnet som just började komma (får hoppas att det var regnet iaf) men det smakade fint som snus! :) En HEL dosa aldeles gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Grattis! :)

 

Nu efter nyår så blir ju snuset snuskigt dyrt... funderar starkt på ett nyårslöfte att sluta snusa :P Fattar dock inte hur det ska gå till, började 1995 typ och snusat sedan dess utan att försöka sluta en enda gång.

 

Att sluta helt direkt istället för att börja trappa ner på snusandet känns väl bäst, fast kanske nikotinfri snus kan vara en idé att prova :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! :)

 

Nu efter nyår så blir ju snuset snuskigt dyrt... funderar starkt på ett nyårslöfte att sluta snusa :P Fattar dock inte hur det ska gå till, började 1995 typ och snusat sedan dess utan att försöka sluta en enda gång.

 

Att sluta helt direkt istället för att börja trappa ner på snusandet känns väl bäst, fast kanske nikotinfri snus kan vara en idé att prova :)

 

Fick en dosa nikotinfritt en gång som reklam med nån tidning. Lessen, var det äckligaste jag smakat. Brann i läppen o smakade skit typ. Var man inte tokig av nikotinbegär innan så blev man tokig av det äckliga nikotinfria snuset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! :)

 

Nu efter nyår så blir ju snuset snuskigt dyrt... funderar starkt på ett nyårslöfte att sluta snusa :P Fattar dock inte hur det ska gå till, började 1995 typ och snusat sedan dess utan att försöka sluta en enda gång.

 

Att sluta helt direkt istället för att börja trappa ner på snusandet känns väl bäst, fast kanske nikotinfri snus kan vara en idé att prova :)

 

Fick en dosa nikotinfritt en gång som reklam med nån tidning. Lessen, var det äckligaste jag smakat. Brann i läppen o smakade skit typ. Var man inte tokig av nikotinbegär innan så blev man tokig av det äckliga nikotinfria snuset.

 

Jag kör nicofritt snus lite nu, kanske 2 per dygn. Funkar skitbra faktiskt.

Blir för dyrt att snusa efter nyår, och dessutom har jag en grop nästan till ögat =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit utan snus i 11 dygn nu efter att ha snusat som en Mumrik i ca 10 år. Ingen abstinens alls. Gratta mej.

 

Jag la ner snusandet förra måndagen (4de), hittade fimpar på balkongen på onsdagen... så vet inte riktigt när jag ska börja tideräkningen för mitt nikotinfria liv riktigt.

 

Abstinensen märktes av kraftigast första veckan (räknar från då jag slutade snusa), men eftersom det inte är första försöket jag gjort på att lägga ner så visste jag att en vecka skulle ta udden av'et.

 

Tillfällen jag blivit blind av raseri hitills:

 

När jag inte kunde hitta försäkringskassans postadress trots att jag verkligen ansträngde mej. (att det ska va så jävla hemligt... hitta till slut iaf.)

 

När andra handkontrollen inte funka när jag körde project64, varpå jag fipplade å fick den att till slut inte känna igen någon av handkontrollerna, vet inte om den går att laga, men troligtvis, å jävligt nära att den åkte igenom TVn vilket hade varit förjävla sorgligt.

 

När jag äntligen hittade min trådlösa router å skulle köra med det skiten igen å jag inte fick det att funka... där kunde jag tack å lov ställa den ifrån mej och göra annat... tiltkontroll.

 

När jag efter en vecka trodde mej vara redo att sätta mej ner för lite lowstakes poker... bra beslut att göra det mitt i natten å sen skrika könsord det högsta man kunde för minsta tappade pott. :D

 

Min motivation att lägga ner har väl inte varit så jättestark, det har inte heller varit en fråga om borgarsvinens beslut att höja priset, utan jag trodde att det låg till grund för mina sömnsvårigheter (snusade dygnet runt)... nu visade det sej att det inte hade med saken att göra, men men.

 

Tuggar tuggummi nu istället, alltså niktonfria vanliga, stimorol å liknande... mest för att det är en så konstig känsla i munnen annars, men räknar väl med att sluta med det med om några dagar... kommer sakna den laxerande effekten bara. :/...

 

Har inget direkt sug efter nikotin heller, enda som stör mj är nonsmoking genrations löjliga kampanj. Anledningen att man en gång började var ju för att bli mer motbjudande å slippa fruntimmer. :D

 

Ska bli intressant nästa gång man dricker öl... det går ju lite hand i hand med nikotin dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...