Gå till innehåll

Allt om PokerCalc!


jepalano

Recommended Posts

Tjenare,

 

( Kanske fel forum, isåfall flytta, hittade inget bättre :P )

Har hållt på lite och utvecklat en förtillfället enklare poker odds räknare.

 

Än har den inget grafisk användargränssnitt, det kommer.

 

Just nu är den bara väldigt enkel och fungerar på följande sätt:

 

Först möts användaren av en liten meny där han/hon kan välja att 1. starta direkt , 2. Options (Fyller förtillfället ingen funktion) eller 3. Stänga ner programet.

 

Tänkte ladda upp den här och höra med er som spelare poker kanske lite mer än jag, dels om den är användbar och dels vad jag kan jobba mer på, såsom nya funktioner osv.

 

Länk: http://jsoft.prowebcafe.com/poc/Pokercalc.exe

 

Länk2(.rar): http://jsoft.prowebcafe.com/poc/Pokercalc.rar

 

 

Om ni behöver kritisera, snälla gör det på ett trevligt sätt :)

 

Mvh // Jepalano

 

* Flytt till Studier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehhh?

 

är du seriös?

 

jag skriver att jag har en out och två kort och din räknare säger att jag har 50%.

 

Du har en bit kvar grabben...

 

 

jag har också lirat ihop ett litet program.

Man startar programmet och ett sexmannabord på expekt. Man låter expektbordet vara "on-top" i ett par sekunder och sedan kan man välja det i en meny och koppla upp sig mot det. När detta är gjort får man automatiskt in korten på flopp, turn och river i programmet.

 

När man då får en ny hand klickar man in vad man har i 52 checkboxar, en för varje kort och klickar på en knapp för att simulera 10000 möjliga utfall med random händer.

 

När flopp, turn och river kommit görs nya simuleringar och man får hela tiden feedback och info om sina kortodds gentemot en randomhand.

 

I kombination med read och ger detta en grym edge mot fiskarna på microlimit vilket är det enda jag har råd att lira so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkade som hasseklas missade "Om ni behöver kritisera, snälla gör det på ett trevligt sätt"

 

Med "kort kvar" menas nog kort kvar i leken.

 

Håller med om att det kanske inte är det mest avancerade programmet men han menade inget illa med det och bad om att inte bli påhoppad.

 

Till jepalano:

Vet inte vilket språk du använt men gissar på C eller C+.

Programmerat C+ själv men gick sedemera över till VB vilket jag fann trevligare/enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt...

såklart är det som du säger erhnam. tänkten inte på att det kunde vara så enkelt.

 

 

orsaken till att jag lät brysk var nog mycket att att jag nästan tycker det är roligare att skriva denna typen av program än det är att lira och har velat kunna utbyta erfarenheter med någon. Kort och gott blev jag nog lite besviken över att pokercalc inte var längre kommet när jag öppnade det. sorry.

 

jepalano har ju trots allt gjort en bra start och har en intressant infallsvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...