Gå till innehåll

Ska man sluta med 6-bord


Razorback

Recommended Posts

När jag provar att spela på 6-bord så händer följande scenario:

 

Vinner lite i början dvs går in med 25 d och kan dra in en pott på 3-4 d MEN sedan hamnar man på minussidan hela tiden och får kämpa i timmar för att att hålla förlusten så liten som möjligt.

 

Detta händer gång på gång, har spelat på nivån 0.5/1 FL i ca 30 timmar.

 

Ska man ge upp 6-bord och återgå till 10-bord, boken jag har som underlägg till mitt spel grundar sig på just 10 (SSH).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en "oerfaren" pokerspelare så är 6manna EJ att rekommendera.. dom viktiga besluten tas postflop (iofs lirar jag NL). Lirar man 10manna sitter man juh bara och foldar helatiden, det har man inte råd med på 6manna.

 

Så tror din förlust kan ha med att du inte riktigt klarar av spelet? Sen krävs det en mkt större "databas" innan du kan säga någe exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ge upp 6-bord och återgå till 10-bord, boken jag har som underlägg till mitt spel grundar sig på just 10 (SSH).

Om du är grön och sitter och spelar enligt en bok som är anpassad för 10-bord är det en ganska bra idé att hålla dig till just 10-bord, ja. Jag rekommenderar att du väntar med 6-max till dess att du känner dig säker på att du slår fullbord och att du då ser till att läsa på ordentligt för att ta reda på hur du måste ändra spelet. 6-max är brutalt och oförlåtande men såklart mycket manligare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker själv det är svårt med 6-max. Teorin blir ju annorlunda när det gäller starthänder, och jag utgår ifrån att man måste spela betydligt mera aggro.

morberg eller gyre bör kunna göra en bättre utläggning om sånt.

 

Ja teorin stämmer inte alls och blindsen hinner äta ganska mycket innan man hinner spela sin väl inlästa bokteori :roll:

 

Ska gå över till 10-bord igen trots det är tråkigt :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är att 6-manna FL skiljer sig ganska mycket från fullbord FL. Det finns en massa bra trådar i forumet om shorthanded. Kolla efter FLT SH eller något sådant i rubriken.

 

Förresten, om du postar om fixed limit och vill slippa en massa svar från no limit-spelare som inte kan läsa så kan det vara en bra idé att skriva FLT i rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke jag har är att du kanske i början plussar eftersom FI inte vet hur du spelar men efter ett tag har dom läst dig och då spelar ut dig?

 

På 0.5/1.0? Jo tjena :)

 

Stämmer in i kören som rekommenderar dig att bli stabil på fullring först och få ett hyffsat spel postflopp. Då blir det både enklara att slå shrthanded på en gång samt att komma fram till vilka förändringar du måste göra med ditt spel.

 

Jag tycker verkligen du ska försöka lära dig shorthanded när du bemästrar fullring. Spelarkvaliten är så mycket lägre, alla action tomtar och de som gillar att limpa Q4o UTG spelar shorthanded och på låga nivåer kan man håva in pengar om man har koll på vad man gör.

 

Det finns en massa dagböcker att läsa igenom som handlar om shorthanded FL-spel, hela vägen från 0.5/1.0 upp till 10/20. Frossa i dom och fortsätt med fullring ett tag till så ska du se att det kommer gå bättre när du testar nästa gång. Jag hade också svårt med shorthanded innan jag verkligen bestämde mig för att lära mig det. Nu har jag dubbla timlönen på motsvarande nivå shorthanded mot fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...