Gå till innehåll

NLT - Q7s blir dubbla drag på flop och får mothugg!


Recommended Posts

Hej! Denna handen utspelade sig för ett litet tag sedan. Jag försöker spela denna typ av händer på flera olika sätt för att bli så svårläst som möjligt även om jag inte tror det är något problem på min nivå. Fi verkar tight och solid. Vi har båda suttit på bordet ett tag men jag multitablar och har inga egentliga reads utöver det. Preflop brukar jag variera fold, syn och höjning med denna typ av händer. På flop brukar jag variera checksyn, checkraise eller att betta ut. Vad tror ni om detta? Är fold ett alternativ när han bettar ut strax under pot på floppen?

 

Min första HH-post så ha överseende om jag gjort något fel är ni hyggliga. Jag försökte använde den där bison hand converter som det länkas till i den klistrade guiden till hur man ska posta HH:s men den fungerade inte till .txt-filer. Eller? Någon som vet hur man ska göra? Här är den i alla fall.

 

 

Hand 34530659, Started at 2006-01-23 21:39

Table 'Galveston': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 0: Hero ($136,20 in chips)

Seat 1: 2up3down ($100 in chips)

Seat 2: njsparty ($165 in chips) (on the button)

Seat 3: hazeydavey ($171,40 in chips)

Seat 4: daToastah ($45,60 in chips)

Seat 5: DesertDariz ($75,50 in chips)

Seat 6: jp-longthon ($5,85 in chips)

Seat 7: SusyBridgy ($230,95 in chips)

Seat 8: GAMETYME777 ($34,85 in chips)

Seat 9: johnnyBG300 ($103,50 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

 

Dealt to Hero: 7 :club:

Dealt to Hero: Q :club:

 

hazeydavey : Post Blind ($0,50)

daToastah : Post Blind ($1)

2up3down : Post Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

DesertDariz : Fold

jp-longthon : Fold

SusyBridgy : Fold

GAMETYME777 : Fold

johnnyBG300 : Fold

Hero: Bet ($4) Höjer upp från CO-1

2up3down : Call ($3) Får syn av CO

njsparty : Fold

hazeydavey : Fold

daToastah : Fold

 

*** Flop *** : 9:club: J :heart: 8 :club:

Plockar upp färg- och gutshot stegdrag på flop

 

Hero : Check

2up3down : Bet ($8)

Hero : Raise ($25)

2up3down : Call ($17)

 

Ville att han skulle betta ut för att jag sedan skulle kunna slå om och sno hem potten. Rätt spelat och lagom stor raise? Jag blev lite förvånad när han synade. Det känns som han har en färdig hand men inte stål, AJ eller tvåpar kanske. Ett set eller stege skulle han återhöjt mig med tror jag.

 

 

*** Turn *** : [ 9 :club: J :heart: 8 :club: ] Q :diamond:

Hero : Bet ($35)

2up3down : Call ($35)

 

Här tror jag att han sätter mig på drag och eftersom det känns som han hade en färdig hand på flop tänker jag att han inte kan syna detta bet utan en 10. När han synar känner jag mig rätt slagen men samtidigt förvånad att han inte återhöjer. Känner mig tacksam för det när jag har mitt färgdrag kvar.

 

*** River *** : [ 9 :club: J :heart: 8 :club: Q :diamond: ] 7 :spade:

 

Trots att jag träffar tvåparet känner jag mig ganska slagen här och är först att agera. Vad hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag leder floppen, men om du ska c/r så slå om pott på floppen.

 

Var det dig jag mötte i handen? En fråga bara. Höjer jag inte pot när jag höjer 17$ i en pot på 9$ plus din höjning på 8$? Rätt exakt tom.

 

Potten är 8 på floppen. Han betar 8, en pothöjning är då om du höjer till 32, inte 25.

 

En tumregel är att tänka att han ska få 2-1 på sin syn av ditt raise för att det ska vara ett potraise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag leder floppen, men om du ska c/r så slå om pott på floppen.

 

Var det dig jag mötte i handen? En fråga bara. Höjer jag inte pot när jag höjer 17$ i en pot på 9$ plus din höjning på 8$? Rätt exakt tom.

 

Potten är 8 på floppen. Han betar 8, en pothöjning är då om du höjer till 32, inte 25.

 

En tumregel är att tänka att han ska få 2-1 på sin syn av ditt raise för att det ska vara ett potraise

 

En annan bra tumregel när du ska raisa pot är ju att räkna ut hur mycket som är i potten och sen raisar du så mycket.

 

OT: Inte för att jag spelar Q7s PF men...

 

C/R på floppen verkar inte helt fel (eftersom han betade)... Raisa lite mer bara kanske, som sagt.

 

Turnen sög ju balle så den hade jag nog C/C:at, beroende på hur mycket han betar självfallet...

 

På rivern har du ju skapat en monsterpot OOP med en skithand (drag) så där blir spelet svårt... hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker överlag inte om spelet att checkraisa när man själv höjt pre men det kan såklart bero på motstånd också. Raisen tycker jag är lagom stor.

 

När fi synar den är det ganska troligt att han kommer syna turn också. Om du checkar turn tycker jag ofta att man får ett gratiskort på våra nivåer, om inte annat är det rätt ovanligt att man får ett så stort bet som i närheten av pott mot sig.

 

På river hade jag troligen checksynat i ditt läge. Möjligtvis lagt om fi gått all in om han inte är en väldigt agressiv spelare. Men det verkar han inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...