Gå till innehåll

Pokersite med välgörenhet som syfte?


DanLar75

Låter det som en bra ide?  

66 medlemmar har röstat

  1. 1. Låter det som en bra ide?



Recommended Posts

Tänkte kasta ut en trevare och se vad folk säjer.

Funderar på att starta ett pokerskin ( finns rätt billiga alternativ för detta ) och tänkte att det kanske finns spelare där ute som har lite "social conscience" och gärna skulle spela på en site där raken går mer eller mindre oavkortat till välgörenhetsprojekt?

 

Vad sägs? skulle DU kunna tänka dig att spela på en site om du visste att intäkterna går till goda gärningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att vi tidigare hade en liknande trådar om att starta pokersajt, och så länge den hålls på en nivå där det är förslag och inte en massa smygreklam eller affärsförslag kommer den att vara öppen.

 

Hoppas att den håller sig ren och fin. :)

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilr väl som UFF typ, 95% av överskottet rakt ner i fickan på arrangören (det kallas administration) och 5% kanske kommer fram till "välgörenheten" om man har tur... :x

Exakt samma resonemang som gör att jag är mycket restriktiv med vilka välgörenhetsorganisationer jag skänker till. För att inte tala om att det är viktigt att se vilken sorts välgörenhet det handlar om, goda avsikter kan trots allt få riktigt risiga effekter om det exempelvis vid bistånd sänker den lokala jordbruksekonomin.

 

Skulle det vara något projekt jag tyckte verkade vettigt samt att redovisningen var så tydlig att jag faktiskt kunde se vart pengarna gick skulle jag vara intresserad. Om det inte gällde så skulle jag snarare bli misstänksam och mindre benägen att spela på siten än om de inte sagt att de skulle syssla med välgörenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig i livet. Det skulle jag inte lita på.

Som tidigare inlägg har påpekat så går nästan alla dessa "välgörenhets" företag med feta inkomster, en fjuttig del går desan till välgörenheten...

 

Vill jag donera till välgörenhet så betalar jag själv.

 

Jag har ochså kollat upp det där med att starta en pokersite och kom fram till att de befintliga nätverken var inte tillräckligt bra. Så jag öppnar ett nytt nätverk istället. ;)

 

En polare som är grym på programmering håller på och petar på "ryggraden" i hur servers och liknande ska fungera. Om det blir verklighet är en annan fråga, men det vore grymt kul!

 

Något som saknas är väl typ 1 miljon eller två till licensieringar och fipplande med sådant man inte kan/vet något om... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig i livet. Det skulle jag inte lita på.

Som tidigare inlägg har påpekat så går nästan alla dessa "välgörenhets" företag med feta inkomster, en fjuttig del går desan till välgörenheten...

:

 

För att ha ett 90 konto så krävs det att 85% går till det välgörande ändamålet. Jag skulle inte påstå att det är en fjuttig del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 KONTO

 

Är ju grovt överskattad å ger en falsk trygghet i att ens pengar går till välgörenhet.... det enda 90 kontot gör att är att garantera att 50% går dit dem ska..

 

Har jobbat på sån skit när jag gick gymnasiet...är det någon som ringt upp å frågat så går 25% rakt ner i fickan hos den personen.

 

Röda korset är bland dem sämre på att få ut pengar som folk gett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske så det ska vara...85% men förstår dock inte hur vi fick 25% av det som man drog in och organisationen tog noll å la ut för dem 10% extra...

 

De hade garanterat andra sätt att dra in pengar. Jag testade även ett sånt där skitjobb i min ungdom. Cancerfonden tror jag det var. Skitoseriöst och jag arbetade där i fem timmar och stack. Men jag tycker inte man skall dra alla över samma kam.

 

Men personligen skulle jag själv välja vilka jag skulle skänka till än låta en pokersajt göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beer Church Poker

 

 

 

At Beer Church Poker, our mission is to make the world a better place one beer at a time, one hand at a time. We want to unite poker-loving, beer-loving people all over the world and create a sense of unity and community. To that end, Beer Church Poker is proud to offer one of the online industry's leading poker card rooms.

 

Beer Church Poker is committed to supporting charitable causes and your involvement here in our card room helps us accomplish that. We do not claim to be a not-for-profit organization, but we do challenge anyone else to do as much as we do to make the world a better place. Best of all, we do it on behalf of you, the beer-drinking and poker-loving people of the world.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beer Church Poker

 

 

 

At Beer Church Poker, our mission is to make the world a better place one beer at a time, one hand at a time. We want to unite poker-loving, beer-loving people all over the world and create a sense of unity and community. To that end, Beer Church Poker is proud to offer one of the online industry's leading poker card rooms.

 

Beer Church Poker is committed to supporting charitable causes and your involvement here in our card room helps us accomplish that. We do not claim to be a not-for-profit organization, but we do challenge anyone else to do as much as we do to make the world a better place. Best of all, we do it on behalf of you, the beer-drinking and poker-loving people of the world.

 

:P

 

Äkta välgörenhet där man vet vart pengarna går och att det är för ett gått mål - Skapa nya Fulla Pokerspelare!

 

"I'm Mike Sexton and I'm proud to present the official beer of the the World Poker Tour - Amber Rock Beer! May you're card be good and yours pots huge!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att fuska mycket med 90-konto med.

Ofta är det ett AB som tar hand om pengarna först, swn skickar de pengar vidare till organisationen.. Och av de pengarna kanske det 75-80% som går fram...

 

Hur mycket som AB-företaget tar först brukar man prata tyst om.

 

Har själv jobbat som säljare på ett sånt företag under ett antal år...

Törs man säga att vi hade finast kontorslokaler i stan... Av pengar som andra företag skänkt till en god sak....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...