Gå till innehåll

Hur viktigt tycker ni det är att skriva Player notes?


chievo85

Recommended Posts

PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar.

 

Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen.

 

Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacka vet jag PokerTracker och PA Hud. De ger säkra, utförliga och objektiva player notes

Visst säger dessa verktyg en heldel om motspelarna, men man ska också har klart försig att de kan ge missvisande siffror.

Att bara använda sig av PT/PO kan någon bli väldigt kostsamt då du inte får med hur dom aggerar i vissa situationer beroende på vad dom håller, t.ex. Överbettar rivern med luft, C/MR TPNK, etc.

 

Den sköter uppgiften att sålla de bra spelarna från de dåliga alldeles utmärkt, att hålla koll på vilka som är dåliga är nästan meningslöst eftersom de flesta är dåliga :)

 

Information om de bra spelarna ser jag som mycket mer värdefull, och mha PT/PAHUD så har jag de (enligt mig) 10 viktiagste statsen framme på bordet. Hurvida folk checkraisar färgdrag o sånt håller man lite i huvet, typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar.

 

Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen.

 

Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett.

 

:)

 

Men om PT get missivsande siffror på grund av att fi spelar sent och är trött, blir inte en note man sätter på spelaren lika missvisande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar.

 

Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen.

 

Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett.

 

:)

 

Men om PT get missivsande siffror på grund av att fi spelar sent och är trött, blir inte en note man sätter på spelaren lika missvisande?

 

Inte om du gör det korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har åkt på problem på sistonde, jag brukade alltid markera fiskar även dom som är bra etc.

 

Mitt problem är fiskarna, någon kan helt enkelt vara på tilt eller full. Jag raderade alla mina fisk markeringar, för jag stötte på några som jag markerat som fiskar och de va helt enkelt inte fiskar :P

 

 

Sen om man tänker efter, varför ens markera fiskarna? man ser ju direkt vem som är fisken ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har åkt på problem på sistonde, jag brukade alltid markera fiskar även dom som är bra etc.

 

Mitt problem är fiskarna, någon kan helt enkelt vara på tilt eller full. Jag raderade alla mina fisk markeringar, för jag stötte på några som jag markerat som fiskar och de va helt enkelt inte fiskar :P

 

 

Sen om man tänker efter, varför ens markera fiskarna? man ser ju direkt vem som är fisken ändå...

 

Det är lättare att hitta bra bord om du har fiskarna markerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar !

 

väldigt intressant topic, som sagt, skriver själv bara när man stötter på bra motstånd, bryr mig faktiskt inte om fiskar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...