Gå till innehåll

Tips på filmer att kolla på med fin och trevlig brutta?


slampen

Recommended Posts

American Psycho?

 

Passar bäst om du är strikt uppklädd i kostym med ett väldigt vårdat yttre vid tillfället. Din lägenhet måste vara perfektionistiskt städad.

 

Och ha en spikpistol stående bakom soffan?

 

Nä, men jag håller med devalanteriel, eller kanske Magnolia?

 

Annars är det smart att satsa på en film med spänning, garanterad succé. Nåt i stil med The Others.

 

(Christian Bale i American Psycho. Underbar skådis.

Vince Vaughn är ett skämt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt och hållet på. Tror du att ni kommer kolla på filmen eller kommer ni sitta och prata hela tiden?

 

Om ni kommer vara inne i filmen och sen kanske diskutera den efteråt känns Magnolia som ett bra val, Amelie är nog inte helt fel heller.

Det du väljer mellan är romans eller sorglig drama, ta INTE en komedi.

 

Jag hade gått på sorgligt drama á green mile(bara liknelse, den är nog för lång), men det är bara för att jag föredrar såna filmer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

American Psycho?

 

Passar bäst om du är strikt uppklädd i kostym med ett väldigt vårdat yttre vid tillfället. Din lägenhet måste vara perfektionistiskt städad.

 

Såg du den på Fyran nyss?? =)

 

 

ken park skulle oxå kunna funka om du är ute efter lite pinsamma ögonblick.

 

Den är också bra!!

 

 

Annars rekommenderar jag Seven - Lite romantiskt ljus i filmen, fina karaktärer och bra och påkostade scener med Morgon Freeman och Brad Pitt där hon kan komma att krypa närmare dig!

 

Alt. Någon "Sagan om Ringen"-film - Alla tjejer diggar ju den skitfilmen! "Åhh Legolas .. Åhh ditt vita hår!"

Dock så tror jag att koncentrationen kommer fastna på filmen och Orlando "LättFjädern" Bloom istället för dig! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ridskolan! Tjej älskar ju hästar?...

 

Alvarligt då så se lättsamma filmer som man inte behöver koncentera sig på osv. Typ Donnie Darko är ingen bra "Date" film se istället typ nån Adam Sandler rulle. eller American pie eller nån annan komedi kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara just in case ska du absolut INTE se Irréversible som första date-film, thekid försökte göra sig rolig.

American Psycho är inte heller så bra idé kan jag rapportera. Råkade ta den som första biodate utan att riktigt veta vad det var på gymnasiet. Blev ingen andradate där. Pianisten är inte heller så lyckat enligt en kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog med en date på The Matrix... Var tydligen ok med henne just då.. Tog henne ca 1,5 år och ett samboskap innan hon erkände att hon inte uppskattade filmen... Därifrån var det downhill...

 

Nutida sambon lekte en ordlek häromdan och fick ihop följande: Fantastiska Fredrik föredrar finurlig flickvän framför fanatisk f*tta!

 

/TF :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...