Gå till innehåll

Posta din Poker Tracker statistik!


Kimpan

Recommended Posts

:shock: Way to much callingstation, raisa mer pre och syna inte abra FIs raise, konstigt att du har så pass hög BB/100 med de statsen...

 

Vet inte om jag håller med. 0,5/1 kr är inte som andra nivåer. Jag tror att det är viktigare att kolla på att du tar rejält betalt med bra händer och inte överspelar dina höga par, eftersom som du skriver folk synar vilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte om jag håller med. 0,5/1 kr är inte som andra nivåer. Jag tror att det är viktigare att kolla på att du tar rejält betalt med bra händer och inte överspelar dina höga par, eftersom som du skriver folk synar vilt.

 

Missade att det var FR... Men om man har tänkt avancera så bör man ändra om de siffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar Hagan & Aike, jag håller med till fullo och borde egentligen vara mycket mer TAG preflop.

Detta funkade bra de första 1,5-2 åren på svs för mig (då låg jag runt 20-22% på VPIP) BB/100 låg dock ungefär på samma nivå.

 

Numera är det för Mig dödsdömt att spela på det sättet och måste ut med mycket mer händer för att få betalt och betala igen för allas random klonkar på mina pfr med att spela lösare annars får jag noll betalt med stora händer eller så loosar jag som sagt mot random för mkt eftersom jag tyvärr aldrig sätter folk på T5o när jag pfr:at 8bb.... :roll:

 

När jag spelar FR NLT 1-2 på svs är jag mycket mer TAG men löjligt försiktig och blir där givetvis bra mycket mer lättläst än på 0,5-1 så den nivån känns inte som den passar mig i nuläget, det finns pengar i förhållandevis stora lass på micronivån och där känner jag mig trygg och blir aldrig mesig eller direkt nervös som man kan bli om man stiger upp en nivå.

 

Mvh

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har precis börjat spela lite 0,25/0,5 NL 9-spelare på Full tilt poker. Tar gärna lite tips om mina stats. Jag vet att det här är sjukt tight men jag 9-tablar och vill helst inte ha för mycket svängningar. Spelar heller bara med halva inköp då jag försöker hålla bankrullen men vill spela lite högre för att cleara en bonus =)

 

BB/100: 1.18

Hands won: 8.69 %

VP$IP: 11.59

PFR: 6.3

W$WSF: 36.97

WTSD: 22.02

W$SD: 62.6

AF: 2.68

AFq: 41.48

3bet: 1.43

Fold 3b: 83.96

Att to steal: 19.73

Fold bb to steal: 87.27

Fold sb to steal: 88.04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar Hagan & Aike, jag håller med till fullo och borde egentligen vara mycket mer TAG preflop.

Detta funkade bra de första 1,5-2 åren på svs för mig (då låg jag runt 20-22% på VPIP) BB/100 låg dock ungefär på samma nivå.

 

Numera är det för Mig dödsdömt att spela på det sättet och måste ut med mycket mer händer för att få betalt och betala igen för allas random klonkar på mina pfr med att spela lösare annars får jag noll betalt med stora händer eller så loosar jag som sagt mot random för mkt eftersom jag tyvärr aldrig sätter folk på T5o när jag pfr:at 8bb.... :roll:

 

När jag spelar FR NLT 1-2 på svs är jag mycket mer TAG men löjligt försiktig och blir där givetvis bra mycket mer lättläst än på 0,5-1 så den nivån känns inte som den passar mig i nuläget, det finns pengar i förhållandevis stora lass på micronivån och där känner jag mig trygg och blir aldrig mesig eller direkt nervös som man kan bli om man stiger upp en nivå.

 

Mvh

role

 

 

Hur många är det inte som missbrukar ordet TAG? 29/6 och en låg AF är inte i närheten av TAG-siffror. TAG står för tight aggressiv. En VPIP på 29 är inte tight och du har en relativt låg AF. En bra TAG limpar inte så gott som alla händer. Verkligheten är att du är tvärtemot TAG, d v s löspassiv. Minska ned din VPIP, öka din pfr (sluta limpa) och var mer aggressiv postflop. Jag är för seg för att skriva mer nu men det finns säkert andra som kan komma med fler råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nickleeson....

 

Tack för ditt svar, du hag nog missat en del i grundfrågan och mina svar på andras svar....

 

Jag menar att jag vet att jag på 0,5-1,0 är alldeles för lös men att att det känns som ett måste nowdays, iaf för mig.

 

Sedan skriver jag att på 1-2 nivån spelar jag TAG men är löjligt försiktig och blir för lättläst.

 

Summa summarum har du i övrigt givetvis speltekniskt rätt med dina råd, dock funkar det inte för mig längre på 0,5-1 nivån att spela så utan jag måste väva in alla paren, de flesta sc och en del suited hålkort.

När det är i princip enbart limpare och ingen som raisar har det visat sig att det funkar rätt bra. När man raisar får man 3-5 synare och ens på förhand starka hand resulterar rätt ofta i att någon eller några klonkar floppen betydligt bättre med sina randomkort än mina AA-QQ etc, därför måste man givetvis även raisa med övriga händer men också limpa ut som som många andra gör men skillnaden att man har något i åtanke och släpper korten så fort det behövs.

 

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar påstå att det där är feltänk från din sida. Man MÅSTE inte limpa för att alla andra gör det. Om du får 3-5 synare varje gång du höjer, så höjer du för lite. Börja med att höja 4xBB + 1BB extra för varje limpare. Får du fortfarande fler synare, gå upp till 6xBB. Synar folk fortfarande höj upp 8xBB. Förr eller senare når du en gräns där du får max 1-2 som synar, vilket du eftersträvar. Det är betydligt lättare att vinna potter i poker när du bara spelar mot 1-2 motståndare än när du spelar mot 3-5 st.

 

Hur som helst, lycka till med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har lirat NL50 FR på FTP med halv inköpet. Dessa stats är från oktober och jag har råkat ut för en del badbeats. Hur ser det ut? Några direkta fel? Synpunkter, tack!!

 

Total hands 7303

BB/100: 0.90

VP$IP: 16.97

VP$IP from SB: 40.66

Folded SB To Steal: 88.37

Folded BB To Steal: 69.67

Att. To Steal Blinds: 36.67

Won $ WSF %: 44.87

Went To SD%: 24.52

Won $ At SD%: 47.41

PF Raise%: 10.34

AF: 2.61

FlopAF: 2.69

TurnAF: 2.71

RiverAF: 2.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Nickleeson....

 

Tack för ditt svar, du hag nog missat en del i grundfrågan och mina svar på andras svar....

 

Jag menar att jag vet att jag på 0,5-1,0 är alldeles för lös men att att det känns som ett måste nowdays, iaf för mig.

 

Sedan skriver jag att på 1-2 nivån spelar jag TAG men är löjligt försiktig och blir för lättläst.

 

Summa summarum har du i övrigt givetvis speltekniskt rätt med dina råd, dock funkar det inte för mig längre på 0,5-1 nivån att spela så utan jag måste väva in alla paren, de flesta sc och en del suited hålkort.

När det är i princip enbart limpare och ingen som raisar har det visat sig att det funkar rätt bra. När man raisar får man 3-5 synare och ens på förhand starka hand resulterar rätt ofta i att någon eller några klonkar floppen betydligt bättre med sina randomkort än mina AA-QQ etc, därför måste man givetvis även raisa med övriga händer men också limpa ut som som många andra gör men skillnaden att man har något i åtanke och släpper korten så fort det behövs.

 

role

 

 

Jag tror du ska byta bord oftare om du upplever 0,5 för tajt. Det är lätt att hitta bord som har en genomsnittspott på 30 kronor plus, ofta ännu mer. Där lär mer tag-spel funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser TAG ut.

Lirar inte mycket holdém men är inte nedanstående för hög?

 

VP$IP from SB: 40.66

 

Jag kanske är ute och cyklar, någon vinnande holdém-spelare som har motsvarande siffra eller en bra åsikt?

 

Jo den är åt helvete. Vpip från sb är väl som standard den positionen där man har lägst vpip. Nu snackar jag iof sh och har ingen erfarenhet av FR men jag är rätt säker på att den siffran är på tok för hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 9 months later...
Hej hej hallå. Kan någon berätta för mig vart man hittar 3bets-stats i pokertracker?

 

För att få den här tråden och se bättre ut och så att det skall vara lättare att läsa andras statistik skulle jag rekommendera alla att ta

bilder från sin Poker Tracker. Och att man skulle ha minst 10k händer före man postar.

 

Nu har många inte änns skrivit hur många händer dom har spelat så det kan bero på att man har haft en dålig/bra period och mycket annat.

Destu mera händer destu bättre.

 

Här är ett exempel.

Och skumdum där som pilen är så hittar du 3bet samt alla andra olika sorters statistik som du kan lägga till och ta bort.

 

exempel.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...