Gå till innehåll

Posta din Poker Tracker statistik!


Kimpan

Recommended Posts

Eftersom det är många som undrar om deras spel statistik från Poker Track så gör vi ett försök till att samla och kommentera dess siffror i den tråd.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

 

--- slut på meddelande ---

 

Skulle vara intressant med en tråd där man kunde analysera sina pokertracker stats och få tips om vad borde ändra i sitt spel osv..

Jag är inte så insatt i pokertracker utan har främst hämtat hand-histories utan att använda den statistik jag får fram..

Tycker inte denna tråd lämpar sig i "poker-tracker" tråden.. tycker det vore trevligt med en ny tråd där alla kunde få hjälp med sina stats från pokertracker..?

Någon som har lite erfarenhet av pokertracker som kan ge tips på lite statestik att titta efter..? och vad man bör ligga i för % osv..?

 

* RP och flytt till Reslutat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok lägger upp lite stats som jag uppfattat som viktiga...

jag har lirat på party och crypto.. statsen kommer främst från party.

lirar FL $0,5/1 och FL $1/2

detta är efter 6000 händer vilket förstås är ganska lite för att göra en analys på...

 

VP$IP : 17.97

 

Pf raise: 4.63% <--- för lite?

 

W$WSF: 29.32

 

BB/100 hands: 0.79 <--- väldigt lite:( det är nog party nätverket som drar ner rejält... gillar inte party av nån anledning..

 

vilka andra stats kan vara av intresse?

känns som att jag har köpt PT utan att riktigt använda det.. Skulle vilja ändra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 6500 händer fördelade på 5345 0,5/1 och 990 1/2 (just hoppat upp i limit).

 

Samlad stats:

VP$IP: 17,81

Pf raise: 8,87

W$WSF: 29,67

BB/100 hands: 6,78

 

Vi ligger ju rätt lika förutom pf raise och BB/100. Raisar du dina händer mer får du in mer pengar i potten (fisken callar oftast ändå) och vinner därmed mer.

 

Har inte kommit underfund med alla användningsområden ännu men det jag använder det mest till är att kolla de händer jag spelar dåligt (mest röda :)) och kollar hur jag kunde spelat dom bättre, om jag gjorde rätt fel osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

6422 händer, alla FL 0.5/1 på partynätet:

 

VP$IP: 18.95

Att steal blinds: 22.64

W$WSF: 28.57

Went to SD: 26.68

Won at SD: 60.65

PF Raise: 5.85

BB/100 hands: 4.78

 

Fem bästa:

AA 5.11

QQ 2.16

JTs 2.89

AKs 2.23

KK 1.91

 

Sämst:

A5s -0.68

 

AQs, AQo, AKo och AJs går inte heller speciellt bra. En snabb undersökning ger det preliminära resultatet att jag ofta åker på stryk av låga par hos någon med kronisk synskada när jag missar floppen med dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6041 händer, $25NL på party (6 max)

 

VP$IP: 45.48

Att steal blinds: 22.71

W$WSF: 38.29

Went to SD: 26.32

Won at SD: 48.13

PF Raise: 11.22

BB/100 hands: 15.91

 

Fem bästa:

 

KK 6.57

AA 5.96

AJo 3.23

65s 3.14

AJs 3.12

 

Sämst:

 

K4s -2.70

 

An nån anledning vinner jag lika mycket i sb (0.28 per hand) som på knappen (0.27) :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer behövs för att resultatet ska vara hyffsat "säkert" eller vad man säger?

 

Svårt att säga exakt, men åtminstone runt 10k händer för att siffrorna ska ligga i närheten av långsiktigheten. Dock kan det variera ganska kraftigt ändå, men du bör ändå få en fingervisning åt vilket håll ditt spelande går..

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga exakt, men åtminstone runt 10k händer för att siffrorna ska ligga i närheten av långsiktigheten. Dock kan det variera ganska kraftigt ändå, men du bör ändå få en fingervisning åt vilket håll ditt spelande går..

Jag tror inte att 10k händer ger någon precision alls på vilket belopp man ligger på, däremot så ger det väl ett bra avgörande på om man förväntas gå plus eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer behövs för att resultatet ska vara hyffsat "säkert" eller vad man säger?

 

Jag hittar inte just nu den aktuella posten, pga lördagsjäkt, men jag har sett en snubbe på pokertrackers forum som ganska djupgående redogjorde för matematiken bakom detta spörsmål. Om jag inte minns helt fel, så rörde det sig, enligt honom, om runt 300.000 händer eller så. /

 

(Med reservation för att jag i ölruset blandat ihop siffrorna.)

 

Edit: hittade länken

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=2090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som postat statistik i denna tråd. Får ni några aha-upplevelser när ni jämför er statistik med de andra?

 

Eftersom jag inte har PT själv, funkar inte där jag kör, så kan jag inte riktigt alla begrepp. Det verkar ändå vara rätt stor skillnad i spelstilar, och resultat. Det var ju två postningar med nästan samma förutsättningar, men helt olika utfall.

 

Jag hoppas att fler postar sin statistik. Det handlar ju inte om att blotta sig, utan kanske det bästa sättet att förbättra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är snart färdig med lite bonushorande på Absolut poker, det har inte gått så bra trots tight och aggressivt spel, så jag började kolla på händerna jag fått i pokertracker.

 

Kan ni gissa vilka kort jag fått flest gånger på 2000 händer...?

 

 

Japp 72o :lol:

 

 

Ligger iofs fortfarande på plus men det är tack vare bonusarna som dimper ner regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis skaffat pokertracker, vart för lat tidigare, därav har jag inte särsklit många loggade händer, endast 2765 stycken.

 

Återkommer om nån månad igen med lite mer tillfärlitliga siffror, nu ser det i alla fall ut såhär. (spelar 1/2 - 2.5/5 NL endast 6 seaters)

 

VP$IP: 23.87

 

W$WSF: 30.80

Went to SD: 24.08

Won at SD: 54.50

PF Raise: 2.50

BB/100h: 19.11

 

 

 

Fem bästa BB/h

 

KK: 11.63

AQs: 8.40

AKs: 6.27

AA: 5.55

QQ: 4.77

 

Fem sämsta BB/h

 

KQo: -2.33

KJo: -1.98

A4s: -1.64

54s: -1.62

AJo: -1.52

 

 

 

I övrigt kan jag notera att jag gör klart mest pengar på knappen, ganska väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...