Gå till innehåll

Posta din Poker Tracker statistik!


Kimpan

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En siffra jag gärna skulle vilja ha i PT:

 

Hur många gånger har man stoppat in pengar med den bästa handen? Jag förlorar ständigt stora summor på fiskar som drar ut mig, men jag tycker väldigt sällan jag tar deras pengar på samma vis.

 

Förmodligen för att du inte jagar mirakelkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst mycket nyttigt här ett tag, dags för första posten…

 

Jag använder Bisons auto rate rules (från 2+2) i Poker Tracker.

Jag har roat mig med att titta vilken kategori av spelare som vinner/förlorar mest. Det skulle vara intressant om någon annan som använder dessa auto rate rules kunde posta sina resultat för en jämförelse.

 

Spelar FL 2-4 på party. Jag har 31000 händer och 8500 spelare i databasen

 

Vinnare/Förlorare

 

Alla kategorier 60%/40%

Fish 58%/42%

Semi Loose Aggressive/Agg 73%/27%

Semi Loose Aggressive/Pas 33%/67%

Tight Aggressive/Passive 31%/69%

Gambler 32%/68%

Rock 40%/60%

Loose Aggressive 56%/44%

Not Sure Yet 47%/53%

Calling Station 39%/61%

Tight Passive 49%/51%

Loose Passive 61%/39%

Tight Aggressive 31%/69%

Good Player 51%/49%

 

Ligger själv i kategorin Tight/Aggressive (+2,5 BB/100).

 

Frågor:

Enligt det här ser det ut som att man kanske skulle loosa upp lite då de flesta som vinner är semi loose aggressive men det verkar ju inte klokt?

 

Eller är det så att på den här nivån lönar det sig att spela mer loose?

 

Tycker också att det är konstigt att runt 60% av loose passive och fish-spelarna vinner, det är ju sådana man vill möta eller?

 

/nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En varning till alla som ger råd om att folda mer på floppen. Och till er som säger att ni inte drar ut på andra i närmelsevis lika stor utsträckning som de gör på er osv.

 

Se upp så att ni inte foldar för mycket i postflop-spelet!!

 

Jag gjorde det felet förut då jag aldrig trodde det kunde vara värt att jaga drag mot bara en motspelare. Det kan det viss det. Ta färgdrag t ex, 2 mot 1 på att sätta färgen om du ser två kort till, något avrundat. Då behöver potten inte vara större än 1,5BB på floppen när ni börjar jaga för att ni ska gå jämt upp! Har ni också ett överkort som ofta är fallet (bör vara iaf, annars spelar ni fel sorts händer preflop) går ni plus på att jaga här även bara mot en spelare. Effektiva odds pratar vi om alltså.

 

Exempel: Ni spelar 5/10 och 4 pelare ser flop vilket inte är ovanligt. $20 eller $22 i potten på floppen beroende på om SB är med. En bettar ut $5 och två foldar till dig som har färgdrag som du räknar med vinner om du sätter. Du räknar också med att få pynta $10 till på nästa gata, alltså totalt $15 för att jaga en vinst på $22+ hans $15 = $37. 37 mot 15 är klart på rätt sida om 2 mot 1. Folda inte för mycket! Att man foldar när man har odds att syna är ett större misstag matematiskt än att syna när man bara marginellt är på fel sida. För att bygga pott med drag däremot måste man ju ha fler spelare mot sig men det är en annan femma.

 

Happy chasing! /7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta färgdrag t ex, 2 mot 1 på att sätta färgen om du ser två kort till, något avrundat.

 

Vet inte om du menade att rätta mig men jag pratar alltså om att efter floppen se två kort till, dvs river också. Dessutom avser min diskussion naturligtvis Fixed Limit men det tycker jag också framgår. I Fixed går det finfint att räkna med oddsen flop -> river, särskilt om du jagar en ensam motståndare, då kan du vara bergsäker på vad det kommer att kosta som mest att jaga, sen kan han ju checka nästa gata också. NL är såklart en annan sak.

 

Vill tillägga att ett stort misstag jag tror många gör i FL, även jag gjorde det ofta förr, är att bara titta på ett kort till, alltså se Turn för en halv BB och sen lägga sig för en hel BB om man inte sätter handen. Mycket dåligt! Förbättra färgdraget (om vi fortsätter med det som exempel) ger 4,2x mot 1 om du ser ett kort, 2 mot 1 om du tar två till. Minimum-pott du behöver på floppen för att jaga till river är alltså 1,5BB. Då går du jämnt upp i långa loppet (allt som fi synar på river är pluspengar för dig..) Tar du med samma pott bara ett kort till för en halv BB och sen lägger dig har du synat ett drag med 4,2x mot 1 i odds men bara fått exakt 4 mot 1 i pottodds, inge vidare alltså men inte katastrof heller. Lägg dock därtill att du förmodligen tjänar mindre pengar om du sätter draget redan på turn, fi har lättare att folda när han inte investerat så mycket i potten och potten fortf är för liten för att motivera en syn trots att han misstänker att han e slagen. Om du bettar, vem vill du helst ska jaga dig, han som sätter draget 1 av 5 gånger och då vinner 0,5-1,5BB av dig, eller han som sätter draget 1 av 3 gånger och vinner 1,5-2,5BB??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu blev det väldigt Off Topic ser jag. Mina PokerTracker stats är iaf:

 

Tot hands: 6300 (rätt lite alltså)

 

VP$iP: 15.61%

SFAH: 19.09%

W$wSF: 37.94%

BB/100: 5.50

W$atSD: 67.45% (nog den siffra jag bör jobba mest på att förbättra)

PFR: 6.85

aggr fact: 1.16

 

Alla siffror är från Partys $5/$10, fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dig som tyckte att man skulle spela mer loose för att vinna mer. GÖR INTE DET!!! Såg statistik från ett fån som tyckte precis det eftersom hans ranking sa att sLAA vann mest. problemet var att den byggde på för få händer, runt 50-100 händer per spelare.

 

Så vad händer när du som tight agg spelare har en fin streak under en session?

 

Jo, du spelar fler händer och mer aggresivt. om någon rankar dig efter den streaken blir du klassad som loose/semiloose aggressive, inte som den tight aggressive spelare du verkligen är. Alltså är det jävligt dumt att lita på den statistiken, det är inte följden semi loose agg som är vinnande utan ett tight spel på streak som är det!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

W$atSD: 67.45% (nog den siffra jag bör jobba mest på att förbättra)

 

Va? Jag tycker att det ser lysande ut, men så ligger jag långt efter själv (statistik från 0.5/1 efter knappt 4k händer):

 

VP$IP: 16.22%

SFAH: 23.24%

W$wSF: 29.99%

BB/100: 4.10

W$atSD: 54.83%

PFR: 6.43%

Agg. factor: 1.39

 

Min aggression factor på river kanske är det som behöver jobbas på, det ser ut såhär nedbrutet på de olika gatorna:

 

PF: 0.56

Flopp: 3.12

Turn: 2.63

River: 1.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mina stats:

 

NL .25/0.50 fullring Prima: 4579 händer

NL .1/.25 fullring Party: 1094 händer

 

VP$IP: 7.65% <- För lågt?

SFAH: 13.73%

W$wSF: 42.23%

BB/100: 7.12

W$aSD: 61.35%

PFR: 5.55%

Aggression factor: 3.64

Flop: 5.21

Turn: 2.59

River: 1.85

 

En problemhand är också identifierad: AJo, som tagit en hel del stryk av AQ.

Kommentarer någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har en liten fundering, känns som att jag inte har haft riktigt flyt med de trissar jag har satt, men det kanske är normalt. Har inte så stort statistiskt underlag (ca 6000 händer) så det finns ganska mycket plats för "otur".

 

Har hittils vart vinnande spelare på SH NL 1/2$ på prima ser många floppar och är ganska aggresiv på preflop och på floppen om. PFR på 14% och är inne och bråkar i många potter. Ganska lös image dvs. och kan ofta få syn på både bets och reraises av motståndare med ganska taskiga händer. Dock känns det bara som att jag får syn av bättre händer så fort jag får triss, alt blir utdragen.

 

Det jag är intresserad av är er "Three of a Kind" statistik.

Min följer:

Total times: 43

Hands won: 27

Won @ showdown : 62.73%

Har t.ex. högre procent för alla andra händer än high card och one pair.

 

Skulle vara otroligt uppskattat om någon kunde posta sin statistik över vunna händer med triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skulle gärna få lite synpunkter på min PT-stat.

Det är från FL 1/2 ca 5.000 händer

 

Vol. put $ in pot: 18,26% <--- för högt??

Saw flop all hands: 23.66% <--- jävligt högt va??

W$wSF: 32.87% <---- det antar jag är lågt för att jag spelar för löst?

W$aSD: 50.86%

BB/100: 1.37

PF Raise: 4.87% <---- för passiv?

Agg. factor: 1.23

Flop: 1.05

Turn: 1.29

River 1.54

 

Ge mig kommentarer vad jag bör förbättra i mitt spel tack.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att ge annat än väldigt generella råd genom att bara titta på pt-statsen, men anyway... Du kan förmodligen vinna på att bli aggressivare på alla gator. Jag tror inte att du ser för många floppar. Vpip på 18,26 är inget konstigt alls tycker jag. Posta händer i hh-forumet istället för att få konkreta råd om vad du kan ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

 

För tre veckor sen började jag spela NL 50 (6-max). Har spelat 10-bord förut (har inte gått lika bra, dock plus)

Jag spelar 4 bord samtidigt. Resultatet är jag nöjd med. Men mitt mål är att komma upp till 20BB/100 Hands.

 

Syftet med detta inlägg är att jag gärna vill ha feedback på min statistik.

Även om det redan går ganska bra, så går det alltid att förbättra sitt spel. P g a jag bara spelat shorthanded i 3 veckor så vill jag ha synpunkter.

Ser ni något som kan förbättras.

 

Är jag tillräckligt aggresiv?

Är jag för taight?

Höjer jag för lite innan floopen?

Vilken BB/100 Hands bör man ligga på?

etc.

 

Ta er gärna frihet att analysera och ge mig feedback på precis vad som helst utifrån tabellerna nedan.

 

Är jätte tacksam för synpunkter.

 

Följand statistik är baserade på 19456 händer spelade på 63h

 

 

http://web.comhem.se/~u23503545/Stat1.gif

http://web.comhem.se/~u23503545/Stat2.gif

http://web.comhem.se/~u23503545/Stat3.gif

 

* Stora bilder blir länkar - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har börjat mina första stapplande steg i FL.

Kör Party FL 1-2.

 

Spelat 4337 händer:

 

VP$P 21,88

W$WSF % 34,43

BB/100 Hands 6,89

WtSD% 32,45

Won$aSD% 52,28

PF Raise% 11,46

 

Tar gärna emot nån komentar. VAd vet jag inte riktigt.

Postar nästa gång när jag nått 10000 händer om jag har lust ;)

 

EDIT: spelar fullbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag spelat 10040 händer på 1-2 FL och siffrorna ser ut så här:

 

VP$P 22,29

W$WSF % 33,19

BB/100 Hands 3,43

WtSD% 31,24

Won$aSD% 52,10

PF Raise% 10,13

 

 

Den stora skillnaden mot förra posten är ju BB/100 HAnds men nu känns det som mer rättvist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Nu har jag spelat 10040 händer på 1-2 FL och siffrorna ser ut så här:

 

VP$P 22,29

W$WSF % 33,19

BB/100 Hands 3,43

WtSD% 31,24

Won$aSD% 52,10

PF Raise% 10,13

 

 

Den stora skillnaden mot förra posten är ju BB/100 HAnds men nu känns det som mer rättvist...

 

Du ser lite för mycket floppar, runt 17,5 % är ett riktmärke. Annars ser siffrorna rätt vettiga ut, skulle vara intressant att se dina aggressionsvärden dock. BB/100 kommer troligen att sjunka ännu mer, om inte annat så när du får en rejäl downstreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Total hands: 47k Nivå: 1/2

 

Put in pot: 18.81%

Att to steal blinds: 25.17%

BB/100 1.00

Won @ showdown: 50.45%

Went to showdown: 34.55%

Preflop raise: 7.84%

 

Agg factor total: 1.69

Flop: 1.66

Turn: 1.74

River: 1.65

 

 

Vad ska jag förändra?

Tycker jag har väldigt låg won @ showdown??

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...