Gå till innehåll

Pokerproblem med pris till vinnaren


hbgelvis

Recommended Posts

Spelform: Texas Hold'em

 

Tänk dig att du spelar mot en motståndare och du får bestämma vilka hålkort du och din motståndare ska ha och du får bestämma hur bordets fyra första kort ska se ut. Efter turnkortet måste din motståndarens hand vid detta tillfälle vara den vinnande handen men du ska försöka konstruera händerna så att du har så många outs som möjligt.

 

Är det möjligt att den för tillfället sämsta handen ändå kan vara favorit att vinna potten när bara ett kort återstår? Den som redovisar flest antal outs vinner startavgiften till en valfri freeroll-turnering på internet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att använda korten som ger chans att bordet två paras som bordets enda ruter får du två extra outs. Dvs jezajas exempel har 3 outs för 6or

 

Japp. Minus ruter 2 som ger honom kåken.

 

 

Edit: Tog bort en edit, för jag blandade ihop inläggen. Skrev att det var samma som i Nickefiks inlägg... men det var lite skillnad - även om det inte spelar någon roll. Men 24 outs bör vara max?

 

 

 

Bevisligen inte, eftersom det blir 25 ändå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orealistisk situation, men:

 

Omaha:

 

Spelare 1 har 2 :club: 2 :diamond: 2 :heart: 2 :spade:

 

Bordet är:

 

4 :diamond: 8 :club: 9 :diamond: K :club:

 

Du har:

 

T :diamond: J :diamond: 6 :club: 7 :club:

 

Dina outs:

 

Nio ruter

Nio klöver

Två femmor

Två sexor

Två sjuor

Två tior

Två knektar

Två damer

 

Totalt 30 outs.

 

Det var vad jag kom fram till på ett snabbexempel, går eventuellt att trycka ut mer outs i PLO. Kommer inte ihåg hur många som var max i fyrkorts PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du få det till 43 outs? Jag kanske är dum i huvet men... Det är väl bara ess kung eller knekt som kan rädda dig? Dvs 4 knegisar, 3 kungar eller 3 ess... Förutsatt att ingen annan har slängt nåt av dessa, då har du ännu färre outs... Om jag inte missuppfattade... Du kanske mena att han hade 43 outs men vad vet jag ;) förstod inte din räkning bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har: 2 :club: 2 :diamond:

Jag har: A :club: K :diamond:

 

Brädan 6 :club: 8 :diamond: 10 :heart: Q :spade:

 

43 outs, alla utom tvåorna, eftersom jag går all-in med större stack och fi inte vågar göra annat än att lägga ner (vi är nämligen precis på väg att hamna ITM).

;-)

 

Hur kan du få det till 43 outs? Jag kanske är dum i huvet men... Det är väl bara ess kung eller knekt som kan rädda dig? Dvs 4 knegisar, 3 kungar eller 3 ess... Förutsatt att ingen annan har slängt nåt av dessa, då har du ännu färre outs... Om jag inte missuppfattade... Du kanske mena att han hade 43 outs men vad vet jag Wink förstod inte din räkning bara Wink

 

DUUHH!! Kom igen nu a_apelkvist. Jokern räknas som en extra sjua. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...