Gå till innehåll

Var spelar ni? Och varför?


thebeater

Recommended Posts

Spelar på Betsson. Vete fan vad nätverket heter, poker nånting. Klienten är tydlig (även om många retar sig på de käcka figurerna runt bordet).

 

Spelar ofta utan mus, och den här klienten är mkt lätt att sköta via tangentbordet. T.ex. Expekt är betydligt råddigare. Tycker jag.

 

Många spelare --> stort utbud av tourneys (inga frirullar).

Skulle gissa att motståndet är medelstarkt.

Men det är alltså användarvänligheten som avgör saken för mig.

 

(Har spelat på massor av siter. För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på Betsson. Vete fan vad nätverket heter, poker nånting. Klienten är tydlig (även om många retar sig på de käcka figurerna runt bordet).

 

Spelar ofta utan mus, och den här klienten är mkt lätt att sköta via tangentbordet. T.ex. Expekt är betydligt råddigare. Tycker jag.

 

Många spelare --> stort utbud av tourneys (inga frirullar).

Skulle gissa att motståndet är medelstarkt.

Men det är alltså användarvänligheten som avgör saken för mig.

 

(Har spelat på massor av siter. För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

 

Om du går in på preferences så kan du ta bort gubbarna, bara bocka av avatars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på Betsson. Vete fan vad nätverket heter, poker nånting. Klienten är tydlig (även om många retar sig på de käcka figurerna runt bordet).

 

Spelar ofta utan mus, och den här klienten är mkt lätt att sköta via tangentbordet. T.ex. Expekt är betydligt råddigare. Tycker jag.

 

Många spelare --> stort utbud av tourneys (inga frirullar).

Skulle gissa att motståndet är medelstarkt.

Men det är alltså användarvänligheten som avgör saken för mig.

 

(Har spelat på massor av siter. För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

 

Om du går in på preferences så kan du ta bort gubbarna, bara bocka av avatars..

 

Jo, jag vet. Fast jag är så förtjust i damen med den röda dräkten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

 

Word

 

Jag som inte är datanör... jag menar dataexpert, vad är gränssnitt?

 

Själv gillar jag Stars skarpt, särskilt att man kan ladda upp egna bilder som avatarer. Det blir oändligt mycket lätttare för mig att memorera de andra spelarnas bettingpatterns, när de har unika avatarer, istället för stolsspecifika, eller inga alls. Sedan har de ju grymma deep-stack-turneringar, som dock inte har passat med mitt schema än :(

 

Generellt gillar jag sajter som saknar en bet-pot funktion, den får ofta många motståndare att omedvetet spela bättre, samtidigt som deras bettingpatterns kan maskeras.

 

Jag spelar mest på Party, finns mycket fisk, är inom EU, bra turneringar och bra players club points-tjofräs. Är inte överförtjust i själva grafiken dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars är helt klart skönast. Kanske inte snyggast, men simplast, snabbast, smidigast och buggar aldrig. Bara dubbelklicka på 4 bord och dom lägger sig automatiskt i varsitt hörn på skärmen. Borden poppar upp när det är din tur, men nästa bord poppar inte upp förrän man har gjort sitt drag på första.

 

Sedan har dom bäst turneringar på marknaden och bästa VIP-systemet. Elky, som nog får anses spela mest på pokerstars kommer troligen ha råd med en Porsche i deras shop i slutet av året :) Själv hade jag nästan spelat ihop till en 20" flatscreen, men tröttnade på att INTE bonushora och köpte lite reklamkläder för poängen istället.

 

Men när jag är sugen på att spela seriöst är Stars självklart val för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

 

Word

 

Jag som inte är datanör... jag menar dataexpert, vad är gränssnitt?

 

Gränssnitt betyder interface. ;)

Man kan väl säga att det är användarens "möte" med klienten - hur den är uppbygd för att du ska kunna, i det här fallet, spela poker. Ett bra gränssnittet gynnar användbarhet, tillgänglighet, funktionalitet etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det t.ex. en gåta att ngn kan stå ut med PokerStars. Värre gränssnitt får man leta efter.)

 

Word

 

Jag som inte är datanör... jag menar dataexpert, vad är gränssnitt?

 

Gränssnitt betyder interface. ;)

Man kan väl säga att det är användarens "möte" med klienten - hur den är uppbygd för att du ska kunna, i det här fallet, spela poker. Ett bra gränssnittet gynnar användbarhet, tillgänglighet, funktionalitet etc.

 

Ok, tack. Men då förstår jag inte vad det skulle vara för fel på Stars? Särskilt deras multitablefunktioner är ju bra, på party t.ex. kan ju borden ploppa upp över varandra och hålla på och hilla en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...