Gå till innehåll

FLT - Intressant hand som dödas på Turn? Hur spela?


chievo85

Recommended Posts

Det är jag som är salokla!

 

***** Hand History for Game 3393804051 *****

30/60 Tourney Texas Hold'em Game Table (Limit) (Tournament 19324699) - Wed Jan 18 17:15:58 EST 2006

Table Table 67078 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Pelswick007 (265)

Seat 2: twofarmers (570)

Seat 3: shootout001 (1020)

Seat 4: friednack (370)

Seat 5: Eccy100 (1185)

Seat 6: salokla (745)

Seat 7: gatorgirl434 (860)

Seat 8: pacman2244 (1520)

Seat 9: jordyn333 (800)

Seat 10: hrsdog (665)

twofarmers posts small blind (15)

shootout001 posts big blind (30)

** Dealing down cards **

Dealt to salokla [ Q :heart: , Q :diamond: ]

friednack folds.

Eccy100 folds.

salokla raises (60) to 60

gatorgirl434 folds.

pacman2244 raises (90) to 90

jordyn333 calls (90)

hrsdog folds.

Pelswick007 folds.

twofarmers folds.

shootout001 folds.

salokla calls (30)

** Dealing Flop ** : [ K :spade: , 4 :spade: , Q :spade: ]

salokla bets (30)

pacman2244 raises (60) to 60

jordyn333 calls (60)

salokla calls (30)

** Dealing Turn ** : [ 9 :spade: ]

salokla checks.

pacman2244 bets (60)

jordyn333 raises (120) to 120

salokla folds.

pacman2244 calls (60)

 

Hur skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det i potten? 700-800?? kostar 60?

LÄTT SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYN eller RE-RAISE!

Det kostar just nu 120 och eventuellt mer. Men även om det värsta händer och turnen cappas blir det 240 mot 1080 eller nåt sånt och det är ju inte katastrof med skapligt många outs och något bet implicit. Re-raise förstår jag inte riktigt poängen med så här sent på dygnet. Man kan väl vara ganska bombsäker på att man ligger efter mot minst en hand som inte kommer att snudda vid tanken på fold här?

 

Hur som helst hade jag inte kunnat folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär i efterhand när jag tänkt över situationen o alla säger att det är solklarsyn så är det ju det förstås! med 10 outs! kan säga att jag inte blev specielt glad när jag folda och på TURN kommer Q :club: ett missat fyrtal som lätt skulle tömt dom andra!

 

han som vann potten satt på A :spade: 10 :spade: o dom lär han ju knappast släppt! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär i efterhand när jag tänkt över situationen o alla säger att det är solklarsyn så är det ju det förstås! med 10 outs! kan säga att jag inte blev specielt glad när jag folda och på TURN kommer D :club: ett missat fyrtal som lätt skulle tömt dom andra!

 

han som vann potten satt på A :spade: 10 :spade: o dom lär han ju knappast släppt! :cry:

 

Menar du inte att Q :club: kom på river? Jag hade i alla fall 3 bettat preflopp och senare capat på floppen och troligtvis hängt med på turn iom pottens storlek och dina pott- & implicitaodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär i efterhand när jag tänkt över situationen o alla säger att det är solklarsyn så är det ju det förstås! med 10 outs! kan säga att jag inte blev specielt glad när jag folda och på TURN kommer D :club: ett missat fyrtal som lätt skulle tömt dom andra!

 

han som vann potten satt på A :spade: 10 :spade: o dom lär han ju knappast släppt! :cry:

 

 

Med parad bräda så måste man alltid vara medveten om att det finns chans för Kåk. Men du hade säkert fått ut 2-3 stora betar till med ditt fyrtal.

 

 

I fixed limit så har många bra pottodds att jaga drag - det är det som gör fixed till ett svårare spel än no limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så NOOB kan du väl inte vara om du spelar 15/30 fixed eller finns det verkligen nybörjare även på den nivån? Själv harvar jag på med $1/$2 och $2/$4 trots att jag klurat ut att man har 10 outs mot färgen i de där lägena. Om du verkligen är nybörjare borde du nog gå ner några nivåer. Förslagsvis till min :P

Bra att handen lärde dig något.

Reraise på turn, som någon föreslog, verkar onödigt överaggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så NOOB kan du väl inte vara om du spelar 15/30 fixed eller finns det verkligen nybörjare även på den nivån? Själv harvar jag på med $1/$2 och $2/$4 trots att jag klurat ut att man har 10 outs mot färgen i de där lägena. Om du verkligen är nybörjare borde du nog gå ner några nivåer. Förslagsvis till min :P

Bra att handen lärde dig något.

Reraise på turn, som någon föreslog, verkar onödigt överaggressivt.

 

turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...