Gå till innehåll

NLT - SnG, hur spela enormt loose preflop bord?


drumcoder

Recommended Posts

Du sitter på ett 6 manna SNG bord, blindsen är fortfarande låga. Du har märkt att de andra är tomtar; alla vill in i alla floppar och de foldar inte på raises preflop lätt heller (standard tomtespel på inet).

 

Så, 5 utav 6 personer går in i floppen, du är small blind och du tittar ner på AQs. Du vet om att ifall du höjer typ 2-3ggr BB så foldar ingen, kanske 1 enda. Ifall du höjer pott så stannar 2 eller 3 kvar, problemet är att pott här blir kanske 200 utav din stack på 1500 och vad gör du då när du missar floppen och är först att agera?

 

Skall man ändå höja för attt få rent värde på sin hand ifall man träffar? Skall man skita i det för blindsen fortfarande är låga och checkraise'a? Strunta i det iom alla ändå synar och blindsen är låga ännu?

 

Hur spelar ni på ett sådant här bord? Blir galen av det och medföljande klonkar som motståndare som inte släpper en hand preflop får. :shock:

 

* RP och flytt till Turneringar - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte är rädd för re-raise så skulle jag betta typ pott.

Träffar du inte floppen så är det väl check-fold som gäller, eftersom du troligen inte leder (längre).

 

Ingick inte i frågeställningen, men vid träff på floppen (nåt av paren) så skulle jag fortsätta betta pott (även med två till en färg på brädan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ in.. Tycker det där är drömläget, finns mycke blinds ute om du får dom och du får garanterat syn av än sämre hand.. Brukar göra samma sak med höga pockets. Förut var jag alltid rädd för att ställa in preflop för jag ville spela ut alla händer när jag lirade SNG. Men har märkt nu att får jag det här läget tex och får syn och vinner är jag garanterat ITM typ.

Får man tomtesyn och blir utdragen.. starta upp nästa.

Du skrev iof inte vad det handlar om för SNGs, men på 5 och 10 dollars så får du oftast syn av en dominerad hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på humöret, men jag överbetar potten eller ställer helt sonika in. Mot riktigt slaskiga tomtar tycker jag om att höja till 5+2x(antalet limpare). Man brukar få en grabbnäve syn iaf. Så med bb på 15 och 5 limpare skulle jag allså höja till 5+2x5=15bb eller 15*15 eller 225. (Tja, 200 då.) Om blinds redan gått upp till 30 så ställer jag in.

 

De gillar att syna. Låt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...