Gå till innehåll

Lägsta vs. näst lägsta insatserna


Spektakel

Recommended Posts

Läget är detta:

Jag spelar idag Texas Hold 'em på Expekts 0.05/0.10 NL-bord, med 5 pengar som maximalt inköp. Det går bra. Jag vinner inte alltid, men nästan. De gånger jag vinner vinner jag betydligt mer än jag förlorar de gånger det går dåligt. Kort sagt: Jag känner mig rätt "färdig" med den nivån och vill flytta vidare till högre nivåer där vinsterna är större. Nästa nivå på Expekt är 0.25/0.50 med 50 dollars som maximalt inköp.

 

Det jag då undrar är om jag ska fortsätta spela på Expekt, eller om jag ska söka mig till ett ställe där 0.25/0.50 är LÄGSTA NL-nivån. Det känns ganska rimligt att anta att det finns fler fiskar på t ex Ladbrokes 0.25/0.50-bord eftersom det är deras lägsta insats och ruttna spelare gärna söker sig dit. Men hur stor är den faktorns inverkan? Hur mycket påverkas spelkvaliteten på en given nominell nivå av att det finns en lägre nivå?

 

Jag har verkligen ingen aning om hur det ligger till med detta och är väldigt tacksam för all hjälp.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar idag Texas Hold 'em på Expekts 0.05/0.10 NL-bord, med 5 pengar som maximalt inköp...Nästa nivå på Expekt är 0.25/0.50 med 50 dollars som maximalt inköp

 

Utan att svara på din fråga (och ja, det kan vara som du säger. Prova Party/Empirenätverket, dom har .25/.50 som lägsta nivå) så bör du vara medveten om en annan strukturell skillnad, nämligen (du är inne på det själv)

 

På det förstnämnda bordet är maxinköp 50 ggr bigblind. På det senare är det 100 ggr big blind. Denna skillnad kan vara det som ändrar taktiken, och att det som funkade på lägsta nivån kanske inte funkar på den högre. Återigen, prova Empire, som har en struktur du är van vid. På de lägsta nivåerna kryllar det av fiskar!

 

Om du bestämmer dig för Empire/Party osv så kila förbi http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=170 och använd lämplig länk.

 

Att spela på Ladbrokes kan vara bra för att du är van vid programvaran. Dock tror jag att spelarna är något bättre där - för jänkare är nämligen inte tillåtna som spelare. Och det är just jänkare som sett för mycket på WPT och vill spela finalbordstaktik på låga NL-bord.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivån på Ladbrokes 0,25-0,5 NL-bord är generellt mycket låg, det finns några få spelare som är helt ok och resten är verkligen dåliga. Däremot så är det rätt stor skicklighetsskillnad upp till nästa nivå, alltså 0,5-1, de rena idiotmovsen förekommer mycket mer sällan där. Det vanliga är istället att det sitter 5-6 spelare som är ok (för all del inte grymma, men de håller sig ifrån de värsta spelen och vanorna), plus en eller två riktiga tomtar.

 

Där kommer du ju inte heller behöva ändra taktik baserat på buy-in.

 

Kort sagt, jag tror att det kan vara bra att gå in på en sites lägstanivå. Däremot så är Ladbrokes nog inte så lämpligt för din nästa "level-up", då kanske du bör söka dig till typ Party Poker istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av expekt men jag skulle nog råda dig att flytta till partynätverket( empire, party och multipoker) där 0,25/0,5 är lägsta nivå plus att man hos party hittar de absolut sämsta spelarna på nätet och speciellt på deras NL bord, med 25 maximum buy-in.

 

föressten är det okej att erbjuda sig att referra någon eller ska man låta bli på forumet, vill ej trampa någon på tårna eller göra webbmastern arg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föressten är det okej att erbjuda sig att referra någon eller ska man låta bli på forumet, vill ej trampa någon på tårna eller göra webbmastern arg

 

Det finns en specifik tråd i Pokerspelställen där man kan erbjuda sina koder, det är inget webmastern har monopol på. Däremot så är det viktigt att man förklarar vad ens erbjudande innebär.

 

I övrigt så bör man hålla affiliating utanför resten av POKERFORUM.nu, om det verkligen känns viktigt så kan man ju säga något i stil med:

"Glöm inte att det finns en hel del pengar att tjäna på bonusar när man signar upp första gången på [sitenamn], vilket bl.a. jag kan erbjuda, kolla in den här tråden för detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tipsen om olika pokerställen.. är det verkligen så stor skillnad på hur bra folk är på de olika siterna? har ett konto på expekt nu. har bara lirat ett par månader, så jag har inte hunnit kolla upp andra pokersiter.

finns det ännu lättare pengar att hitta nån annanstans så är jag ju absolut inte främmande för att ta en titt på det.

 

är det partypoker som är det bästa akvariet att fiska i?

 

/Johannes - som för övrigt gör sin första post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT TACK för alla svar! Det är sådant här som gör ett forum som detta ovärderligt.

 

Saken verkar vara biff, det blir byte av spelställe för mig. Hade tänkt ge mig på större bord när jag skrapat ihop 200 dollar (från drygt 50 insatta), men ska jag flytta över hela bankrullen bör jag nog låta den växa till sig lite till. (Vill ni småfnissa lite åt att jag betraktar 0.25/0.50 som "större bord" så bjuder jag på det. Jag vet att jag är feg, men just nu spelar jag inte poker huvudsakligen för att vinna pengar.)

 

Angående affilate- och refererkoder så återkommer jag om det. gdailys initiativ att pumpa in pengarna i pokercommunityn låter utomordentligt sympatiskt, men jag får räkna lite på saker och ting först.

 

Åter igen: stort tack alla!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...