Gå till innehåll

FLT - T2o från BB


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Normalt bord, SB är halvtät och passiv.

 

Preflop: Hero is BB with T :spade: 2 :club:

8 folds, SB calls, Hero checks

 

Enklare check får man ju leta efter.

 

Flop: K :spade: 3 :club: A :club: (2 SB) (2 players)

SB checks, Hero checks

 

No pair, no draw. Enkel check.

 

Turn: A :diamond: (1 BB) (2 players)

SB checks, Hero checks

 

Bekämpar min lust att bluffa på potten och checkar igen.

 

River: 2 :heart: (1 BB) (2 players)

SB checks, Hero???

 

Värdebet? Givetvis bet-fold i så fall, är 100% säker på att denna fi inte är kapabel att CR bluffa här.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han synar ett bet i när han får 2:1 på det med dam hög så visst. Så lösa motståndare finns dock sällan på så höga nivåer som £1/2 online. 1

 

De frodas däremot på 100/200sek på CC i Stockholm. Inte för att du någonsin skulle hamna HU, men teoretiskt...

 

Mot i stort sett alla tomtar så är det här en hand att checka ner. Du har inte så lite hand att du vill bluffa, men du har heller inte så mycket hand att du vill värdebeta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han synar ett bet i när han får 2:1 på det med dam hög så visst. Så lösa motståndare finns dock sällan på så höga nivåer som £1/2 online.

Eh, vad fan, jag skulle syna med Q-hög där. Kanske J-hög. Nu får man ju inte sådana sekvenser särskilt ofta på typ 10-20 + men när de väl sker så är det ju mycket sannolikare att de fattar att de blir väldans exploaterbara på river om de bara dumpar alla ickepar samt att det inte är så klyftigt att bluffa med en bluffstopparhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Lethe m.fl. uttrycker tänkte jag precis sekunden efter jag hade tryckt på betknappen. Som tur var tyckte fi mer som Hjort. (Även om jag misstänker att Hjort inte hade gett mig fem kort gratis att dra ut med.)

 

Hero bets, SB calls

 

----- SHOW DOWN -----

Hero: shows T :spade: 2 :club: (Two Pairs, Aces and Twos, King high)

SB: mucks hand J :club: Q :club:

Hero collects £5.75 from Main pot

 

För övrigt skäms jag som en hund över att det finns mänsikor som spelar så dåligt som fi gör i denna hand.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt skäms jag som en hund över att det finns mänsikor som spelar så dåligt som fi gör i denna hand.

Jag körde mot en nisse på 40-80 nyss som checksynade ned TPTK+färgdrag när jag höjt hans bb från knappen i en heads-up pott. Var helt säker på att valuebetade mitt andrapar hela vägen så där blev det lite snopet. Men jag grät mer över mänsklighetens förtappade tillstånd än potten när jag såg vad han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...