Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokermiljonen blir Celebpoker


MajkTheBike

Recommended Posts

- Det är bara att titta på dem som gick vidare under förra året, det var ju nästan bara proffs. Därför tycker vi att det är bättre att lägga till en spelare av ett annat slag.

 

Men tilta mig inte.

 

Om valfri kändis var med i Wimbeldon, golftävling eller 100 meter löpning, så skulle väl alla anse att det vore bra om kändisen inte gick till final. Men i poker ska inte proffsen få vara proffs, dvs de bästa spelarna ska inte få vara bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köpa att de vill nå en bredpublik... men varför sänder de då programmet elva på kvällen en söndag? Nä, ett steg i felriktning. För mig är celebpoker och dylikt att svt skulle sända korpfotboll på lördagar istället för engelska ligan. Ok korpfotboll var kanske att ta i, de har ju trots allt slängt in Baren Meral i något av lagen och lärt henne 5 min innan vad offside och zonspel är för något.

 

edit: småsaker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det fotbolls-VM. Jag tycker att vi ska kvotera in några pokerproffs i Svenska landslaget, eftersom det tydligen kan kvoteras in fotbollsspelare i pokertävlingarna.

 

Ja, jag vet, dålig liknelse, och Unibet slänger bort pengar precis på vad dom själva vill, men det är så synd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett hjärndött besult. Först tar de in en programledare som kan NADA om poker och nu blir 5/6 spelarna amatörer och kändisar. Endast ett proffs. Otroligt idiotiskt!

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=507821

 

 

Kommer att pissa på svenska celebpoker!

Synd att det bara är WPT kvar att se på :-(

 

De måste ju på något sett skilja sig från Poker på Kanal 5

Nu har de tagit fram en svensk variant av CPS och Poker på Kanal 5 får bli det svenska WPT

 

För oss som uppskattar poker mer än kändisar är ju detta självklart negativt men för gemene man kanske det är bättre, time will tell..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.Och vilka proffs ställer upp för att bli till åtlöje?

De flesta, de får ju gratispengar.

 

Men jag håller helt klart med om att proffsen egentligen inte behövs för programmets popularitet, 99% av publiken kan ju ändå inte se skillnad på bra och dålig poker. Fan, en stor del av tiden är det jäkligt svårt för den bästa procenten att se skillnad på bra och dålig poker.

 

Egentligen borde man göra ett quizz med lite HH:ar från lösaggro tomtar på låglimit samt från highstakesproffs och anonymisera dem och låta forumfolket gissa på tomte eller proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjöta...

 

Dom flesta som kommer gå vidare till Luckylooser borden och final kommer ju fortfarande vara proffs... Det känns som att dom försöker bygga upp nåt som inte kommer hända ändå... Tråkigt att Unibet/Tv4 inte lyckats se att det inte är kändisarna som gör programmet sevärt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att Unibet/Tv4 inte lyckats se att det inte är kändisarna som gör programmet sevärt....

 

Word! Det som i mina ögon gjorde programmet någorlunda intressant var att se spelet Internetkvalare gentemot "mer eller mindre självutnämnda proffs", där kändisarna bara var i mina ögon "dead money".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word! Det som i mina ögon gjorde programmet någorlunda intressant var att se spelet Internetkvalare gentemot "mer eller mindre självutnämnda proffs", där kändisarna bara var i mina ögon "dead money".

Inte bara i dina ögon, de lyckades ju inget vidare heller. Och jag tycker inte att kändisarna bjöd på speciellt mycket underhållning heller. Celebrity Poker Showdown kan ju ibland vara lite roligt att se just tack vare alla färgstarka personligheter. Så var det inte i Pokermiljonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har Unibet tänkt nu? Jag antar att man vill locka nya spelare till sin pokerportal. Vilket av följande alternativ tror ni lockar en ny spelare att börja lira poker?

 

1. Nybörjaren, vi kan kalla honom Niklas 32, ser ett proffs på TV. Proffset berättar att han dragit in 3 miljoner dollar på poker sedan han började för tre år sedan. Han ser tuff ut och har snygga pilotbrillor i pannan.

 

- Kan han lyckas så kan väl jag också göra det tänker Niklas!

 

2. Nybörjaren, vi kan kalla honom Ivar 26, ser Pekka Lindmark sitta och se frånvarande ut vid ett blått bord. Pekka berättar att det var roligt att vara med. Ivar tänker - Tönt! Ivar fortsätter tippa på trav eftersom det inte är lika turbaserat som poker. I trav är det ju skickligheten som avgör. I poker handlar allt om tur vilket bevisas när Leif "Loket" Olsson vinner Pokermiljonen några veckor senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har Unibet tänkt nu? Jag antar att man vill locka nya spelare till sin pokerportal. Vilket av följande alternativ tror ni lockar en ny spelare att börja lira poker?

 

1. Nybörjaren, vi kan kalla honom Niklas 32, ser ett proffs på TV. Proffset berättar att han dragit in 3 miljoner dollar på poker sedan han började för tre år sedan. Han ser tuff ut och har snygga pilotbrillor i pannan.

 

- Kan han lyckas så kan väl jag också göra det tänker Niklas!

 

2. Nybörjaren, vi kan kalla honom Ivar 26, ser Pekka Lindmark sitta och se frånvarande ut vid ett blått bord. Pekka berättar att det var roligt att vara med. Ivar tänker - Tönt! Ivar fortsätter tippa på trav eftersom det inte är lika turbaserat som poker. I trav är det ju skickligheten som avgör. I poker handlar allt om tur vilket bevisas när Leif "Loket" Olsson vinner Pokermiljonen några veckor senare...

 

Hmm, det kan ju också vara så här:

 

1. Niklas ser en surmulen pojkspoling som kallar sig proffs. Proffset rör inte en min i hela programserien och när han åker ut mot en amatör rusar han ut gråtfärdig och gnäller sen om det i veckor efteråt.

 

1. Niklas ser en ung snygg sångerska som skrattar och har roligt vid pokerbordet och visar att poker kan vara roligt och att man kan komma långt med sunt förnuft.

 

Vill egentligen inte säga så mycket mer med mina exempel än att världen ser olika ut från olika personers synvinkel. Det finns "proffs" och "proffs", och det finns kändisar och kändisar. Proffsen lockar nog mest bara redan vana pokerspelare som uppskattar bra spel, medan kändisaran ger lite mer underhållning generellt. (Fast jag håller med om att tex Ken Leenard underhåller mer än de flesta kändisar men så tillhör han ju också båda lägren.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att de flesta som orkar vara uppe för att se programmet redan är pokerspelare. Om det bara blir ett proffs i varje omgång kanske dessa tycker att det är dålig poker och därför inte värt att titta på. Slutsats: TV4 drar in mindre pengar.

Sant, men det kan ju vara så att populariseringen med ny programledare och mer kändisar följs av en bättre sändningstid.

 

Jag håller med om att en van pokerspelare föredrar kunniga programledare och kunnigare spelare, men samtidigt förstår jag att det är tittarsiffror som styr och att deras strategi mycket troligt kommer att öka tittarsiffrorna.

 

Många av oss komemr antagligen sluta titta men många andra kommer att börja titta. Bara att inse: vi är INTE målgruppen, inte den primära i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV4 vill ju locka mer tittare. I Sverige lockar man tittare genom att visa upp våra fantastiska kändisar i olika sammanhang som för tillfället är aktuella. Nu är det tex hett med dans, ja då får vi se kändisar dansa runt och skämma ut sig.

 

För ett par år sen var det matlagning som gällde, ja då fick vi se Arne Hegerfors och Kristin Kaspersen vända ägg och baka snittar ihop.

 

Nu är poker senaste flugan, så givetvis vill då alla se våra enormt fantastiska och sevärda kändisar klonka hålstegar och göra dåliga bluffar. Inte så mycket att orda om egentligen, jag tror tex inte att Sveriges alla dansare sitter klistrade framför Lets Dance och gnäller att det är för mycket kändisar med där också.

 

Tråkigt för oss som vill se poker, men roligt för medelsvensson som har våta drömmar om att se b-kändisar i så många dumma sammanhang som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kända kändisar hade de med förra säsongen då :lol: Det var ju inte crem de la crem direkt... Tippar att en typiskt avsnitt kommer att se ut något åt det här hållet:

 

Seat 1: Internetkvalare

Seat 2: Lill-Babs

Seat 3: Dogge

Seat 4: Ulf Elving (som gör en bejublad comeback)

Seat 5: Proffs (förmodligen inte Legato efter hans kommentar i expressen)

Seat 6: Anna Book

 

Det trista med våra kändisar är ju att de flesta är så förbannat tråkiga. Amerikanska motsvarigheten bjuder ju sällan på lysande poker men är åtminstone rejält underhållande. Bästa avsnittet jag sett där bjöd på Matthew Perry, dennis Rodman och nån snubbe från SNL som jag garvade åt varenda gång han öppnade munnen "So Matthew... Jennifer Aniston,,, Nice guy?" Lysande :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...