Gå till innehåll

FLT - SH, KQs i SB mot Button raise


chlu

Recommended Posts

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with Q:spade:, K:spade:.

UTG calls, 1 fold, CO calls, Button raises, HERO ???

 

Jag foldade denna hand. Känner mig ganska osäker. Skulle kunna tänka mig att man kan se denna flop. Hur bra är den känslan?

Jag lägger nästan alla händer mot höjningar om jag inte kan 3-beta, men jag vill inte hamna ensam ur pos mot höjaren, å andra sidan jag ser gärna flopen för 1.5 SB mot 3.5 fi (BB räknat som en halv).

Är jag ut och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussion om full ring:

 

Att lägga nästan alla händer mot en höjning som man inte 3-betar är korrekt. Några är dock korrekta att syna med, däribland är vanligen KQs med. AJs är också en typisk synhand. Om typ 2-3 redan synat höjningen kan man vara frisky och våga sig på en syn även med JTs och ATs.

 

Men man kan bara syna med ovanstående händer om det kommer bli en flervägspott, som det ju kommer bli i den aktuella handen. Annars är vi tillbaka på raise/fold.

 

Det är två limpare och knappen höjer, om knappen höjer bara händer det är korrekt att höja med där och inte alls är LAG så sopar ändå KQs mattan med hans handdistribution även i full ring.

 

 

 

Korthänt:

 

Din hand sopar mattan med knappens rimliga handdistribution, så du 3-betar. Även om Hjort var knappen skulle jag 3-beta här. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satan i gatan vad tight :)

Jag är definitivt i tajtase laget. (Så fort mina VP$IP går över 20% har jag tänkt att testa att gå upp i nivå. Just nu är det 19.5 över de senase 1500 händerna. Kanske mitt undermedvetna spelar mig ett spratt :? .)

Idag vid ett bord på party var den en som hade 0% vpip och pfr efter 26 händer, så de finns de som är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...