Gå till innehåll

Spela Heads Up mot ett proffs


oliverlopez

Recommended Posts

Kom igen. Tror du verkligen att man kan snacka generellt hur man skall spela mot ett proffs.

 

Det borde man väl kunna göra...Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare..

Se bara hur Karl Möller gjorde...och det gick ju bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag skulle göra det, men det sägs ju att om man går all-in i varje hand så har man ca 30% chans att vinna. Jag skulle helt klart spela ett chansartat mycket aggressivt spel á la Karl Möller typ. :lol:

 

Jag skulle ju inte få för mig att försöka spela ut ett proffs med finess...skulle troligtvis leda till det motsatta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen. Tror du verkligen att man kan snacka generellt hur man skall spela mot ett proffs.

 

Det borde man väl kunna göra...Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare..

Se bara hur Karl Möller gjorde...och det gick ju bra..

 

Ungefär så tänkte jag.

 

Sen kanske jag inte ska gå All-In hela tiden men kontrollerad aggro funkar ju i HU, ska man vara ännu mer aggressiv mot ett proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare.

Ovanstående saknar i stort sett helt och hållet informationsinnehåll som är det minsta relevant för hur spelet går till. Exakt vilken information tror du att du har gett om de olika spelarnas strategi i ditt uttalande ovan?

 

Den generella strategin är dock att spela bra istället för dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare.

Ovanstående saknar i stort sett helt och hållet informationsinnehåll som är det minsta relevant för hur spelet går till. Exakt vilken information tror du att du har gett om de olika spelarnas strategi i ditt uttalande ovan?

 

Den generella strategin är dock att spela bra istället för dåligt.

 

Om jag säger så här:

 

5/10 Euro HU bord

350 Euro per person

Motståndare Ken Lénard

Vinnaren tar rubbet

 

Jag har läst Ace of Spades guide to HU, är detta ett koncept man kan följa, trots att man är i spelmässigt underläge?

 

Fler tips? Nu har vi ju förutsättningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare.

Ovanstående saknar i stort sett helt och hållet informationsinnehåll som är det minsta relevant för hur spelet går till. Exakt vilken information tror du att du har gett om de olika spelarnas strategi i ditt uttalande ovan?

 

Den generella strategin är dock att spela bra istället för dåligt.

 

Men att spela bra handlar delvis om att anpassa spelet och strategin efter motståndet eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kens HU-utmaningar brukar väl bestå av HU-spel med höga mörkar i förhållande till stackstorlek - vad var det? 100 000 SEK med 100/200 i blinds utan blindsökningar? Alltså 500xBB?

 

Borgar för riktigt kul men svårt spel.

 

Personligen skulle jag försöka att växla tempo ofta för att göra mig mer svårläst, samtidigt som jag försöker utläsa ungefärliga betingmönster och tendenser hos motspelaren och försöka tänka ut bäst strategi att exploatera dessa, samtidigt som jag tänker även på vad jag skickar ut för signaler med mitt handlande och mina betingmönster och försöker räkna ut påverkan av detta på min motståndares spel samt ungefär hur motståndaren kommer reagera på detta, varpå jag försöker skapa och maximalt exploatera situationer, som uppstått på grund av ovanstående, där jag har positivt väntevärde.

 

Där har du ett generellt svar för hur du kan spela mot en bra HU-spelare särskilt när ni har djupa stackar. Mycket konstruktivt, and it sure does make sense. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kens HU-utmaningar brukar väl bestå av HU-spel med höga mörkar i förhållande till stackstorlek - vad var det? 100 000 SEK med 100/200 i blinds utan blindsökningar? Alltså 500xBB?

 

Borgar för riktigt kul men svårt spel.

 

Personligen skulle jag försöka att växla tempo ofta för att göra mig mer svårläst, samtidigt som jag försöker utläsa ungefärliga betingmönster och tendenser hos motspelaren och försöka tänka ut bäst strategi att exploatera dessa, samtidigt som jag tänker även på vad jag skickar ut för signaler med mitt handlande och mina betingmönster och försöker räkna ut påverkan av detta på min motståndares spel samt ungefär hur motståndaren kommer reagera på detta, varpå jag försöker skapa och maximalt exploatera situationer, som uppstått på grund av ovanstående, där jag har positivt väntevärde.

 

Där har du ett generellt svar för hur du kan spela mot en bra HU-spelare särskilt när ni har djupa stackar. Mycket konstruktivt, and it sure does make sense. :P

 

mmm. ok

 

Om vi leker med tanken att förutsättningarna är de jag uppgav ovanför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemets karaktär ligger i att du/vi genom att ha suttit proffsstämpeln på vissa människor, som ex Ken, är du/vi redan i ett underläge.

 

Mental träning

- Börja med att sudda bort "proffs", se människan framför dig.

- Sluta tänk "inte". Att tänka "Han får inte betta nu, han får inte ha JJ, m.m." är negativt tänkande och gör dig/oss mer lättlästa samt sämre på att fatta beslut. Tänk istället "Jag har bra kort, jag har träffat tvåpar, bra, bra, betta nu Ken så ska jag raisa dig. HA HA!".

- Variera spelet (går inte in på det, finns bra inlägg här och böcker om det)

 

Insats

Problem nr två är att proffs inte spelar på de insatser som, åtminstone inte jag, är bekväma med. Att sitta och spela HU med huset belånat, alla aktier sålda och pensionssparskontot är länsat innebär är med största sannolikhet en rätt störande faktor.

 

Internet vs Live

Som glad amatör skulle jag nog hellre sätta mig framför datorn än Ken och spela, för då slipper jag åtminstone se och höra på skrävlaren ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen. Tror du verkligen att man kan snacka generellt hur man skall spela mot ett proffs.

 

Det borde man väl kunna göra...Han undrar väl om det finns några särskilt användbara strategier när man är i underläge rent skicklighetsmässigt mot en spelare..

Se bara hur Karl Möller gjorde...och det gick ju bra..

 

Mmm vad är skillnaden mellan ett proffs ocj en duktig spelare då?

 

 

Om man inte är så bra på poker skulle jag reka att ta det lungt. Inte bluffa för mycket och att välja de händer man spelar då proffsen oftast vet hur man spelar mot mindre duktiga personer. All in metoden är bra om man inte har allt för stor stack. Att karl möller lyckades berodde ju mestadels på flax. Inte att rekomendera om man kan bättre.

 

Jag tror det är svårt att utveckla det mera då det beror mycket på spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...