Gå till innehåll

FLT - SH, stegdrag mot färgdrag?


VikingSW

Recommended Posts

Kor ni pa ert stegdrag fast det finns potential till farg for Fi?

 

Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with T:spade:, K:club:.

1 fold, MP calls, Button calls, Hero raises, 1 fold, MP calls, Button calls.

 

Flop: (7 SB) J:spade:, 5:heart:, Q:heart: (3 players)

Hero bets, MP calls, Button calls.

 

Betta fast det ligger tva hjarter pa bordet?

 

Turn: (5 BB) 3:spade: (3 players)

Hero bets, MP calls, Button raises, Hero calls, MP calls.

 

River: (11 BB) 4:diamond: (3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets, Hero folds, MP calls.

 

Final Pot: 13 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle oftast spelat handen som chlu. Men Ibland skulle jag nog ha bet/synat turn. Jag tycker att KTo är tveksam att höja mot två limpare. Jag gör det nästan aldrig.

 

Om man inte höjer prf tycker jag att man ibland kan göra en checkraise på floppen och betta ut på turn. Men oftast spelar jag som sagt precis som chlu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis borjat spela SH och laste igenom Hypermegachi's 6-Max Texas Holdem Limit Guide som jag tyckte var en bra introduktion till en fullring spelare. Han foresprakar att man mer eller mindre aldrig ska limpa med principen att om ingen har hojt innan och man vill spela handen sa sitter man formodligen pa basta handen och da skall man hoja.

 

Hur spelar ni andra? Vad tycker ni om Hypermegachi's princip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de bord jag spelar har många (de flesta) en preflop raise på 0-5% vilket borde göra att om man höjer med så-så händer med flera limpare är man ofta underdog. Och även om det är 6-manna så finns det ju händer som man vill att det ska vara höga implied odds på och som man gärna synar med i sen pos när det finns limpare, typ 44 eller 89s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis borjat spela SH och laste igenom Hypermegachi's 6-Max Texas Holdem Limit Guide som jag tyckte var en bra introduktion till en fullring spelare. Han foresprakar att man mer eller mindre aldrig ska limpa med principen att om ingen har hojt innan och man vill spela handen sa sitter man formodligen pa basta handen och da skall man hoja.

 

Hur spelar ni andra? Vad tycker ni om Hypermegachi's princip?

 

Jag tycker inte om hans princip. Som sagts vill man syna med vissa händer på grund av implicerade odds. Till exempel om du du är CO och så har utg och MPl limpat och du sitter på 9T så tycker jag det är bättre att syna eftersom du vill att kvarvarande spelare ska syna. Samma sak om du sitter på en lågt pp.

 

Jag kan dock tänka mig fall där det är bättra att höja med en hand som 9Ts eller 33 med limpare. Om alla har synat fram till knappen som är du. Du sitter på 9Ts.

 

I det fallet borde man kunna höja med förtjänst eftersom tillräckligt många redan synat. (BB kommerdessutom troligen också syna med så många med) Dessutom är det ganska troligt att alla checkar till dig på floppen och om så önskat kan du ta ett gratis kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis borjat spela SH och laste igenom Hypermegachi's 6-Max Texas Holdem Limit Guide som jag tyckte var en bra introduktion till en fullring spelare. Han foresprakar att man mer eller mindre aldrig ska limpa med principen att om ingen har hojt innan och man vill spela handen sa sitter man formodligen pa basta handen och da skall man hoja.

 

Hur spelar ni andra? Vad tycker ni om Hypermegachi's princip?

 

Utan att ha läst sidan i detalj så tror jag att du missuppfattar honom. Först in så är det ganska givet att det är raise eller fold som gäller men att utöka den principen till övriga "vanliga" positioner är klart tveksamt och för mörkarna är det direkt felaktigt.

 

Det finns många händer värda att syna för ½ bet ur SB eller ett bet från BB som det vore fullständig idioti att höja med.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vad Bjorn_ sa, "principen" (som definitivt inte kommer från Hypermegachi från början, har bland annat sätt den omnämnas i pre-2000 texter och är helt säker på att den är mycket äldre än så) gäller absolut inte från mörkspelet. Utanför mörkarna tror jag inte att den är särskilt fel och den får definitivt nybörjare att tänka i rätt riktning, särskilt på 6-maxbord. Mängden händer man ska syna (oavsett om det är någon i potten innan eller om det är höjt) är tämeligen liten vid dessa bord och utgör knappast någon särskilt stor del av ens vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for era svar. Faktum ar att Hypermegachi foresprakar mycket aggressivt spel aven om det finns limpare och man sjalv ar i blindsen.

Jag har sjalv varit tveksam till att hoja fran blindsen mest pga den daliga position man har i framtida gator.

 

Det finns sa otroligt mycket teori sa det ar kanon att kunna diskutera pa pf.nu och jag haller med i princip alla kommentarer och jag ar ratt saker pa att denna trad har hjalp mig bli en battre spelare. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen tydlig teoretisk grund för mina förslag men tänkte jag kunde bidra med hur jag skulle ha spelat handen:

 

Syna pre-flop, beta ut på flop, check-syna turn, check-folda river.

 

Jag tycker faktiskt turn-betet är ganska givet här. Vi har fortfarande gott om outs, och dessutom kan det öka chansen att vi får checka ner bästa handen på river en smula. Om man inte betar kan de inte folda. ;)

 

Folden på river är solklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...